Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oude gewoontes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Oude gewoontes

Bericht door Wolfy_girl »

Sigrid schreef: 26 feb 2019, 07:57
Ciem schreef: 25 feb 2019, 19:36 Ik zat vroeger met mijn benen gekruist over elkaar. Niet dat het per se vrouwelijk is, maar veel mannen zie je het niet doen.
Zolang je maar niet gaat manspreaden is het goed.
Of de vrouwelijke variant van "spreaden": je tas op een lege stoel naast je zetten. Zo'n algemene ergernis. Mannen kunnen dat natuurlijk ook doen maar ik zie voornamelijk vrouwen dat doen.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Oude gewoontes

Bericht door JesseJessie »

Defensief opstellen en vloeken. Het siert me toch al niet vind ik, dus is redelijk goed af te leren.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Oude gewoontes

Bericht door Irisaperture »

Eigenlijk kan ik me zo gauw geen specifiek ding bedenken, ik paste sowieso nergens echt goed bij omdat ik licht-autistisch ben, dus ik was hoe dan ook een buitenbeentje.
Mijn vader zit ook vaak met zijn benen gekruist, maar die is niet transgender en de mannelijke variant doe ik zelf nog steeds vaak en zelfs dan nog blijf ik aangezien worden voor een vrouw door vreemden.

Als ik iets moet kiezen is het dénk ik toch wel dat ik nog steeds vrij lomp kan zijn in mijn bewegingen omdat ik situaties wat minder goed inschat dan vrouwen misschien zouden doen, en dan dus op een festivalveld waar 2 centimeter water op stond bij het willen afleveren van een onderdeel voor een cameraman te hard afrem na hard gerend te hebben en grandioos op mijn bek ging en een volledig met modder bedekte broek overhield aan de valpartij, voor de ogen van de eerste 3-4 rijen festivalbezoekers.
Vroeger had ik mij kapot geschaamd, maar nu kreeg ik alleen maar ongelooflijk de slappe lach omdat het er verschrikkelijk grappig uitgezien moet hebben (en hoorde later van een van de cameramannen ook nog dat ik vol in beeld onderuit ging omdat men net de naam van de band in beeld had en daarvoor een iets ruimer shot kiest waarop je een deel van het veld kunt zien, en mij dus ook :P).
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"