Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vergeet niet om te stemmen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 21 mar 2019, 13:21
Sara schreef: 21 mar 2019, 12:36 Tja, zelfs met het diverse aanbod van politieke partijen in NL moet je soms consessies doen 😁 Lastig, die ‘gevestigde ordes’, maar ja, wat is het alternatief, he.
Het alternatief is dat de onderklasse als protest tegen de elite gaat stemmen op e.o.a. persoon uit diezelfde elite.

Overigens, @Sigrid, onderschrijf ik deze standpunten van de CU. Ik heb helaas een erg gecompliceerd bestaan. Maar inderdaad, deze standpunten zijn geformuleerd als tegens. Je kunt ze ook positief vertalen, bv. ´voor het ongeboren leven´i.p.v. ´tegen abortus´.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik bv. niet houd van meneer Baudet, die in plaats van te komen met werkbare oplossingen, voortdurend tegen anderen aan schopt. Bv. hoe hij zich afgelopen maandag opstelde, was bij te beesten af. De schuld leggen bij de minister, bij de immigranten. Maar wat gaat hij concreet doen dan? Een echte tegenpartij dus.
Benjamin, dan ben ik toch heel nieuwsgierig hoe je "tegen het homohuwelijk" positief zou vertalen. Hoe kan je daar géén discriminatie van mensen die oprecht van elkaar houden in zien?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Alice »

Sigrid schreef: 21 mar 2019, 13:33
Benjamin schreef: 21 mar 2019, 13:21
Sara schreef: 21 mar 2019, 12:36 Tja, zelfs met het diverse aanbod van politieke partijen in NL moet je soms consessies doen 😁 Lastig, die ‘gevestigde ordes’, maar ja, wat is het alternatief, he.
Het alternatief is dat de onderklasse als protest tegen de elite gaat stemmen op e.o.a. persoon uit diezelfde elite.

Overigens, @Sigrid, onderschrijf ik deze standpunten van de CU. Ik heb helaas een erg gecompliceerd bestaan. Maar inderdaad, deze standpunten zijn geformuleerd als tegens. Je kunt ze ook positief vertalen, bv. ´voor het ongeboren leven´i.p.v. ´tegen abortus´.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik bv. niet houd van meneer Baudet, die in plaats van te komen met werkbare oplossingen, voortdurend tegen anderen aan schopt. Bv. hoe hij zich afgelopen maandag opstelde, was bij te beesten af. De schuld leggen bij de minister, bij de immigranten. Maar wat gaat hij concreet doen dan? Een echte tegenpartij dus.
Benjamin, dan ben ik toch heel nieuwsgierig hoe je "tegen het homohuwelijk" positief zou vertalen. Hoe kan je daar géén discriminatie van mensen die oprecht van elkaar houden in zien?
Ook ik had mogelijk op de CU kunnen stemmen als er geen andere partij was om mij te vertegenwoordigen. ... Realpolitik.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 21 mar 2019, 13:33
Benjamin schreef: 21 mar 2019, 13:21
Sara schreef: 21 mar 2019, 12:36 Tja, zelfs met het diverse aanbod van politieke partijen in NL moet je soms consessies doen 😁 Lastig, die ‘gevestigde ordes’, maar ja, wat is het alternatief, he.
Het alternatief is dat de onderklasse als protest tegen de elite gaat stemmen op e.o.a. persoon uit diezelfde elite.

Overigens, @Sigrid, onderschrijf ik deze standpunten van de CU. Ik heb helaas een erg gecompliceerd bestaan. Maar inderdaad, deze standpunten zijn geformuleerd als tegens. Je kunt ze ook positief vertalen, bv. ´voor het ongeboren leven´i.p.v. ´tegen abortus´.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik bv. niet houd van meneer Baudet, die in plaats van te komen met werkbare oplossingen, voortdurend tegen anderen aan schopt. Bv. hoe hij zich afgelopen maandag opstelde, was bij te beesten af. De schuld leggen bij de minister, bij de immigranten. Maar wat gaat hij concreet doen dan? Een echte tegenpartij dus.
Benjamin, dan ben ik toch heel nieuwsgierig hoe je "tegen het homohuwelijk" positief zou vertalen. Hoe kan je daar géén discriminatie van mensen die oprecht van elkaar houden in zien?
Je bent aan het vechten met een stroman en reageert op een terloopsje van mij, dat vind ik niet zo interessant eigenlijk. Zie vetgedrukt gedeelte voor de kern van de zaak.

De CU is in de Kamer doorgaans erg constructief aan het debatteren en betrap ik zelden op het gooien van bommetjes in het algemeen. Ik hoor ook nooit een Kamerlid of bewindspersoon beweren dat de problemen in Nederland de schuld zijn van die verrekte abortusklinieken, in het bijzonder, dus de vergelijking gaat mank. Ik denk bv. aan de zorgvuldige bijdragen van Joël Voordewind met betrekking tot het kinderpardon, dat was beschaafd en constructief. Ik hoef maar een greep te doen in de woordelijke verslagen van de plenaire vergaderingen en ik heb zo een handvol kritiek, maar weinig goede ideeën (en welgeteld één (1) aangenomen motie sinds aantreden) van dhr. Baudet.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Eva »

We gaan langzamerhand toch politiek bedrijven hier en dat is niet de bedoeling.

Nogmaals dank voor de vele constructieve bijdragen, ik sluit nu het topic 🙂
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)