Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onbedoeld het opvoedkundig gezag ondermijnen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Onbedoeld het opvoedkundig gezag ondermijnen

Bericht door Irisaperture »

Gisteren zat ik bij de huisarts te wachten omdat ik maar niet opknapte van wat leek op een heftige verkoudheid.

Een meisje (ik gok rond de 6 of 7) dat in de wachtkwamer al nieuwsgierig naar me had zitten kijken kwam ik later naast te zitten in de apotheek en terwijl ze zich verwonderde over het nummertjessysteem en keek welk nummer ik had, ging het van "Wij hebben nummer x en die meneer....mevrouw.....heeft nummer xy......oh nee toch een meneer."

Haar moeder zei toen redelijk beheerst van "Zeg, soms is het niet zo beleefd om dat soort dingen hardop te zeggen?"
Ik reageerde van "Nou, ja, ik vind dat ze zich dat best mag afvragen, dan leert ze dat dat ook bestaat."
Haar moeder knikte begripvol en legde uit dat ze haar dochter net probeerde te leren niet alles dat ze denkt hardop uit te spreken.
Op mijn beurt legde ik uit dat er inderdaad ook mensen zijn die niet zo open zijn als ik ben en dat ik dat wel begreep.

Goudeerlijk ging het meisje vervolgens van "Dus, bent u nou een meneer of een mevrouw?" waarop moeders haar in haar bovenarm kneep en ging van "Nou Ruby (ofzoiets), wat zei ik nou net!?" en ik voelde me schuldig dat ik het opvoedkundig gezag van de moeder had ondermijnd.

Herkennen jullie dit soort situaties?
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Onbedoeld het opvoedkundig gezag ondermijnen

Bericht door Irisaperture »

[Edit]: Ik bedoelde eigenlijk ondermijnen, niet onderwerpen....ik ben duidelijk moe...excuses!

Edit mod: is gecorrigeerd ;)
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"