Trans Visibility Day

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Trans Visibility Day

Bericht door Anon20200101 »

Morgen , 31 maart, is het international Trans Visibility Day.
Ga jij, en zo ja, hoe, zichtbaarheid geven aan je trans zijn?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Irene_de_Vreede »

Niet meer dan normaal.
Irene
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20190508 »

Ik ga me voorbereiden op Stepwork maandag, dat vind ik wel trans genoeg van me πŸ€“
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Jannet V »

Wat zijn we toch ook een raar stelletje met elkaar. Het liefst willen we niet herkent worden als trans en dan is er een dag die ons zichtbaar moet maken... Veeg mij maar op! :lol:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20190508 »

Jannet V schreef: ↑30 mar 2019, 20:32 Wat zijn we toch ook een raar stelletje met elkaar. Het liefst willen we niet herkent worden als trans en dan is er een dag die ons zichtbaar moet maken... Veeg mij maar op! :lol:
Snap je grapje, maar Transgender Visibility Day is om voor één dagje het bewustzijn van transgender mensen onder de aandacht te brengen. Dus niet alleen 'zie ons!!!' maar ook bijvoorbeeld aandacht schenken aan de hoge zelfmoord cijfers onder trans mensen en het nog steeds te hoge aantal mishandelingen van en moorden op trans mensen.
Voorheen was er alleen 'Transgender Day of Remembrance', dus om de overleden transgender mensen te eren, maar er zijn nog meer dan genoeg trans mensen die nog gewoon leven en nog steeds dezelfde problemen elke dag weer tegenkomen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20200101 »

Ja, ergens tussen wat @Jannet V en @Eros schrijven in; vanuit het persoonlijke, waar het voor de hand ligt dat je er persoonlijk als transgender misschien niet om staat te springen dat je als zodanig zichtbaar bent *, maar waar de groep als zodanig het verdient om onder de aandacht gebracht te worden. Om bepaalde misstanden te kunnen aankaarten, maar om ook je "I am trans, hear me roar" te laten horen.

Ik vind het wat dat betreft heel fijn dat - al slaat het ogenblik misschien zelfs wat door, je kan je afvragen of dit vanuit sensatiezucht of mogelijk zelfs goedkoop 'jump on the band wagon' kan zijn, om maar hip en inclusief gevonden te worden als programma of zender - transgender zijn op tv duidelijk erbij betrokken wordt.

* = (ik wel, ik ben trots op mijn trans-zijn, het 'hebben durven kiezen voor mijzelf, ongeacht wat de menigte daarvan vindt, en ongeacht de mogelijke moeite die mij dit gaat kosten' geeft mij energie en levenskracht, en vult me met liefde en hoop)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Emma »

Onbekend maakt onbemind... velen van ons zijn pas echt stappen gaan nemen nadat ze ontdekten dat ze niet de enigen waren. En veel mensen om ons heen zijn transgenders steeds normaler gaan vinden juist omdat we zichtbaar zijn.

Zonder zichtbaarheid zijn we zo weer terug in de jaren 50.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

ΰΈͺΰΈ§ΰΈ±ΰΈͺΰΈ”ΰΈ΅ΰΈ„ΰΉˆΰΈ°

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20190508 »

Emma schreef: ↑30 mar 2019, 21:11 Onbekend maakt onbemind... velen van ons zijn pas echt stappen gaan nemen nadat ze omtdekten dat ze niet de enigen waren. En veel mensen om ons heen zijn transgenders steeds normaler gaan vinden juist omdat we zichtbaar zijn.

Zonder zichtbaarheid zijn we zo weer terug in de jaren 50.
En voor de meeste mensen in Nederland zijn de enige 'zichtbare' transgender mensen toch nog steeds Louisa en Rowan... Wat ook niet altijd een bevorderlijk beeld is 😬
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20200101 »

Eros schreef: ↑30 mar 2019, 21:18 En voor de meeste mensen in Nederland zijn de enige 'zichtbare' transgender mensen toch nog steeds Louisa en Rowan... Wat ook niet altijd een bevorderlijk beeld is 😬
Dus, zorg dat er ook andere rolmodellen zichtbaar worden. Of word zelf zichtbaar.
Als "we" "ons" verborgen houden, dan krijg je inderdaad dat (en ik ken ze helemaal niet, dus weet niet waar je op doelt) Louisa en Rowan ons boegbeeld worden.

Ikzelf ben er trots op dat in mijn stadsie Utreg Sofie Schers zich zichtbaar en kwetsbaar opstelt, zowel via Groen Links (als gemeenteraadslid) als via Trangender Netwerk Nederland.
En ik ben - voorlopig vooral in de sport - bezig mijzelf te profileren als openly transgender.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans Visibility Day

Bericht door Anon20190508 »

Image
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ