Nieuwe chat! Zie dit topic.

Soms

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Soms

Bericht door Anon20190516 »

Ik voel me in vergelijking met een paar jaar geleden veel gelukkiger. Heb twee lieve vriendinnen in mijn leven Jennifer en Esther en superlieve vrienden Dennis en Robbert-Jan.. qua uiterlijk is er ook veel verbeterd..toch....
Soms.... voel ik me verdrietig,omdat..ik me realiseer dat ik pas 50 ben geworden en er geen man op zijn knieën voor me zal gaan om mij ten huwelijk te vragen .dat ik nooit de bruid zal zijn in een prachtige bruidsjurk met sleep..dat ik veel dingen in mijn jonge jaren heb gemist die ik als meisje had kunnen beleven. Ik zal nooit een kindje kunnen op de wereld zetten..geen baarmoeder en te oud..ik op mijn leeftijd in de nacht een fabriek schoonmaak en met alleen diploma’s brood en banket niet zo snel ergens anders terecht kan...sowieso staat daar nog steeds de verkeerde naam op..liefst wil ik als serveerster in een koffietentje of iets dergelijks werken ,maar ja..heb daar geen ervaring in .te oud en ach ... gewoon te oud...ik zou nog zoveel willen..paaldansen leren of in een Miss verkiezing meedoen .
Soms voel ik me zo verdrietig en down...🥺
Offline
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Soms

Bericht door Sander »

Je bent nooit te oud voor ander werk of om te trouwen. Je weet maar nooit wat op je pas komt.
Mijn schoonmoeder heeft na 35 jaar vrijgezel geweest te zijn ineens haar oude liefde van 52 jaar terug gevonden. Nu is ze 73 en gaat volgend jaar voor het eerst trouwen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Soms

Bericht door Benjamin »

Rikki schreef: 08 apr 2019, 02:37 dat ik pas 50 ben geworden en er geen man op zijn knieën voor me zal gaan om mij ten huwelijk te vragen .
Wat is hier de logica achter Rikki? Waarom zou er geen man zijn die jou ten huwelijk vraagt (of andersom, want dit is 2019)?

En heb je al eens gekeken bij / gepraat met van die uitzendbureaus voor vijftigplussers?
Laatst gewijzigd door Benjamin op 08 apr 2019, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Soms

Bericht door Benjamin »

Sander schreef: 08 apr 2019, 08:30 Je bent nooit te oud voor ander werk of om te trouwen. Je weet maar nooit wat op je pas komt.
Mijn schoonmoeder heeft na 35 jaar vrijgezel geweest te zijn ineens haar oude liefde van 52 jaar terug gevonden. Nu is ze 73 en gaat volgend jaar voor het eerst trouwen.
Aww. Dit vind ik nou eens een leuk berichtje, echt iets om plaatsvervangende vlinders van te krijgen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Soms

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik snap je pijn heel goed Rikki.

Ik betrap mij heel soms ook weleens op die gevoelens als ik een moeder trots achter een kinderwagen zie dan slik ik het wel even weg.
Alles zal wel een reden en waarom ik foutief ben begonnen daar zal onze lieve heer wel een bedoeling mee hebben gehad maar dat hoor ik pas als ik voor de poort zal staan.
En tuurlijk denk ik ook weleens na over de liefde, nooit getrouwd geweest en ja zou helemaal door het dolle zijn als dit ooit zou gebeuren.
Of het nu met een man of een vrouw is dat maakt mij eigenlijk niet uit...gewoon dat iemand je ten huwelijk vraagt dat zou gewoon een eer zijn.
Liefde kan ineens op je pad komen.
En wie weet gebeurd het ooit dat je gaat trouwen.

De anderen hebben al goed geantwoord of je ooit iets anders qua werk zal kunnen gaan doen maar weet dat het gewoon erg moeilijk is.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Soms

Bericht door Wolfy_girl »

Ik weet hoe het voelt. Ik ben dan geen 50, maar ik heb wel mijn tienerjaren verknalt voor mijn gevoel. En dat alleen omdat ik dacht dat ik nooit "transgender genoeg" zou zijn voor het VU.

De kinderwens heb ik ook, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken tegen iemand zonder dat het gesprek meteen verschuift naar adoptie of overpopulatie...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Soms

Bericht door Eva »

Sander schreef: 08 apr 2019, 08:30 Je bent nooit te oud voor ander werk of om te trouwen. Je weet maar nooit wat op je pas komt.
Mijn schoonmoeder heeft na 35 jaar vrijgezel geweest te zijn ineens haar oude liefde van 52 jaar terug gevonden. Nu is ze 73 en gaat volgend jaar voor het eerst trouwen.
Ik ken zelfs een transvrouw die op haar 71e nog trouwde...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Soms

Bericht door Tanja »

Ach Rikki. je kan het slechter treffen hoor.
Ik heb ongeveer jouw leeftijd, heb geen goede vriendinnen en/of vrienden die mij zouden begrijpen.
Ik heb werk waarmee ik zeker niet uit de zogeheten kast kan komen, heb nog prive problematieken (hoge hypotheek, lening auto, partner, kids etc) en kan buiten mijn psycholoog nergens terecht.
Ik droom ook al mijn gehele leven van het aanhebben van die trouwjurk, van het leven zoals ik dat altijd gewild hebt als vrouw en ga maar door.
Ik begrijp je gevoelens maar al te goed maar kijk eens waar jij nu al staat. Ik ben nog niet eens een kwart zo ver (eigen schuld maar krijg dingen niet opgelost) dus geniet van het leven als jezelf. Die man komt echt wel xx
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Soms

Bericht door Anon20230219 »

Tanja schreef: 09 apr 2019, 13:23 Ach Rikki. je kan het slechter treffen hoor.
Ik heb ongeveer jouw leeftijd, heb geen goede vriendinnen en/of vrienden die mij zouden begrijpen.
Ik heb werk waarmee ik zeker niet uit de zogeheten kast kan komen, heb nog prive problematieken (hoge hypotheek, lening auto, partner, kids etc) en kan buiten mijn psycholoog nergens terecht.
Ik droom ook al mijn gehele leven van het aanhebben van die trouwjurk, van het leven zoals ik dat altijd gewild hebt als vrouw en ga maar door.
Ik begrijp je gevoelens maar al te goed maar kijk eens waar jij nu al staat. Ik ben nog niet eens een kwart zo ver (eigen schuld maar krijg dingen niet opgelost) dus geniet van het leven als jezelf. Die man komt echt wel xx
Ja ik wilde dat ook nog schrijven maar Tanja deed het voor mij,want ik zit eigenlijk ook zonder echt goede vrienden om mij heen en kan je zeggen zeker nu aan de hormonen is dat verdomde eenzaam want geen mens die je begrijpt dus zo slecht zit je zeker niet.
Die man komt vanzelf wel.
Gebruikersavatar
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: Soms

Bericht door Ærin »

Op mijn zwartste dagen voel ik me ook wel eens zo, terwijl ik doorgaans toch weinig te klagen heb. Ik vergelijk het altijd maar een beetje met het maken van een valse start. Terwijl de rest al lang en breed onderweg was, moest ik nog beginnen en ben ondanks alle inspanningen zo veel misgelopen wat anderen altijd maar voor vanzelfsprekend hebben gehouden. Dat doet pijn, en maakt me soms enorm verdrietig.
Op mijn betere dagen daarentegen denk ik terugkijkend: verrek, wat heb ik eigenlijk ontzettend veel bereikt in mijn leven, en wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren! Ik ben erg gesteld op mijn betere dagen, de zwarte kan ik missen als kiespijn. Wie niet... :roll: