Nieuwe chat! Zie dit topic.

Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Dean »

Ja ook binnen europa zijn er nog best wat landen waarin transgenders tegen aardig wat problemen aanlopen helaas... en dat is met name in landen waar geloof een hele grote rol speelt in de samenleving... dus ook daarbinnen vraag ik me af wat een goede keuze is om een onbezorgde (zon)vakantie te kunnen hebben.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Jer158 »

Dean schreef: 10 apr 2019, 14:26 Ja ook binnen europa zijn er nog best wat landen waarin transgenders tegen aardig wat problemen aanlopen helaas... en dat is met name in landen waar geloof een hele grote rol speelt in de samenleving... dus ook daarbinnen vraag ik me af wat een goede keuze is om een onbezorgde (zon)vakantie te kunnen hebben.
Een land hoeft niet zo ver te zijn als Nederland om alsnog veilig (genoeg) te zijn. Je gaat neem ik aan geen rare dingen doen. I.i.g. zijn Malta en Spanje bekende voorlopers op het gebied van transacceptatie. Gebruik verder je gezonde verstand, breek geen wetten, en je komt al een heel eind.

EDIT: Misschien heb je hier wat aan, ondanks dat rechten natuurlijk niet altijd gelijk lopen met de publieke opinie.
https://tgeu.org/wp-content/uploads/201 ... 16july.pdf
Hung her from the branches of a mango tree
kwax
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2018, 13:04
Gender: Trans FtM

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door kwax »

Geen ervaringen binnen EU, maar omdat ik in het buitenland werk neem ik elke keer voor 3 maanden aan gel mee. Ik laat een medicatie paspoort door de apotheek afdrukken en neem het mee in de originele verpakking in de handbagage (als vloeistof dus op de loopband), ook geef ik het aan op douane formulieren. Niemand heeft hier nog moeilijk over gedaan.

Geniet van je vakantie !!!
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door AstroNoud »

Ik ben 1,5 jaar terug naar Portugal geweest. Op schiphol moest ik na de scan gefouilleerd worden en dat deed een man. Hij vroeg netjes of hij dat mocht. Dat was geen probleem voor mij, hij deed netjes zijn werk en ging daarna weer door naar de volgende reiziger. Op de terugweg was alleen de scan voldoende. Ik reisde btw zonder packer of binder maar met een goede sportbh (krijg snel last van een aantal uur binden)
I will not yield!
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Hrafn »

Wat een gedoe is dat vliegen zeg! ;) ik pak de trein wel! Maar ja, ik ga naar Duitsland, niet zo heel ver de grens over. Ik zou ook wel eens met de trein naar Berlijn willen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Anon20190501 »

Hrafn schreef: 11 apr 2019, 20:35 Wat een gedoe is dat vliegen zeg! ;) ik pak de trein wel! Maar ja, ik ga naar Duitsland, niet zo heel ver de grens over. Ik zou ook wel eens met de trein naar Berlijn willen.
Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af waarom security op Europese treinen en ferries uitblinkt door afwezigheid. Het risico is toch even groot als op Europese vluchten?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Mr.X »

Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af waarom security op Europese treinen en ferries uitblinkt door afwezigheid. Het risico is toch even groot als op Europese vluchten?
Klein verschil is dat een trein niet zo goed kan dienen als bom voor bepaalde, hoge gebouwen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Anon20190501 »

Mr.X schreef: 11 apr 2019, 21:59
Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af waarom security op Europese treinen en ferries uitblinkt door afwezigheid. Het risico is toch even groot als op Europese vluchten?
Klein verschil is dat een trein niet zo goed kan dienen als bom voor bepaalde, hoge gebouwen.
Een Centraal Station in een Europese (hoofd-)stad lijkt me een geschikt alternatief voor iemand met evil bedoelingen...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 11 apr 2019, 21:42
Hrafn schreef: 11 apr 2019, 20:35 Wat een gedoe is dat vliegen zeg! ;) ik pak de trein wel! Maar ja, ik ga naar Duitsland, niet zo heel ver de grens over. Ik zou ook wel eens met de trein naar Berlijn willen.
Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af waarom security op Europese treinen en ferries uitblinkt door afwezigheid. Het risico is toch even groot als op Europese vluchten?
Ik wilde zeggen dat ik altijd gecontroleerd ben, maar dat is niet waar. Op korteafstandstreinen van BE/DE van/naar NL nooit gecontroleerd. Wel altijd op de ferries en langeafstandstreinen/-bussen. Probeer de Eurotunnel met de bus. Als je geluk hebt, mag je daar 4x je paspoort (en 2x je bagage) laten zien op een enkele reis. :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Reizen als persoon op het transmannelijk spectrum

Bericht door Anon20200101 »

Eurotunnel of ferry @ Calais is Schengen > niet-Schengen.
En is bovendien zo streng omdat volgens Engelse wetgeving je een illegale immigrant mag weren buiten je eigen landsgrens, maar als die illegale immigrant op je grondgebied is dan MOET er een dure/lange procedure gestart worden.

Op onze tours was dat altijd bijzonder leuk; rij je van ergens in NL, DE, BE naar Calais toe en kom je daar rond 4 of 5am aan, en mag je in je pyjama door douane heen, om dan maar wer te proberen in slaap te vallen (en dan wel illegaal doen, door in je bunk in de bus te blijven slapen terwijl de ferry de oversteek maakte (eurotunnel is onnodig duur op tour, en werd alleen genomen als we bijvoorbeeld in Newcastle of Glasgow een show hadden op dezelfde dag, waardoor die 60 mnuten reistijdswinst van belang worden)