Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben lekker aan het netflixen vanmiddag, en zet een horror op; niet het super bloedige type, maar het nerveuze, claustrofobische, en psychologische type.
Waar je eigenljk het 'monster', of wat het dan ook is waar je bang van zou moeten zijn in die film, nooit echt ziet, maar wel net zo hard angstzweet druppelt als de hoofdpersoon.
En dan stel ik voorop dat mijn favoriete horror top 3 als volgt is: Alien (79), The Thing (82), The Blair Witch Project (99), om aan te geven wat ik bedoel.

Vanmiddag dus Blair Witch (16, ik wist niet eens dat deze sequel bestond) gekozen en aangezet.

Kom ik er achter dat ik horror niet meer trek.
Ik heb nu al 3 keer de stream gestopt.

Zijn jullie ook oude gewoonten/hobby/activiteiten tegengekomen die jullie - ondanks dat jullie nog willen - niet meer (tegen) kunnen?
Zo ja, vertel :)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20190501 »

Herkenbaar. Altijd al een hekel aan alle vormen van echt geweld gehad, maar had er in fictie (boek en film) geen probleem mee. Nu kan ik er niet meer tegen. Hetzelfde geldt voor dystopische verhalen zoals Never let me go of Handmaiden's Tale. Anderzijds vind ik veel fictie nu te triviaal om ook maar één minuut aan te verspillen. Het zégt me gewoon niks meer. Het enige wat ik nog kijk is Star Trek Discovery en de nieuwe Das Boot serie.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Benjamin »

Ik herken het in zoverre dat ik soms niet tegen spannende of drukke/luide films kan. Dus periodiek, soms wel soms niet. Echter dat komt door complexe PTSS weet ik sinds kort. Niet zo raar dus.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20190516 »

Misschien niet echt een gewoonte,maar meer qua gedrag..ik kan niet meer ontploffen van woede.. ik word wel boos hoor,maar dat gaat al snel over in een huilbui.. maar echt die explosieve boosheid is er uit.
Offline
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20200101 »

Ik moest net een sprintje trekken tussen spoor 21 en 5 op Utrecht centraal met een 20 kilo duffel bag.
Dat deed ik 2 jaar geleden nog met groot gemak en dan had ik ook nog een rolling 30 kilo toolcase en een laptopbag achter me aan, als ik weer op tour ging.
En dat ging met groot gemak.

Nu ben ik met alleen die duffel bag... dood. helemaal dood.

En ik ben er blij mee. Trots zelfs.
Negatieve 💪
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20210626 »

ontploffen van woede, dat behoort nog steeds tot de mogelijkheden hoor . ......
Die sprintjes lukken ook nog steeds wel vrees ik . Het kan iets met mijn werk te maken hebben maar bij die scans die het VU doet blijft het een flink gedeelte van mijn gewicht dat uit spiermassa bestaat. Dat spectrum slaat nog steeds aardig door
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Julia89
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2019, 00:52
Gender: Trans MtF

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Julia89 »

Oude gewoonten... ik had nogal veel slechte gewoonten. Voornamelijk veel junkfood eten, gamen en de hele avond YouTube kijken en verder niets doen. Daar heb ik nu ik 100% in vrouwenmodus leef helemaal geen zin meer in.

Ik wil nu juist aan mezelf werken, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Lekker een muziekje aan, het huis schoonmaken, de stad in, wandelen, en echt een begin maken aan yoga. Mentaal me goed voelen doordat ik productief wil blijven. Ik doe nu alles met een doel, voorheen (met moeite) alleen omdat het moest!
Julia :hbeat:
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Mr.X »

Oude gewoonten... ik had nogal veel slechte gewoonten. Voornamelijk veel junkfood eten, gamen en de hele avond YouTube kijken en verder niets doen. Daar heb ik nu ik 100% in vrouwenmodus leef helemaal geen zin meer in.

Ik wil nu juist aan mezelf werken, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Lekker een muziekje aan, het huis schoonmaken, de stad in, wandelen, en echt een begin maken aan yoga. Mentaal me goed voelen doordat ik productief wil blijven. Ik doe nu alles met een doel, voorheen (met moeite) alleen omdat het moest!
Dit kan ook gewoon te maken hebben met wat ouder worden. :P
Niet dat ik wil zeggen dat het niks met je vrouwelijkheid te maken heeft. Dan kan zeker ook.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20190516 »

Renée schreef: 13 apr 2019, 12:20 ontploffen van woede, dat behoort nog steeds tot de mogelijkheden hoor . ......
Nou niet bij mij dus !!! Mijn boosheid gaat al snel over in een huilbui,zoals ik al zei....
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oude gewoonten die ineens niet meer lukken

Bericht door Anon20190516 »

Julia89 schreef: 13 apr 2019, 12:45 Oude gewoonten... ik had nogal veel slechte gewoonten. Voornamelijk veel junkfood eten, gamen en de hele avond YouTube kijken en verder niets doen. Daar heb ik nu ik 100% in vrouwenmodus leef helemaal geen zin meer in.

Ik wil nu juist aan mezelf werken, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Lekker een muziekje aan, het huis schoonmaken, de stad in, wandelen, en echt een begin maken aan yoga. Mentaal me goed voelen doordat ik productief wil blijven. Ik doe nu alles met een doel, voorheen (met moeite) alleen omdat het moest!
Jaaaaaaayyyy yogaaaaaa... ga het gewoon doen en ga ook gewoon lekker yogalessen volgen bij een goede yogaschool...ik doe het ook al een paar jaar en het is heerlijk ook al ben ik nog steeds Zo soepel als een houten plank😛
Offline