Nieuwe chat! Zie dit topic.

The end game

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: The end game

Bericht door Anon20200101 »

LauraHeleneN schreef: 15 apr 2019, 19:27 Ikzelf ben in een best wel snel tempo door mijn transitie gerold, als ik dit vergelijk met de verhalen van anderen op dit forum.
Korte tijdlijn:
aug 16 zelf-acceptatie
okt 16 start experimenteren met kleden als vrouw
feb 17 start real life experience
feb 17 start therapie
apr 17 start logopedie
oct 17 start gezichtsontharing
oct 17 wijziging naam/geslacht
dec 17 start HRT
dec 18 SRS
mrt 19 FFS 1e fase

Voor wat betreft 'ben ik af?', ik heb nog een 2e fase FFS gepland voor 'hopelijk later dit jaar'.
En wie weet, maar eerst wacht ik rustig af wat HRT me nog te bieden heeft, komt er ooit een borstvergroting.
En toen was daar ineens, onverwacht snel, die 2e fase FFS.
apr 19 FFS 2e fase.

Afgezien van complicaties or nodige correcties, die we gewoon maar over gaan slaan, zou ik zeggen dat ik klaar ben. 😁 :dance:
En dan wordt hoogstens die eventuele borstvergroting een cadeautje de vorm van twee kersen op mijn taart.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: The end game

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben voorlopig nog lang niet klaar...tweede fase FFS moet nog....maar wanneer??? Geen idee,als Orfeo kliniek/Brigitte Meijer de capaciteits problemen opgelost hebben(ik vrees dat het nog wel maanden zou kunnen duren)begin volgend jaar wil ik nog bij Oosterwal kliniek lipofilling laten doen van mijn borsten,billen en heupen . En ergens tussendoor wil ik ook nog even kijken of ik mijn stembanden kan laten opereren (vergoed of niet vergoed ..ik wil dit..)het zou mooi zijn als dit afgerond is voor ik 51 wordt(17 maart)lijkt me een mooi moment om de transitie af te sluiten op mijn 50e....
Offline
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: The end game

Bericht door Freedom »

Ik heb sinds mijn mastectomie (borst operatie) het gevoel dat het 'nu echt kan beginnen'. Een soort nieuwe start. De moobs zaten me zo in de weg met alles dat ik me de afgelopen twee jaar heel veel verstopt heb. Ik maakte me bijna constant druk over mijn borst en of er wat te zien was. Vaak stond ik een half uur alles te herschikken om vervolgens te besluiten binnen te blijven, zo diep zat het op sommige dagen.

Qua hormonen en bijbehorende veranderingen voelt het nog alsof ik halverwege ben. Ik heb de hoop dat het verwijderen van borstklierweefsel misschien nog een kickstart geeft wat betreft veranderingen. Mijn baardgroei komt op gang maar een baardje laten staan kan nog niet. Met sporten (krachttraining en fitness) ben ik nog lang niet klaar, dat is een extra onderdeeltje van mijn transitie voor mij. Ik wil graag gespierd worden. Gezond-gespierd welteverstaan, niet drooggetraind bodybuilder-gespierd. :lol:

Het enige wat betreft het medische traject wat mij nog te wachten staat is de hysterectomie, alleen ben ik nu wel even klaar met operaties voor de komende maanden. Ik vind het herstel van de mastectomie best heftig, mentaal én lichamelijk. De eerste 2 weken waren het ergst. Dat ik vrijwel niets zelf kon vond ik heel zwaar, en op mijn rug slapen (!) ook. Dus ik heb geen haast, ondanks dat ik wel gewoon graag van mijn baarvader (baarmoeder) af wil. Het is zo'n aanslag op mijn lichaam en dat mag best nog even wachten wat mij betreft. Wellicht van de winter/volgende lente. Voor nu kijk ik ontzettend uit naar het weer kunnen en mogen sporten.

Stealth: ik zou wel willen, soms heb ik de fantasie om te emigreren, waar niemand ergens vanaf weet. Want ik ben zo klaar met "die transgender" zijn, overal waar ik kom.. Nou ja, niet overal, maar wel in veel onderdelen van mijn leven: vrijwilligerswerk (waar ik onvrijwillig 'out' ben), GGZ (waar mijn problemen vaak afgeketst worden want 'het is niet hun expertise'), bij familie...
Ik wil heel graag rustig mezelf kunnen zijn, zoals wij allemaal hier. Het bevraagd worden, het geroddel, het onbegrip: dat komt me steeds meer de strot uit.

Ik heb vrede met mijzelf nu, maar niet met de buitenwereld.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: The end game

Bericht door Anon20200101 »

Freedom schreef: 07 mei 2019, 12:22 Mijn baardgroei komt op gang maar een baardje laten staan kan nog niet.
Hoezo "kan" dat nog niet?

:hug2: voor je stealth verhaal
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: The end game

Bericht door Freedom »

@LauraHeleneN
Het kan nog niet omdat het niet dichtbegroeid genoeg is. Ik hou de 'stekeltjes' die er groeien meestal kort.. hopelijk hoeft dat over een tijdje niet meer. :)

Dank je :hug2:
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: The end game

Bericht door Anon20200101 »

Life-hack misschien? Hoe zijn je eyebrow pencil mad skillz?
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: The end game

Bericht door AnneCeleste »

Interessante thread! Zelf heb er nu bijna één jaar HRT op zitten en dat heeft mij niet veel meer opgeleverd dan een zachtere huid en mini tietjes :P Wel hele fijne psychische upgrades, hoor!
Verder heb ik een haartransplantatie ondergaan om mijn inhammen op te vullen en ik hoop dit jaar in ieder geval die orchiedectomie nog gedaan te krijgen, maar voor de rest niet echt plannen voor de toekomst qua transitie. Gewoon lekker mijn stickers blijven plakken en elke week electrolyse en hopelijk zal ik ooit passen (zonder make-up het liefst). Misschien als dat over een jaar nog niet zo is eens kijken of FFS helpt 🤷
Ik heb niet echt een specifieke eindhalte in gedachten; uiteindelijk is het doel om gewoon in te blenden. Maar ja je hebt natuurlijk geen idee wanneer dat is :P Ik zal in ieder geval niet stealth gaan en altijd zichtbaar blijven. Nu is dat fysiek, maar later misschien alleen op een sociale manier 🏳️‍🌈