Hoe te vertellen aan mijn vriend?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Re: Hoe te vertellen aan mijn vriend?

Bericht door Nilas »

AJpoekie schreef: 12 mei 2019, 20:29 Super dat je het gesprek bent aangegaan Nilas, dat is al een hele stap!!
Hoe ben je uiteindelijk tot die stap gekomen?
En je vriend zal vast wat tijd nodig hebben, maar zolang jullie open en eerlijk zijn naar elkaar moet het wel goedkomen ;-)

Fijn dat je zusje positief was. (En knap dat je het ook bij je ouders wil aankaarten).

Misschien is verjaardag ook niet de beste plek om zo'n gesprek te voeren.
Je voelt het vanzelf als je er klaar voor bent om ook met hun te praten, denk ik.
Of het komt natuurlijk, of je kan een aankondiging doen van te voren. Maar dat is aan jou. Komt helemaal goed joh!
Ik heb gevraagd wat hij van mijn nieuwe (mannelijke) outfit vond en zo heb ik een soort opening gecreëerd. Hij vindt mijn kapsel trouwens ook heel erg tof, :clap: dus ik denk dat hij wel aan mijn nieuwe stijl kan wennen.

Ja, het was strikt genomen een verjaardag (die van mijn vriend), maar mijn ouders waren op dat moment de enige gasten (en ook de eerste), dus het was eigenlijk gewoon nog privé. :think: Maar inderdaad, je weet nooit wanneer er nieuwe gasten arriveren en dan is het rot om een serieus gesprek zo af te kappen (want andere gasten hoeven hier nog niets van mee te krijgen). Ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat ik 'uit de kast' ( :roll: ) kom, want ik voel me gewoon goed op dit moment en ook relatief zelfverzekerd (afgezien van een dip afgelopen vrijdag).

Bedankt voor jullie steun! Dat is erg fijn.
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hoe te vertellen aan mijn vriend?

Bericht door AJpoekie »

Nilas schreef: 12 mei 2019, 20:39
AJpoekie schreef: 12 mei 2019, 20:29 Super dat je het gesprek bent aangegaan Nilas, dat is al een hele stap!!
Hoe ben je uiteindelijk tot die stap gekomen?
En je vriend zal vast wat tijd nodig hebben, maar zolang jullie open en eerlijk zijn naar elkaar moet het wel goedkomen ;-)

Fijn dat je zusje positief was. (En knap dat je het ook bij je ouders wil aankaarten).

Misschien is verjaardag ook niet de beste plek om zo'n gesprek te voeren.
Je voelt het vanzelf als je er klaar voor bent om ook met hun te praten, denk ik.
Of het komt natuurlijk, of je kan een aankondiging doen van te voren. Maar dat is aan jou. Komt helemaal goed joh!
Ik heb gevraagd wat hij van mijn nieuwe (mannelijke) outfit vond en zo heb ik een soort opening gecreëerd. Hij vindt mijn kapsel trouwens ook heel erg tof, :clap: dus ik denk dat hij wel aan mijn nieuwe stijl kan wennen.

Ja, het was strikt genomen een verjaardag (die van mijn vriend), maar mijn ouders waren op dat moment de enige gasten (en ook de eerste), dus het was eigenlijk gewoon nog privé. :think: Maar inderdaad, je weet nooit wanneer er nieuwe gasten arriveren en dan is het rot om een serieus gesprek zo af te kappen (want andere gasten hoeven hier nog niets van mee te krijgen). Ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat ik 'uit de kast' ( :roll: ) kom, want ik voel me gewoon goed op dit moment en ook relatief zelfverzekerd (afgezien van een dip afgelopen vrijdag).

Bedankt voor jullie steun! Dat is erg fijn.
Slimme opening!
En wat fijn om te horen dat hij positief is over je kapsel en je denkt dat hij wel aan je stijl kan wennen.

Ja precies! En je kan altijd vragen aan je zusje en/of vriend om bij het gesprek aanwezig te zijn, dan heb je nog wat extra sociale back-up.
Fijn om te horen dat je je goed en relatief zelfverzekerd voelt. Geniet daar maar van.

You're welcome.
We hebben allemaal wel onze momenten dat we wat steun nodig hebben en dat is het toch tof dat mensen op zo'n forum daar een bijdrage aan kunnen leveren. Dat geeft eigenlijk beide partijen een goed gevoel denk ik :P
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me