Informatie pakket Familie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Informatie pakket Familie

Bericht door Tijgertje »

Misschien helpt het als je een foto van jezelf als trans hebt, die je aan een ander kunt laten zien. Mensen kijken doorgaans toch niet verder dan iemands uiterlijk en als je kunt laten zien wat het is, is het gelijk duidelijk. Werp een een blik in tijgertjes fotoalbum op dit forum.
Sam_Argos
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2019, 14:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Informatie pakket Familie

Bericht door Sam_Argos »

Jullie zijn allemaal lieverds!

Ik twijfelde een tijdje of ik deze vraag zou stellen (waarom weet ik niet eens) Maar jullie snelle en lieve reacties zijn geweldig. Ik heb inmiddels via @Marica inderdaad een informatie pakket kunnen krijgen. En jullie tips en medeleven doen me veel. Sommigen hebben zelfs aangeboden met me te praten, en ook daar ben ik blij mee.

Ik hoop dat dit gaat helpen, ik weet tenminste zeker dat ik nu wel alles heb gedaan wat ik kon. Ik kan mijn moeder niet veranderen, en dat wil ik ook niet. Als zij na dit alles nog steeds mij niet kan accepteren zoals ik ben, dan zal ik daar mijn rust maar in moeten vinden, hopende dat zij dat dan ook doet. Dank jullie wel voor de hulp!
Relax, these things take time
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Informatie pakket Familie

Bericht door Marica »

Morgenochtend gaat het op de post. Ik was te laat thuis om het deze avond te kunnen doen, maar morgen ben ik vrij, dus alle tijd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Informatie pakket Familie

Bericht door Marica »

Je hebt het binnen als het goed is.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Sam_Argos
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2019, 14:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Informatie pakket Familie

Bericht door Sam_Argos »

Ik heb het inderdaad al binnen,Bedankt! ^_^ en ben er mee naar mijn moeder geweest. We hebben een goed gesprek gehad, en ze gaf aan dat ze voelde alsof ze onder druk gezet werd om mij te moeten accepteren. Dat is natuurlijk nooit wat ik van haar wil vragen. Ik heb haar uitgelegd dat ik best wel bang was dat ze uit onbegrip rare dingen zou gaan denken over me, en dat ik graag haar de juiste informatie wou geven. Dus niet onder druk zetten, maar haar wel de juiste dingen geven zodat zij er rust mee kan vinden, uiteindelijk.

Ik realiseer me nu na vandaag ook dat mijn grootste moeite in het praten met haar over mijn transgender zijn, de twijfels zijn die zij er over heeft. Ze verteld me steeds, ook vandaag weer, dat ik nooit me als meisje heb gedragen, of dingen had in die die richting aangaven. Ze vertelde me dat ik het postuur van een man heb en dat mijn botten nooit zullen veranderen, dat ik dus nooit helemaal als vrouw er uit zou zien. Dat ik een lage stem heb. Dat ik nooit mezelf verzorgd heb, en nooit me interesseerde in kleding. Ze zei dat het enige moment dat ik over mijn lichaam begon, kwam nadat ik had gehoord dat ik autisme had. en dat ik daarom er problemen mee had. Ze zei dat mijn achternichtje wel die eigenschappen van een meisje in zich had en dat ze beter begreep dat zij wel transgender was. maar mij niet.

Ik begrijp dat ze dit allemaal niet zegt omdat ze me pijn wil doen. Maar omdat ze het werkelijk niet ziet, of begrijpt. Maar het doet zo pijn, en krijg het niet over mijn hart haar dat te laten zien. Het doet mij twijfelen, of ik werkelijk de juiste stap maak door deze gevoelens die ik heb zo serieus te nemen. Hou ik mezelf niet voor de gek? het lukt me niet om goede argumenten te vinden tegen haar opmerkingen. Niet omdat ze er niet zijn, niet omdat ik ze niet weet, maar omdat ik zelf al niet geloofwaardig lijk te vinden voordat ik ze uit. En dat is mijn eigen gebrek aan zelfvertrouwen die daarmee speelt. dat weet ik...

Misschien is wat afstand wel even goed. Het geeft haar ruimte op haar gemak het een plek te geven, hoe ze er ook tegenaan wil kijken. Maar op haar tijd, en haar plaats. En ik kan dan beter ruimte vinden om sterker in mijn schoenen te staan, want ik voel me elke keer weer hulpeloos na zo'n gesprek. Ik wil niet langer iemand zijn die voor anderen is wat ze willen dat hij is. Ik wil mijzelf zijn, echt mezelf.

Ik heb het pakket zelf ook bekeken voordat ik het meenam naar mijn moeder, Het zag er werkelijk erg mooi uit, met waardevolle informatie. bedankt!
Relax, these things take time
Plaats reactie