Nieuwe chat! Zie dit topic.

reacties van de omgeving en dergelijke

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: reacties van de omgeving en dergelijke

Bericht door Hielke »

Klinkt alsof het goed gegaan is. Fijn!
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: reacties van de omgeving en dergelijke

Bericht door Vethrvolnir »

@Hielke ik vermoed van wel.

reactie van mijn ouders is wat rommeliger.
per whatsapp accepterend * mijn moeder appt dan vermoedelijk namens haarzelf en mijn vader. maar laatst op mijn moeders verjaardag vraagt hij mijn partner of hij een biertje zal meenemen voor 'je vrouw' .... vreemd. ik denk dat pa het lastig vind en onzin of inbeelding of aandachttrekken. maar het kan ook zijn dat hij graag wil dat alles normaal is. ik krijg wel het gevoel dat het onderhand de olifant in de kamer is maar op aangeven van mijn moeder vertel ik verdere familie nog niets.

wat lastig gaat zijn. want mijn kinderen mogen er van mij over praten als ze dat willen. dus ik denk dat ik mijn ouders ook maar eens moet gaan uitleggen dat het heel onhandig gaat worden om hier omheen te communiceren richting familie
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: reacties van de omgeving en dergelijke

Bericht door Vethrvolnir »

uitgenodigd door collega voor koffie en cake
dat is nog nooit gebeurd

zij vertelt heel uitgebreid over haar genderqueer dochter die op vrouwen valt en eetstoornis heeft en autisme en adhd en haar dochters struggle met manipulatieve vriendinnen gepest zijn op school om anders zijn. gevraagd of ze wel zeker weet dat dochter een vrouw is. lang gesprek veel geluisterd. ook gereciproceerd met informatie over eigen autisme diagnose en transgender zijn.

sommige mensen willen graag praten en weten ineens dat jij iemand bent waarmee ze over dit soort dingen kunnen praten en willen misschien ook gewoon graag dat je hun vermoedens bevestigt en komen met hun info als currency voor jouw info.
:shock:
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: reacties van de omgeving en dergelijke

Bericht door Lidi »

Klinkt goed.
Fijn voor je.

Het feit dat andere mensen ineens wel met je praten is ook mij overkomen. Eerlijk gezegd vind ik dat alleen maar prettig.
Openheid wordt, in mijn geval, met openheid beloond.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: reacties van de omgeving en dergelijke

Bericht door Vethrvolnir »

AJpoekie schreef: 30 jul 2019, 13:00
Hrafn schreef: 30 jul 2019, 11:15
AJpoekie schreef: 30 jul 2019, 09:10 Ook dat ik ooms niet meer ga zoenen, maar gewoon een hand ga geven, al is het maar om ze even bewust te laten merken dat ik niet meer hoef te zoenen (in onze familie zoenen mannen niet).
Dat je als man niet zoent bij het begroeten van andere mannen vergeet ik steeds, awkward, ga ik bijna een goede vriend zoenen moet ik snel schakelen naar 'manhug'! :lol:
Hahaha da's een goede tactiek, die ga ik maar onthouden :P
Ik moet er ook nog wel echt bewust aan denken hoor.
Ben tot nu toe 1x de "fout" in gegaan. Ach ja, who cares.
ik had laatst . net verteld aan deze figuur een vriend van mijn partner dat ik ftm ben . bij afscheid mij wilde zoenen... ik: ' zoen jij BFF ( mijn partner) ook?' hij :' nee' ik:' dan zoenen wij dus ook niet' ... :) hij : ' ....oh ja'

anders : mijn fysio misgendert me steevast maar aangezien ze haar geld verdient door electrodes in mijn V onder stroom te zetten en te meten wat er daar gebeurt . ik misgenderde mezelf ook door te zeggen ' dus bij andere vrouwen...' erm
:shock: