Nieuwe chat! Zie dit topic.

Naarste week van de maand.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Naarste week van de maand.

Bericht door Caelan »

Zijn er meer FTM mensen hier die zich in de periode waarin ze menstrueren zo onwijs naar voelen?

Je bent opgeblazen, je borsten zijn groter dan normaal... Alles voelt gewoon veel vervelender en het maakt je nog meer bewust van jezelf en je lichaam.

Hoe pakken jullie die periode aan/pakten jullie die in het verleden aan?

:?:
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Mr.X »

*Raises hand* Nu al jaren in het verleden, maar ik herinner me nog al te goed hoe klote die week was.

Lichamelijk had ik amper klachten, maar geestelijk was het zwaar. Ik was altijd heel secretive over het hele gebeuren. Niemand mocht het weten. Ik deed dan ook altijd zeer mijn best om elk spoor uit te wissen. In mijn hoofd was ik namelijk toch echt te mannelijk voor die zooi, en ik wilde dat de buitenwereld dat ook dacht. Voor mij was het 'gewoon' een wond. Net zoals een sneetje in je vinger. Het enige verschil was dat ik er geen pleister op kon doen. Die gedachte hielp (somewhat).
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Caelan »

Mr.X schreef: 11 okt 2019, 14:39 *Raises hand* Nu al jaren in het verleden, maar ik herinner me nog al te goed hoe klote die week was.

Lichamelijk had ik amper klachten, maar geestelijk was het zwaar. Ik was altijd heel secretive over het hele gebeuren. Niemand mocht het weten. Ik deed dan ook altijd zeer mijn best om elk spoor uit te wissen. In mijn hoofd was ik namelijk toch echt te mannelijk voor die zooi, en ik wilde dat de buitenwereld dat ook dacht. Voor mij was het 'gewoon' een wond. Net zoals een sneetje in je vinger. Het enige verschil was dat ik er geen pleister op kon doen. Die gedachte hielp (somewhat).
Verschrikkelijk is het. Ik heb altijd hele vervelende klachten, waardoor je er gewoon continu aan herinnerd wordt. Ik hou het ook altijd stil, behalve bij mijn vriendin waar ik open over het hele proces kan praten. Op die manier kan ik het toch een beetje ventileren en zelf kwijtraken.
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door KeepzD »

Ik heb met mijn huisarts overlegt, en zij gaf aan dat ik de pil (sub30) gewoon door mag slikken tot ik een doorbraak krijg. Daardoor word ik maar 2/3x per jaar ongesteld ipv 1x per maand.
Is voor mij beter uit te houden, hoewel die week nog steeds echt verschrikkelijk is.
Gelukkig bijna aan de beurt bij het VU. :)
Forever myself
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Marica »

Een tante van mij heeft nadat haar derde kind was geboren meteen besloten om de hele rambam te laten verwijderen. Zij had erg veel last en veel migraines tijdens haar menstruatie. Sinds dat niet meer kan is ze klachtenvrij door het leven gegaan.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Hielke »

Dit is een belangrijke reden waarom ik verschrikkelijk zou kunnen balen (als dat geen verspilde energie was) dat ik nu pas in transitie ga (ik ben 48).
Meer dan 30 jaar van deze bullshit!
Bij mij is het extra wrang omdat ik altijd heb geweten dat ik geen kinderen wilde. Al zeker niet zelf dragen en baren!

Ik heb vanaf mijn pubertijd meermalen verschillende huisartsen gevraagd of het binnenwerk er niet uit kon...maar daar begonnen ze natuurlijk niet aan...
Had ik maar geweten van het doorslikken van de pil of hormoonspiraaltjes (die leggen de boel soms helemaal stil)...(of van de mogelijkheid tot transitie, natuurlijk).
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Caelan »

Hielke schreef: 11 okt 2019, 17:18 Dit is een belangrijke reden waarom ik verschrikkelijk zou kunnen balen (als dat geen verspilde energie was) dat ik nu pas in transitie ga (ik ben 48).
Meer dan 30 jaar van deze bullshit!
Bij mij is het extra wrang omdat ik altijd heb geweten dat ik geen kinderen wilde. Al zeker niet zelf dragen en baren!

Ik heb vanaf mijn pubertijd meermalen verschillende huisartsen gevraagd of het binnenwerk er niet uit kon...maar daar begonnen ze natuurlijk niet aan...
Had ik maar geweten van het doorslikken van de pil of hormoonspiraaltjes (die leggen de boel soms helemaal stil)...(of van de mogelijkheid tot transitie, natuurlijk).
Ik heb ook geen kinderwens. Ik haat kinderen eigenlijk en weet al heel lang heel zeker dat ik het niet wil. Voor mij komt dit alleen maar met ongelofelijk veel ongemakken... maar wellicht dat de pil een optie is (die gebruik ik nu niet, omdat ik toch een vriendin heb en zo).

Trouwens, even off topic, maar het boek is er! Ik ben er zo onwijs blij mee. Dit gaat me echt gigantisch helpen in mijn proces. Dankjewel!
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Hielke »

Caelan schreef: 11 okt 2019, 17:24
Trouwens, even off topic, maar het boek is er! Ik ben er zo onwijs blij mee. Dit gaat me echt gigantisch helpen in mijn proces. Dankjewel!
Ah, fijn om te horen en graag gedaan! :)
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Benjamin »

Marica schreef: 11 okt 2019, 16:14 Een tante van mij heeft nadat haar derde kind was geboren meteen besloten om de hele rambam te laten verwijderen. Zij had erg veel last en veel migraines tijdens haar menstruatie. Sinds dat niet meer kan is ze klachtenvrij door het leven gegaan.
Hoe heeft zij dit voor elkaar gekregen? Ik zou het namelijk net als @Hielke ook graag willen, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Alsof je dat niet zelf mag bepalen ...
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Naarste week van de maand.

Bericht door Matijs »

Die dagen zijn inderdaad verschrikkelijk, vooral als dat de gehele dag te voelen is.. Toch probeer ik daar zo min mogelijk iets van te laten merken aan de buitenwereld. Ik wil juist niet dat anderen zien dat ik er chagrijnig van word (en daar reacties op krijgen), ik wil zo min mogelijk toegeven aan die shit.

Ik slik al jaren de pil en de laatste tijd slik ik die zo lang mogelijk door, totdat mijn lichaam aangeeft dat het nodig is om ff een week te stoppen. Dat is meestal na drie maanden. Liever stop ik met de pil, aangezien het schijnt dat je dan juist vrouwelijke hormonen slikt. Maar ja.. Die week voorkom ik nog het liefst.
###