Nieuwe chat! Zie dit topic.

comming out naar ouders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

ik was net even beneden en mijn moeder was er, ze begon over die trui en dat die te kort is ''zo'n klein truitje past zo'n grote vent niet'' -_- en ze weet dat ik mtf ben :'(
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: comming out naar ouders

Bericht door Lokien »

Wat rot Emily, dat is geen fijne opmerking. Grote vent zeggen komt toch wel erg kwetsend over.
Weet je zeker dat ze goed begrijpt wat mtf precies inhoudt? Het lijkt wel alsof ze denkt dat je travestiet bent.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

Lokien schreef: 19 nov 2019, 16:34 Wat rot Emily, dat is geen fijne opmerking. Grote vent zeggen komt toch wel erg kwetsend over.
Weet je zeker dat ze goed begrijpt wat mtf precies inhoudt? Het lijkt wel alsof ze denkt dat je travestiet bent.
ze heeft via whatsapp wel eens verteld dat ze dat denkt ja, maar ik heb vaker dingen als ♂️--->♀️ gestuurd dus ik denk wel dat ze het weet
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: comming out naar ouders

Bericht door Jannet V »

Gun haar het voordeel van jouw twijfel. Zelfs al zou ze alleen maar iets voor zichzelf uitzoeken en jou om een mening vragen, is het al een bevestiging. Moeders zijn heel slim, vergeet dat nooit.
Zie net de rest. Durf maar met haar te gaan winkelen. Het komt wel goed. (wat niet wil zeggen dat er geen tegenslagen gaan komen)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

Jannet V schreef: 19 nov 2019, 17:23 Gun haar het voordeel van jouw twijfel. Zelfs al zou ze alleen maar iets voor zichzelf uitzoeken en jou om een mening vragen, is het al een bevestiging. Moeders zijn heel slim, vergeet dat nooit.
Zie net de rest. Durf maar met haar te gaan winkelen. Het komt wel goed. (wat niet wil zeggen dat er geen tegenslagen gaan komen)
ik weet niet of dat nog gaat gebeuren, maar een bevestiging van dat ze weet dat ik mtf ben? ik hoop het
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: comming out naar ouders

Bericht door Jannet V »

Heb vertrouwen, het komt goed.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

Jannet V schreef: 19 nov 2019, 19:42 Heb vertrouwen, het komt goed.
bedankt en ik hoop het ook
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

ik heb een nieuwe winterjas nodig en mijn ouders waren bij de makro dit weekend en vroegen welke jas ik widle ( keuze uit deze 3 https://gyazo.com/7571e049cfb2bad2063c9b024f8d13e9 https://gyazo.com/fa85868826fd1f64af2a5de1af98c9c4 https://gyazo.com/c97598e2e44d766fbd70cd79d364cf3b ) en ik zei toen dat het nog niet nodig was omdat ik misch zelf ook nog wilde kijken maar ze kwamen thuis met de rode jas. ik heb ergens vlak voor de herfst gezegd tegen een vriendin dat ik wilde proberen in het openbaar wat andere kleding aan te hebben en wil dat ook wel doen, zal moeilijk zijn, maar ik heb gisteravond deze jas besteld https://gyazo.com/3e2ec3489c49e44de8428ad3a7e8d073 mijn moeder weet hier nog niks vanaf dus weet niet hoe ze er op gaat reageren en ik weet ook niet of het de goede maat is ( de grootste maat die ze hadden was L) maar ik hoop dat die past, en het is denk ik wel beter om er 2 te hebben want ik zou de jas die ik besteld heb nog niet aantrekken als ik naar mijn werk ga, dat is nog te moeilijk
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: comming out naar ouders

Bericht door Irene_de_Vreede »

Jouw eigen keuze is de beste ;)
Irene
Gebruikersavatar
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: comming out naar ouders

Bericht door Emily98 »

Irene_de_Vreede schreef: 24 nov 2019, 16:44 Jouw eigen keuze is de beste ;)
daarom heb ik het toch maar gedaan, ik was benieuwd naar wat mijn moeder zou kiezen dus vroeg ik dat via whatsapp (als ze iets zou doorsturen had ik er waarschijnlijk niks mee gedaan) https://gyazo.com/780624596e9b5ed7ff1d107f142de152