Voorstellen aan iemand die je al kent

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Claire Slingerland »

Sinds drie weken ga ik volledig als vrouw door het leven. Dat is zo een verademing. Eindelijk helemaal mezelf (alleen het medische deel nog). Ik heb iedereen die ik ken daar over geprobeerd in te lichten. In de buurt kaarten in de bus, een mailing naar alle zakelijke relaties. Bericht op LinkedIn en Facebook en daarvoor natuurlijk al zoveel mensen persoonlijk ingelicht. Ik heb nu een paar keer op een netwerkborrel gehad dat mensen me niet herkennen en me aan mij gaan voorstellen en heel geintereseerd gaan vragen wat ik doe. Ik vind dat een beetje lastige situatie maar ik durf ook niet te zeggen dat we elkaar al kennen. Wie herkent dat en hoe gaan jullie daar mee om?
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door MichelleB »

Mijn ervaring

Ik neem ze meestal even apart en licht ze dan in. Als ik nog wat met ze te maken wil hebben natuurlijk. Het wordt dan vaak een beetje melig en je krijgt de standaard "Oh wat mooi oh wat dapper de broer van mijn collega haar opa's vriend van de bowling van Gertje is ook omgebouwd" (ik weet het, het is een rotwoord, maar die hoor ik nogal vaak).
Pestkoppen van vroeger, vervelende vrienden van mijn zus, of zelfs een ex van mij. Geen van allen herkent de "oude ik". Dat hou ik dan ook lekker zo.

Inmiddels ben ik stealth en iedereen weet het of weet niets en dat gaat wel goed haha
-Life is a work in progress-
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Claire Slingerland »

De meeste mensen die ik ken weten het. Maar het zijn mensen die je zo af en toe eens spreekt. Maar goed idee om ze even apart te nemen en te zeggen dat we elkaar al kennen.
MichelleB schreef: 13 dec 2019, 14:12 Mijn ervaring

Ik neem ze meestal even apart en licht ze dan in. Als ik nog wat met ze te maken wil hebben natuurlijk. Het wordt dan vaak een beetje melig en je krijgt de standaard "Oh wat mooi oh wat dapper de broer van mijn collega haar opa's vriend van de bowling van Gertje is ook omgebouwd" (ik weet het, het is een rotwoord, maar die hoor ik nogal vaak).
Pestkoppen van vroeger, vervelende vrienden van mijn zus, of zelfs een ex van mij. Geen van allen herkent de "oude ik". Dat hou ik dan ook lekker zo.

Inmiddels ben ik stealth en iedereen weet het of weet niets en dat gaat wel goed haha
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Freedom »

Ik zou willen dat ik dit herkende! :) Ik heb het eens gehad, dat ik dacht dat iemand me echt niet meer (her)kende. Dat heb ik toen zo gelaten.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Claire Slingerland »

Meestal herkennen mensen me wel hoor. Of pas in tweede instantie. Maar soms ook niet. Het is maar net hoe goed je kijkt denk ik.
Freedom schreef: 13 dec 2019, 17:45 Ik zou willen dat ik dit herkende! :) Ik heb het eens gehad, dat ik dacht dat iemand me echt niet meer (her)kende. Dat heb ik toen zo gelaten.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Jer158 »

Is mij ook een paar keer overkomen. Ook met mensen die ik gewoon op Facebook had en die het in theorie dus best hadden kunnen weten. Meestal laat ik het maar, als we maar vage kennissen waren. Bijv. iemand die op dezelfde verdieping heeft gewoond als ik, of mensen op het werk waar ik alleen zijdelings contact mee heb gehad. Ik schud braaf de hand en zeg mijn naam. Dat zou je immers ook doen als je elkaar wel kent maar lang niet gezien hebt of de naam vergeten bent. Een "ik denk dat we elkaar wel eens eerder gezien/getroffen hebben" is soms op zijn plaats.

"Oh, ik zou niet weten wie je bent hoor."
"Dat zou kunnen, want ik stond vroeger bekend als *deadname*."
...
"Oh, verrek, nu zie ik het."

Ik deel nu een huis met o.a. iemand die ik al 4 jaar ken, maar ik denk niet dat hij beseft dat ik en *deadname* dezelfde persoon zijn. Hij was een vriend van een vriend en woonde in hetzelfde gebouw, dus ik zag hem in het voorbijgaan en max. een paar keer per jaar bij een sociale gelegenheid.

Als het wel iemand is die ik goed ken(de), neem ik diegene idd even apart (of zeg het ter plekke, afhankelijk van de groep). Gebeurt niet vaak. Op een schoolreunie bijv. wel, en een keer dat iemand over de markt tegen haar (verwarde) man schalde "oh, maar dit is *deadname*". Ook op Facebook via familie hebben ze wel eens de vraag gehad of ik de zoon van mijn oom was ofzo. Dan even een priveberichtje.
Hung her from the branches of a mango tree
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door Irisaperture »

Het is soms een beetje eigenaardig inderdaad en het hangt ervan af hoe goed je de persoon kent en wat je verhouding tot die persoon is, en ook of je die persoon mocht of mag natuurlijk.
Ik heb een tijd lang als cameraman gewerkt bij de lokale omroep hier in de stad en kwam in die hoedanigheid nog wel eens mensen tegen die ik ken van vroeger.

Bij een van de laatste keren dat ik met een cameraklus een persoon die me van vroeger nog als jongen kende moest interviewen, was mijn verschijning (ik interviewde mijn voormalig deelschoolleider van de middelbare school wat echt :wship: zo'n man is als het gaat om flexibiliteit en leveren van maatwerk destijds) reden om meteen te gaan "Oh jee, een van de twee heren [mijn achternaam]!"
Ik heb een identieke tweelingbroer en omdat ik ten tijde van de middelbare school samen met hem een nogal opvallende verschijning was (want we waren allebei nogal klein) zijn we blijkbaar nogal blijven hangen (aan de hoeveelheid strafwerk of nablijven heeft het in ieder geval zeker niet gelegen, want we waren allebei hele brave jongetjes) bij hem.

Die heb ik toen maar even uitgelegd hoe het zat, hij was onder de indruk en gaf aan, toen ik vertelde dat ik op de middelbare school al wel duidelijk gevoelens had van "Hey, er klopt iets niet helemaal" maar niet goed wist wat dat nou precies was dat dat hem pijnlijk in de oren klonk, te weten dat je op die zo ontzettend belangrijke periode in je leven zo klem kan komen te zitten met jezelf.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
JuliaHaarman
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2020, 05:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Voorstellen aan iemand die je al kent

Bericht door JuliaHaarman »

Wees vooral trots op jezelf, je bent gewoon jezelf meid. En wat anderen denken...... Ik vind het super dat je samen met je vrouw dit kan en doet en ook nog opstaat voor de gemeenschap, met alle vooroordelen die wij af en toe naar ons hoofd krijgen. dat zijn vaak ook de mensen die je niet snappen . Het is jouw en mijn gevoel laten we daar dan ook trots op zijn. Groetjes Julia
Plaats reactie