Nieuwe chat! Zie dit topic.

Op zoek naar Docenten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Yanne
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2019, 20:09
Gender: Onzeker

Op zoek naar Docenten

Bericht door Yanne »

Hi Allemaal :hbeat:

Ik ben op zoek naar mede docenten/leraren van alle takken van sport. Ik wil dolgraag met mededocenten praten over hoe het is om trans te zijn en les te geven. In mijn hoofd lijkt dit namelijk een intens obstakel waar ik erg veel moeite mee heb. Zelf geef ik les op een ROC het vak burgerschap. Mijn doelgroep is zachtgezegd, een ruw publiek van puberale kereltjes. Dit legt bij mij erg veel druk of ik daar wel kan blijven werken als ik er uit de kast zou komen als Yanne.

Dankjullie
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door AstroNoud »

Ha Yanne,

Ik ben zelf leraar op middelbaar onderwijs. Miss kunnen we via pb ff contact op nemen, werkt makkelijker. Ik sta uiteraard altijd open om een keertje over dit soort ‘problemen’ te sparren ;)
I will not yield!
Yanne
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2019, 20:09
Gender: Onzeker

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door Yanne »

Hey Jeroen,

Dat lijkt me superfijn! ik pb je
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door Matijs »

Net nog een berichtje gestuurd dat we uit dezelfde regio komen, nu dit berichtje, haha.

Ik ben ook docent. Ik werk bij ROC Summa College in Eindhoven (niveau 3 en 4). Mijn hoofdvak is Nederlands, maar ik begeleid ook bij het vak Project en ik ben loopbaanbegeleider.

Eerlijk gezegd vind ik het fijn dat er meerderen hier voor de klas staan, aangezien we soms best een kwetsbaar beroep hebben. Inmiddels ben ik wel uit de kast bij mijn collega's (die reageerden trouwens ontzettend fijn), maar weten de studenten nog van niks. Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat we daarmee wachten, totdat er meer veranderingen zichtbaar zijn. De studenten zijn het wel gewend dat ik er zo bij loop (in mannenkleding en kort kapsel). Ik heb tot nu toe geen nare reacties gehad, ook geen vragen (ze houden zich toch wel fatsoenlijk). Alleen dat studenten zich 'verspreken' met meneer en dan lachend zichzelf verbeteren. Daar geef ik niet zo veel om, ik vind dat alleen maar leuk.

Mocht je ooit behoefte hebben om er face-to-face over te hebben (ik rijd na werk altijd wel door Helmond als ik naar mijn ouders ga), is dat geen probleem!
###
Yanne
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2019, 20:09
Gender: Onzeker

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door Yanne »

Hey Ciem,

Wat toevallig dat je bij het Summa werkt, ik heb daar nog gesoliciteerd vorig jaar bij de afdeling automotive.
Ik zou dolgraag een keer willen kletsen lijkt mij super <3
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet van mijn zoon dat er op het Fontys in Tilburg ook een trans werkt, maar verdere details weet ik niet.
Irene
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door AydenS »

Ik werk op een basisschool en sta voor groep 8. Mijn minipubers zijn gelukkig nog een beetje kneedbaar en openminded, ouders daarentegen vind ik een stuk spannender.

Lijkt mij ook fijn om contact te hebben, ik heb jarenlang gezocht naar transleerkrachten, maar kon niks vinden.

Ik verwacht ergens in het volgende schooljaar te starten met hormonen en zal dus vanaf volgend schooljaar meester Ayden worden, dat duurt nu voor mijn gevoel nog zoooo lang! Mijn directrice is gelukkig heel lief en meelevend en staat volledig achter me.

Mijn partner werkt ook op dezelfde school, maar dan bij de kleuters, zij krijgt gelukkig ook veel positieve steun :)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Op zoek naar Docenten

Bericht door Matijs »

AydenS schreef: 02 feb 2020, 19:17 Ik werk op een basisschool en sta voor groep 8. Mijn minipubers zijn gelukkig nog een beetje kneedbaar en openminded, ouders daarentegen vind ik een stuk spannender.

Lijkt mij ook fijn om contact te hebben, ik heb jarenlang gezocht naar transleerkrachten, maar kon niks vinden.

Ik verwacht ergens in het volgende schooljaar te starten met hormonen en zal dus vanaf volgend schooljaar meester Ayden worden, dat duurt nu voor mijn gevoel nog zoooo lang! Mijn directrice is gelukkig heel lief en meelevend en staat volledig achter me.

Mijn partner werkt ook op dezelfde school, maar dan bij de kleuters, zij krijgt gelukkig ook veel positieve steun :)
Fijn dat je directrice achter je staat! Die steun hebben we gewoon nodig.

Ik snap je gevoel van wachten wel. Ik wilde eigenlijk al begin dit schooljaar uit de kast zijn bij mijn studenten. Ik voel me vrijer als mensen het weten. Maar kan ik me ook wel voorstellen dat het voor de studenten verwarrend is als ik hetzelfde blijf.
###