Nieuwe chat! Zie dit topic.

Uitwisseling school

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Uitwisseling school

Bericht door Timo3 »

Met school ga ik op uitwisseling naar Duitsland. Vandaag te horen gekregen dat we volgende week te horen krijgen met wie we uitwisselen. Op de brief die we moesten invullen, staat nog mijn oude naam en dat ik een meisje ben. Het punt is dat ik waarschijnlijk voor de carnavalsvakantie nog op school ga vertellen dat ik een jongen ben. Twee weken na vakantie is de uitwisseling.
Hoe kan ik het best aan degene met wie ik uitwissel vertellen dat ik een jongen ben, terwijl we elkaar nog nooit hebben ontmoet, hij Duits praat en hij denkt dat ik een meisje ben. (Ik weet wel al dat het een jongen is.)
Ik hoop dat jullie ideeën hebben,

Timo
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Uitwisseling school

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vertel hem gewoon hoe het zit, dat is waarschijnlijk het makkelijkst.
Irene
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: Uitwisseling school

Bericht door monique fisher »

uit je berichtje begrijp ik dat je school het ook nog niet weet, die kan je dan niks verwijten. misschien moet je jezelf afvragen of het de hectiek waard is. ik denk dat stap voor stap al moeilijk is. Het bekend maken op je school is al heel wat en daaruit zullen waarschijnlijk positieve maar ook negatieve reactie uit voortkomen waar je mee moet om gaan en ik weet niet hoe lang de uitwisseling duurt, maar als het voor een kortere periode moet je dan je hele leven op tafel leggen. Je weet namelijk niet of je hier contacten aan over houd en als dat zo is dan kan je ze altijd nog inlichten en het is dan aan hun om het te accepteren. het is blijft natuurlijk je eigen keuze wat je doet, succes

liefs Monique
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Uitwisseling school

Bericht door Matijs »

Wanneer is die uitwisseling?

Wat Monique hierboven zegt, klopt wel. Doe het sowieso stap voor stap. Als ik jou was, zal ik me eerst bezig houden met de coming-out op school, dat zal je al genoeg energie kosten. En vraag je inderdaad af of je bij deze persoon je levensverhaal (want dat is het wel) kwijt wil. Zeker als je hem maar één of twee keer ziet.
###