Nieuwe chat! Zie dit topic.

mijn naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: mijn naam

Bericht door DelicateFlower »

Hrafn schreef: 25 feb 2020, 12:39 @DelicateFlower ik ben niet Scandinavisch maar vind het mooie namen en ik heb een tijd vikingtijd re-enactment gedaan daar komt het ook een beetje vandaan. De meeste van mijn vrienden noemen me Rafi (anders word ik die gast met de onuitspreekbare naam) en ik gebruik ook Raaf als naam (de betekenis van Hrafn is Raaf)
Ik weet wat het betekent, daarom herkende ik het ook meteen. ;) Mooie maar moeilijk uitspreekbare naam in Nederland, dus Rafi en Raaf zijn goede oplossingen, haha.
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: mijn naam

Bericht door Suzanne1 »

Ik heb mijn naam net aangepast van Lilly naar Suzanne.
De vorige naam had ik snel bedacht een maand geleden, maar paste eigenlijk niet goed. Vorige keer bij T-Amersfoort had ik al het gevoel dat de naam niet paste toen ik mezelf aan iedereen voorstelde. Afgelopen vrijdag dit ook besproken met Truus van Travisage nadat ze zei dat de naam niet bij me paste. Ik was blij met die opmerking want dat gevoel had ik dus zelf ook al. De naam Suzanne is ook dichter bij mijn eigen naam die ook met een S begint. En ik ben eigenlijk ook wel trots op deze naam.
Komt het vaker voor dat iemand zijn naam meerdere keren aanpast in het begin of later?
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: mijn naam

Bericht door Hal »

Vast wel. Ik had zelf ook eerst een andere voornaam uitgezocht, maar daar kon mijn partner niet aan wennen. Wel eerst een paar maanden geprobeerd met wat goede vrienden, maar uiteindelijk hebben we samen iets uitgezocht dat voor ons beiden echt passed voelt.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: mijn naam

Bericht door KeepzD »

Suzanne1 schreef: 26 feb 2020, 19:58 Ik heb mijn naam net aangepast van Lilly naar Suzanne.
De vorige naam had ik snel bedacht een maand geleden, maar paste eigenlijk niet goed. Vorige keer bij T-Amersfoort had ik al het gevoel dat de naam niet paste toen ik mezelf aan iedereen voorstelde. Afgelopen vrijdag dit ook besproken met Truus van Travisage nadat ze zei dat de naam niet bij me paste. Ik was blij met die opmerking want dat gevoel had ik dus zelf ook al. De naam Suzanne is ook dichter bij mijn eigen naam die ook met een S begint. En ik ben eigenlijk ook wel trots op deze naam.
Komt het vaker voor dat iemand zijn naam meerdere keren aanpast in het begin of later?
Redelijk vaak zelfs. Een nieuwe naam voor jezelf kan ook best een zoektocht zijn. Waar voel je je goed bij, past het wel bij je, enz.
Zijn ook regelmatig mensen die hier op het forum een andere naam aannemen om te voelen hoe het is om met die naam aangesproken te worden. :)
Forever myself
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: mijn naam

Bericht door Alice »

Van voornaam wisselen. Ik kreeg 3 voornamen toebedeeld die ik niet zo prettig vond (kreeg geen inspraak bij de keuze). Toen ik een jaar of 13 – 14 was heb ik de familie geïnformeerd dat ik nu Michiel heet. Na een tijd te moeten aanhoren “die Giel heeft sex-apeal” heb ik die naam aangepast naar Mike, die naam heb ik aangehouden toet aan mijn transitie. Tijdens mijn transitie heb ik nog een paar namen uitgeprobeerd, allemaal met de letter A, totdat ik op Alice uitkwam. Niet moeilijk om te schrijven, makkelijk om te onthouden.

BTW, door de familie werd niet geprotesteerd toen ik mijn voornaam veranderde, het waren 'K' namen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mijn naam

Bericht door Vethrvolnir »

ja ik kwam erachter dat men dacht dat mijn nieuwe naam een vrouwen naam is .
Dus veranderd. nu is het Evan.

geen idee of het bij me past. niet buitensporig niet. iig.
:shock:
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: mijn naam

Bericht door Suzanne1 »

DennisH schreef: 27 feb 2020, 09:39 Redelijk vaak zelfs. Een nieuwe naam voor jezelf kan ook best een zoektocht zijn. Waar voel je je goed bij, past het wel bij je, enz.
Zijn ook regelmatig mensen die hier op het forum een andere naam aannemen om te voelen hoe het is om met die naam aangesproken te worden. :)
Bedankt! Blij om te horen dat regelmatig je naam aanpassen normaal is. Niet dat ik nu al aan veranderen denk, maar het is een hele geruststelling om te horen dat je best mag twijfelen en namen uitproberen.
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mijn naam

Bericht door ReneeCross »

Ik heet al 43 jaar René. Sinds drie jaar gebruik ik meer en meer de naam Renée. Waarom? Mijn mama heeft me ooit die naam gegeven. Ik heb hem alleen aangepast naar de vrouw die ik me voel. Hoef zo ook niet te wennen aan een andere naam hihi. Het wennen om als mevrouw geroepen te worden was al genoeg hihi
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: mijn naam

Bericht door anna_ »

ReneeCross schreef: 01 mar 2020, 13:50 Het wennen om als mevrouw geroepen te worden was al genoeg hihi
Afgelopen vrijdag zijn @marielle en ik samen wezen winkelen en uit eten geweest. Niet 1x misgenderend en aan mevrouw hoef ik echt niet te wennen 😃. Zo blij was ik!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: mijn naam

Bericht door anna_ »

Nou ik denk wel dat ik eruit ben ;)

Mijn roepnaam blijft Anna, mijn volledige naam word Anna Linda

en ik heb gisteren bericht gehad van TNN dat mijn Genderidentiteitskaart inmiddels verzonden is!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)