Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgenderfestival - een herinnering

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Transgenderfestival - een herinnering

Bericht door Eva »

Vanochtend herinnerde Anneke Savenije me via Facebook aan het Transgenderfestival in Amersfoort, deze week 13 jaar geleden. Liesbeth en ik speelden al in 2012 met de gedachte zo'n evenement in Regenboogstad Amersfoort op te zetten. Ergens in Vathorst was een bijeenkomst voor mensen die ideeën hadden voor (meest zakelijke) initiatieven,
Ik vond het erg spannend, een pitch voor zo'n honderd wildvreemden. Als Eva, uiteraard. Ik ontmoette er Anneke, die ons met enorme inzet heeft bijgestaan. Zij had veel en belangrijke contacten in Amersfoort en die kwamen allemaal enthousiast in actie. Bij de gemeente bleek ze ook absoluut geen onbekende te zijn. Anneke mag eigenlijk wel de hoofdmotor van het festival worden genoemd.
Het was een doorslaand succes waarbij nog gemeld mag worden dat Regenboogstad Amersfoort alle kosten voor haar rekening heeft genomen.

De brochure die indertijd is gemaakt, staat nog steeds online: https://transgenderfestival.nl/tmagazine.pdf

Het beeldmerk op de voorpagina was de basis voor het huidige logo van T-Nederland.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Anna83113
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 mar 2020, 00:01
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Middelburg

Re: Transgenderfestival - een herinnering

Bericht door Anna83113 »

Wat een prachtig werk die brochure, ik heb het met plezier doorgelezen.

Als een dergelijk evenement dit jaar zou plaatsvinden zou ik er maar wat graag naar toe gaan. Helaas is er op dit vlak nu niet veel mogelijk.

Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.