Nieuwe chat! Zie dit topic.

Eenzaamheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Veronica28
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2020, 11:47
Gender: Genderfluid

Eenzaamheid

Bericht door Veronica28 »

Ik heb altijd al last gehad van eenzaamheid, en sinds ik te weten ben gekomen dat ik zowel man als vrouw ben, is die eenzaamheid alleen maar erger geworden, ik heb nooit een vriend of familielid gehad waar ik alles tegen kan vertellen. Nu ik meer met het experimenteren en onderzoeken van wat ik wel en niet wil bezig ben mis ik echt iemand om daarover mee te praten.
Hoe zijn jullie er mee omgegaan?
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Eenzaamheid

Bericht door Ender »

Ik ken een paar mensen die genderfluid/nonbinair zijn, zou je willen dat ik contact met die personen opneem om contact met jou op te nemen? Via PB. Niet echt antwoord op je vraag, dat snap ik.
Dit is wel een veilige plek om vragen te stellen en te uiten waar je mee worstelt. Je mag me ook PB-en. En: je bent niet alleen.
Gebruikersavatar
Veronica28
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2020, 11:47
Gender: Genderfluid

Re: Eenzaamheid

Bericht door Veronica28 »

Ender schreef: 21 jul 2020, 18:30 Ik ken een paar mensen die genderfluid/nonbinair zijn, zou je willen dat ik contact met die personen opneem om contact met jou op te nemen? Via PB. Niet echt antwoord op je vraag, dat snap ik.
Dit is wel een veilige plek om vragen te stellen en te uiten waar je mee worstelt. Je mag me ook PB-en. En: je bent niet alleen.
Het gaat mij niet perse om mensen die genderfluid/nonbinair zijn, maar gewoon mensen waarmee je erover kan praten, zoals een goede vriend/vriendin want die heb ik nooit gehad :(
Gebruikersavatar
Anna83113
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 mar 2020, 00:01
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Middelburg

Re: Eenzaamheid

Bericht door Anna83113 »

Heel herkenbaar.

Een gedeeltelijke oplossing heb ik gevonden in het bezoeken van groepen zoals die georganiseerd worden door T-Nederland en Transvisie. Daar kun je in een veilige omgeving praten over dit onderwerp met mensen die in verschillende fasen van hun traject zitten (van zoekend tot en met 'afgerond'). Momenteel loopt veel hiervan nog wel via internet (Teams of Zoom) i.v.m. corona. Dat kan natuurlijk ook een voordeel zijn als je er niet in de buurt woont.

Verder vind ik het opbouwen van een netwerk/vriendengroep waarin je met dit onderwerp terecht kan ook erg lastig, maar wellicht kan je het bezoeken van zo'n groep daarbij helpen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Eenzaamheid

Bericht door Eva »

Veronica28 schreef: 23 jul 2020, 23:04
Ender schreef: 21 jul 2020, 18:30 Ik ken een paar mensen die genderfluid/nonbinair zijn, zou je willen dat ik contact met die personen opneem om contact met jou op te nemen? Via PB. Niet echt antwoord op je vraag, dat snap ik.
Dit is wel een veilige plek om vragen te stellen en te uiten waar je mee worstelt. Je mag me ook PB-en. En: je bent niet alleen.
Het gaat mij niet perse om mensen die genderfluid/nonbinair zijn, maar gewoon mensen waarmee je erover kan praten, zoals een goede vriend/vriendin want die heb ik nooit gehad :(
Daar hebben we wel iets voor hier. Met een klik krijg je persoonlijk contact, meestal met mij. Werkt via Teams.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)