Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Emma schreef: 09 jan 2021, 18:09
Dat politieke platform is er overigens, TNN, met veel contacten met 'Den Haag'. Heel veel van de BIJ1 standpunten zijn ze al een tijdje mee bezig. En als het over standpunten ten aanzien van de zorg gaat, hebben we Transvisie. Ik ben in het verleden vreselijk kritisch geweest op beide organisaties, maar ook zij zijn ten goede veranderd, en zijn daadwerkelijk hard aan het werk. Maar veranderingen gaan langzaam.
Dat is heel mooi dat er een TNN en Transvisie is. Ik kan me daar het beste bij vinden. Bij politieke partijen voel ik me persoonlijk niet thuis. Mooi voor degene die daar wel hun heil in kunnen vinden, maar ik vind ze vaak te comfomistisch en ze hebben altijd wel iets tegen mij in hun standpunten en wederzijds. Ongeacht de politiek natuurlijk wel nodig is in sommige zaken.

Een goede politica vind ik Lisa. Alleen dan is het helaas meteen een stem op de hele partij. Als het aan mij lag mochten Nederlanders een paar meer stemmen uitbrengen. Dus dat je bijvoorbeeld partij A een goede partij vind en deze een stem geeft, maar ook een secundaire stem kan uitbrengen op een persoon losstaande van een partij. Als dat een idee is.

Misschien moet ik wel de politiek in? ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik vind dat helemaal niet zo'n slecht idee!
Irene
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Serena »

Zijn er ook nog dames of heren die ondanks hun "gender" conservatief stemmen?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Serena schreef: 20 jan 2021, 02:17 Zijn er ook nog dames of heren die ondanks hun "gender" conservatief stemmen?
Als er een levensvatbare partij zonder virulente boerenhuggers zou zijn waarschijnlijk wel.
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Stemmen TK2021

Bericht door vickyblauw »

Serena schreef: 20 jan 2021, 02:17 Zijn er ook nog dames of heren die ondanks hun "gender" conservatief stemmen?
Ik denk dat ik daar wel tussen zit...
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Serena »

Ik neig zelf ook nogal naar conservatief, maar ik heb wel gemerkt dat dat in de "community" regelmatig bepaald niet geaccepteerd werd.

Zo ken ik (persoonlijk en online) een aantal transgenders en homo's die pro-Trump waren en die zijn volledig verstoten door hun LGBT-vrienden.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Annabel »

Populisme (b.v. The ex orange guy en zeker twee partijen in NL) is iets anders dan conservatisme! Dat populisme niet als "leuk" wordt ervaren begrijp ik heel goed!
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Brownie »

Serena schreef: 23 jan 2021, 00:03 Ik neig zelf ook nogal naar conservatief, maar ik heb wel gemerkt dat dat in de "community" regelmatig bepaald niet geaccepteerd werd. Zo ken ik (persoonlijk en online) een aantal transgenders en homo's die pro-Trump waren en die zijn volledig verstoten door hun LGBT-vrienden.
Ik denk dat je even moet toelichten wat jij bedoelt met conservatief. Bedoel je
- voor traditionele rolverdeling, vrij wapenbezit en minimale belastingen, en
- tegen abortus, homohuwelijk, sociaal vangnet, internationale samenwerking en humanitaire hulp.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Stemmen TK2021

Bericht door AnneCeleste »

Serena schreef: 20 jan 2021, 02:17 Zijn er ook nog dames of heren die ondanks hun "gender" conservatief stemmen?
Nooit.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Vethrvolnir »

Serena schreef: 20 jan 2021, 02:17 Zijn er ook nog dames of heren die ondanks hun "gender" conservatief stemmen?

ik mag toch hopen van niet...
maar goed er zijn ook mensen die vvd stemmen ook al leven ze zelf van een uitkering of zijn ze uitzendkracht of ontvangen ze een klein loontje.
mensen zijn soms te stom om voor de duvel te dansen
:shock: