Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door DelicateFlower »

Ik ben komende verkiezingen voor het eerst een zogeheten zwevende kiezer. Geen flauw idee op wie of wat ik ga stemmen. Daarom vind ik het ook wel interessant om te weten welke partijen zich het meest inzetten voor ons clubje. :happy-cheerleadersmileygirl:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Jannet V »

Mijn politieke voorkeur is niet veranderd en ik laat mijn vorige idealen niet varen voor iemand die toevallig lid is van mijn borduurclubje.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door DelicateFlower »

Jannet V schreef: 29 dec 2020, 22:39 Mijn politieke voorkeur is niet veranderd en ik laat mijn vorige idealen niet varen voor iemand die toevallig lid is van mijn borduurclubje.
Hahaha mooi geformuleerd! :D

Wat een zwevende kiezer van mij gemaakt heeft, is het feit dat de partij waar ik normaal op stem ontzettend weinig van zich heeft laten horen het afgelopen anderhalf jaar zoiets. En dat vind ik jammer. Om die reden heb ik mijn lidmaatschap onlangs opgezegd. Misschien stem ik alsnog op ze, maar misschien ook niet. Ik weet het niet.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20230219 »

Tja mijn stem zal vooral een protest stem zijn, de politiek is erg slap geworden en waait met alle winden mee.
De partij waar ik vorige keer op stemde was vurig tijdens de verkiezingen maar daar na hebben ze alleen nog kleine speldenprikjes uitgedeeld.
Kortom een andere koers voor mij dit keer.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door DelicateFlower »

Lisa1973 schreef: 30 dec 2020, 11:08 Tja mijn stem zal vooral een protest stem zijn, de politiek is erg slap geworden en waait met alle winden mee.
Mijn probleem is dat ik vind dat er geen goede alternatieven zijn. Ik vind het echt een onoverzichtelijk zooitje geworden... En dan maakt het me niet uit of het links, midden of rechts betreft. :lol:
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Brownie »

Eva schreef: 19 nov 2020, 12:46 Voor alle duidelijkheid: deze post is niet bedoeld om een politieke discussie te starten Integendeel!
Grappige start van een topic met de titel Stemmen Tweede Kamer.
Ik ben het met Renee eens dat dit cru is. Jullie zijn de eigenaar van dit forum, met die macht komt ook verantwoordelijkheid.

Ook grappig om jouw partij niet te vermelden maar 'jouw' kandidaat wel: https://www.lisavanginneken.nl/. Dan weten we gelijk dat het D66 betreft. Hierop reageren wordt al een politieke discussie en dat mag toch niet?

Een topic met dit onderwerp gaat onvermijdelijk over politiek. Sterker: een groot deel van de topics hier gaan over politiek: de wachtlijsten, verzekeringsperikelen, juridische naam- en geslachtswijzigingen. Allemaal politiek. De politiek is een belangrijk onderdeel van ons leven, zeker in de transitiefase en daar is nog steeds een hoop mis. Ik onderschrijf de forumregels in zoverre dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Wat we niet willen is dat jij (of wie dan ook) persoonlijk wordt aangevallen om je politieke voorkeuren. Dat moet worden afgestraft, maar om nu de inhoudelijke politieke discussie in zijn geheel te willen uitbannen...

Om weg te blijven bij een inhoudelijke politieke discussie houd ik het formeel en abstract. Ik let zelf bij mijn selectie op drie dingen:
1. geloof ik dat mijn kandidaat in de regering kan komen en daar iets zinnigs gaat doen de komende vier jaar
2. ga ik me niet voor mijn kandidaat schamen als deze om de tafel moet met mensen als Angela Merkel en Joe Biden
3. zit mijn kandidaat bij een partij met een partijprogramma en hoger geplaatste kandidaten waar ik mij op grote lijnen in kan vinden

Of iemand wel/niet transgender is doet voor mij niet zo terzake, ik lees hier genoeg meningen van transgenders die geen tegenstander lijken te zijn van discriminatie en psychiatrisering van mensen die in transitie willen of zijn. Ook zie ik veel blinde vlekken, queen bee achtige overtuigingen en berusting in het lot. Kortom: soms kan een niet-transgender beter voor mijn rechten opkomen dan een transgender, en er is - zacht uitgedrukt - nog best wat te doen. Belangrijkste is denk ik vooral om naar de overtuigingen van je kandidaat te kijken.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Emma »

Daar ben ik het niet met je eens. De meeste onderwerpen gaan niet over politiek. Wachtlijsten, verzekeringen, je naam en geslacht wijzigen: het heeft nu geen drol met politiek te maken of je nu met een wachtlijst, keuze voor verzekering, machtiging voor ontharen of deskundigenverklaring te maken hebt.

Het wordt politiek als je een verandering in de status quo wilt. En die discussies zijn hier welkom. Altijd geweest.

Wat Eva bedoelde: we willen niet dat er discussies ontstaan over partijen, kandidaten, ministers of staatssecretarissen, anders dan in relatie tot transgenderzaken. We gaan het hier niet hebben over de zin of onzin van de EU, boeren en stikstof, of vluchtelingen in het algemeen. Er is geen plaats voor SP, SGP, Sylvana Simons of Thierry Baudet bashen. Als je dat wilt, kun je terecht op Twitter, GeenStijl of NUjij.

Als we ons beperken tot de volgende vragen, is er nog steeds genoeg stof tot nadenken:

* Wat hebben partijen in hun verkiezingsprogramma staan met betrekking tot transgenderzorg en -rechten?
* Welke kandidaten spreken zich in het bijzonder uit over deze onderwerpen?
* Welke kandidaten hebben een uitgesproken LHBTIQ+ achtergrond of zijn zelf transgender?

En dan kun je over die standpunten nog best je mening geven ook, zonder direct in ad hominems te vervallen, te bashen of juist campagne te voeren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door DelicateFlower »

Heel verstandig, hoor! Met mijn studieachtergrond weet ik als geen ander: het verpest de sfeer enorm als we het over politiek (in het algemeen) gaan hebben. Je wordt het toch nooit eens met elkaar. Ik hoef niet te weten waar andere forumleden op stemmen, het voegt niets toe aan hetgeen waar we hier allemaal voor zitten.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Anon20210626 »

Waarom moet iedereen het altijd maar met elkaar eens zijn ? Wat is er mis met gewoon eens een discussie ? En ja dat mag ook best eens een keer met wat hartstocht .

Het wordt meer en meer de tendens hier dat iedereen het over alles maar vooral eens moet zijn op dit forum .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar sommige onderwerpen lenen zich uitstekend voor het heen en weer gooien van bagger, lees er Facebook maar op na.
Irene