Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort

Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Reizen naar het buitenland
3
12%
Verhuizen naar een andere buurt
1
4%
Daten en datingapps gebruiken
6
24%
Uitgaan (clubs, concerten etc.)
1
4%
Veranderen van baan of sector
6
24%
Anders, namelijk...
8
32%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door DelicateFlower »

Goedendag allemaal!

Ik vroeg me af waar jullie tijdens je transitie voorzichtiger in zijn/waren.
Zijn er dingen die je — bewust of onbewust — minder durft/durfde?
Dingen in het dagelijkse leven die je uitstelt/uitstelde tot ná je transitie?

Ik geef alvast een aantal opties; meerdere antwoorden geven is mogelijk.

xx DelicateFlower
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door MichelleB »

Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe groot het verschil is om in de avond/nacht naar huis te fietsen :')
-Life is a work in progress-
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door Anon20210626 »

of een slecht verlichte parkeergarage betreden
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door DelicateFlower »

@MichelleB & @Renée: Maar hebben jullie het nu (ook) over ná je transitie? Mij ging het eigenlijk alleen/vooral om de 'overgangsfase', de periode dat de buitenwereld misschien aan je kan zien dat je in transitie bent en je bang bent voor bepaalde reacties. En dat je daardoor dus maar niet naar een andere buurt verhuist, maar niet van baan wisselt, maar niet uitgaat.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door Anon20210626 »

Ik heb me niet door angst laten regeren wat een ander wel niet van me kan denken . Mijn coming out en al wat daar mee te maken had heb ik gewoon ondergaan, alles lag toch al op straat . Idd een aantal dagen 'local trending topic ' en gewoon openlijk mezelf zijn in een klein dorp, werk familie alles . Langzaam had alleen maar nog meer ruimte voor speculaties en vreemde roddels die in de rondte gaan gegeven . Duidelijkheid dus .7 Maanden later heb ik me aangemeld bij het VU.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door Anon20210626 »

maar goed de dingen die michelle en ik opnoemden zijn realistisch genoeg ....... ik heb het uiteigen ervaring . run for yr life .......

idd " me too"........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door AnneCeleste »

Eigenlijk ben ik door geen van deze opties belemmerd. Ik denk niet dat ik minder dingen durf, maar ik ben sowieso meer zelfverzekerd dan ik was voor ik in transitie ging 😊

Ik heb wel gesolliciteerd, maar de paar keer dat ik afgewezen ben denk ik niet dat dat kwam doordat ik in transitie ben.
Qua reizen ben ik naar Japan geweest als niet passabele trans vrouw, wat toch niet een super LHBT vriendelijk land is, en dat was geen enkel probleem. Er zijn natuurlijk stapels landen waar ik me nu niet zou vertonen, maar toch niet super veel zin om naar die landen te gaan 😅
De andere opties heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door DelicateFlower »

Renée schreef: 06 jan 2021, 10:08 Ik heb me niet door angst laten regeren wat een ander wel niet van me kan denken . Mijn coming out en al wat daar mee te maken had heb ik gewoon ondergaan, alles lag toch al op straat . Idd een aantal dagen 'local trending topic ' en gewoon openlijk mezelf zijn in een klein dorp, werk familie alles . Langzaam had alleen maar nog meer ruimte voor speculaties en vreemde roddels die in de rondte gaan gegeven . Duidelijkheid dus .7 Maanden later heb ik me aangemeld bij het VU.
Goed zo! :)

Roddels doen me geen drol meer, allang niet meer. Felle, negatieve meningen konden me daarentegen wel voor lange tijd van m'n stuk brengen. Daardoor ook heel wat mensen uit mijn leven verbannen. Je wordt er vanzelf selectiever van en dan blijven de goede over. :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door DelicateFlower »

Renée schreef: 06 jan 2021, 10:45 maar goed de dingen die michelle en ik opnoemden zijn realistisch genoeg ....... ik heb het uiteigen ervaring . run for yr life .......

idd " me too"........
O, de dingen die jullie noemden neem ik ook zeker serieus, hoor! Alleen zijn die helaas altijd wel van toepassing, tijdens en na je transitie. Dat bedoelde ik meer. :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Waarin word/werd jij belemmerd tijdens je transitie?

Bericht door DelicateFlower »

AnneCeleste schreef: 06 jan 2021, 14:51 Eigenlijk ben ik door geen van deze opties belemmerd. Ik denk niet dat ik minder dingen durf, maar ik ben sowieso meer zelfverzekerd dan ik was voor ik in transitie ging 😊
Wat fijn! :D
AnneCeleste schreef: 06 jan 2021, 14:51 Ik heb wel gesolliciteerd, maar de paar keer dat ik afgewezen ben denk ik niet dat dat kwam doordat ik in transitie ben.
Qua reizen ben ik naar Japan geweest als niet passabele trans vrouw, wat toch niet een super LHBT vriendelijk land is, en dat was geen enkel probleem. Er zijn natuurlijk stapels landen waar ik me nu niet zou vertonen, maar toch niet super veel zin om naar die landen te gaan 😅
De andere opties heb ik geen ervaring mee.
Maar je transitie weerhield je er niet van om te solliciteren, dat is mooi. :D

Ja, opvallend hè dat Japan niet super LHBT-vriendelijk is? Dat viel mij dus ook wel tegen toen ik erover las voordat ik ging. Daarentegen zul je in Japan minder snel worden aangevallen bijvoorbeeld dan in bepaalde andere landen, die jij dus bewust overslaat, haha. ;)