Zelfmoord onder transjongeren en slechte hulp VU

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Zelfmoord onder transjongeren en slechte hulp VU

Bericht door Jannet V »

Heel graag zelfs!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Zelfmoord onder transjongeren en slechte hulp VU

Bericht door EasyBoy97 »

intrans schreef: 14 jul 2021, 18:49
Ik ben de transzorg in NL zo beu. Ik ga niet eens over mijn eigen traject beginnen. Helaas heb ik daar ook extreme maatregelen voor moeten nemen om operaties te kunnen doen die ik graag wilde.
Ik ook. De autoriteiten en veel Nederlanders liegen, dat de zorg is NL prima is. Het is niet waar in vergelijking met Azië en Noord-Amerika. Ik gebruikte hormonen al best wel lang in mijn vorige land via informed consent. Dus zonder enige diagnose en zonder RLE. Toen ik 2018 naar Nederland kwam, zeiden alle psychologen en mijn huisarts "O, no, no. It's irreversible. It's terrible. No, no." Dus ik moest de medicijnen online bestellen.

Ik stond wel op de wachtlijst van UMCG. De wachttijd was al 1 jaar. In 2019 ging ik daar niet vanwege mijn tijdelijke persoonlijke problemen. Ik moest me afmelden. In 2020 wilde ik weer naar UMCG. Ik had me aangemeld, maar de wachttijd was al meer dan 2 jaar 😂🤡🤡🤡 Ik werk zelf aan mijn transitie en ik wacht op UMCG tot het eind van 2022.
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Zelfmoord onder transjongeren en slechte hulp VU

Bericht door intrans »

EasyBoy97 schreef: 19 jul 2021, 11:28
intrans schreef: 14 jul 2021, 18:49
Ik ben de transzorg in NL zo beu. Ik ga niet eens over mijn eigen traject beginnen. Helaas heb ik daar ook extreme maatregelen voor moeten nemen om operaties te kunnen doen die ik graag wilde.
Ik ook. De autoriteiten en veel Nederlanders liegen, dat de zorg is NL prima is. Het is niet waar in vergelijking met Azië en Noord-Amerika. Ik gebruikte hormonen al best wel lang in mijn vorige land via informed consent. Dus zonder enige diagnose en zonder RLE. Toen ik 2018 naar Nederland kwam, zeiden alle psychologen en mijn huisarts "O, no, no. It's irreversible. It's terrible. No, no." Dus ik moest de medicijnen online bestellen.

Ik stond wel op de wachtlijst van UMCG. De wachttijd was al 1 jaar. In 2019 ging ik daar niet vanwege mijn tijdelijke persoonlijke problemen. Ik moest me afmelden. In 2020 wilde ik weer naar UMCG. Ik had me aangemeld, maar de wachttijd was al meer dan 2 jaar 😂🤡🤡🤡 Ik werk zelf aan mijn transitie en ik wacht op UMCG tot het eind van 2022.
Wat heftig.. 😟
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Zelfmoord onder transjongeren en slechte hulp VU

Bericht door Vethrvolnir »

dit is wel erg. :shock: ik ken hier een transjongen van net 13 die aan zijn traject moet beginnen. ik zei hem, en ik hoopte , dat juist bij jongeren meer vaart gemaakt zou worden. in ieder geval met remmers. als ik dit lees denk ik dat ik hem maar zeg dat hij ook beter bij t cendent kan beginnen ipv bij vu of radboud. als t cendent tenminste ook jongeren doen. en hoewel zij misschien nu ook een enorme wachtlijst hebben inmiddels.
:shock:
Plaats reactie