Nieuwe chat! Zie dit topic.

naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
vhBxl
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Gender: Trans MtF

Re: naam

Bericht door vhBxl »

Ik had de naam Elke gekozen toen ik zo'n 13 a 14 was en mijn ontdekkingstocht begon. Ik vond het gewoon mooi klinken en het is gewoon gegroeid. Mensen begonnen mij zo te noemen en het voelde gewoon juist aan. Toen ik dan ook in dromen zo aangesproken werd, wist ik dat het duidelijk was :p

Tweede en derde naam heb ik nooit gehad en was ik ook niet van plan te hebben. Maar toen ik naamsverandering aanvroeg kwamen mijn ouders ineens met de vraag om mijn geboortenaam Jeroen als 2e te nemen. Na wat twijfelen ben ik daarmee akkoord gegaan maar heb ik dan ook direct een 3e naam aangevraagd wat Sara is geworden. Sara is de naam die mijn ouders mij gegeven zouden hebben als ik fysiek als meisje was geboren.

Nu mijn naamsverandering in orde is, zit ik dus met 3 voornamen terwijl ik vroeger er maar 1 had. Uiteindelijk zijn het 3 namen die toch iets van belang voor mij hebben. Diegene die ik zelf gekozen had, diegene die zo'n 24 jaar mijn officiële was en dan ook diegene die ik had kunnen krijgen als moeder natuur mij als meisje had laten geboren worden.
Greene
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2014, 22:58
Gender: Man

Re: naam

Bericht door Greene »

Ik vind het zwaar moelijk om 'de' tweede naam te vinden. Nog 2 maanden en een beetje & dan mag het :-)
Damian Brink
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2019, 21:13
Gender: Trans FtM

Re: naam

Bericht door Damian Brink »

Caithlynn1993 schreef: 15 apr 2013, 19:37 Ikzelf ben als jongen geboren, mijn ouders noemen mij nu nog bij mijn jongens naam. Mijn naam kan je niet naar een vrouwelijke naam zetten, dus heb ikzelf Caithlynn in gedachten. Deze naam heb ik dan ook bij meerdere vrienden voorgelegd. Sommige vrienden noemen mij al Caithlynn, wanneer ik alleen met hen ben. Ik wil dit ook ook alvast bespreekbaar maken voor mijn ouders, maar heb geen idee hoe... hoogst waarschijnlijk hebben mijn ouders een andere naam in gedachten.

Even voor de duidelijkheid, ik leef nog lang niet als vrouw, ik moet nog eerst naar de psyhiaters in Groningen. Maar mijn moeder heeft het er veel over met mij, ze heeft dan ook meerdere keren gezegd dat ik in de omgang met anderen meer een vrouw ben dan man. Dit geeft natuurlijk wel een geruststellend gevoel. :D

Veel succes met alles Caithlynn. Groetjes Damian (ftm)
Gebruikersavatar
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Ærin »

In mijn tijd (lees: de middeleeuwen) wisten ouders van tevoren nog niet of ze een jongen of een meisje zouden krijgen, en hadden ze meestal meerdere namen achter de hand (zowel voor een jongetje als voor een meisje). Toen ik een jaar of twaalf was heb ik mijn moeder daarnaar gevraagd, en vanaf dat moment mijn 'echte naam' gekoesterd. Een paar jaar later, toen ik in transitie ging, vertelde ik mijn ouders dat ik die naam aan zou nemen. Ze waren blij verrast (na uiteraard eerst van de schok te zijn bekomen, want het blijft natuurlijk toch altijd even slikken voor ouders).

Overigens zou ik voorzichtig zijn met de naam Caithlynn als het een 'eerbetoon' is aan Caitlynn Jenner. Dat roept teveel associaties op bij mensen, waar je later misschien helemaal niet op zit te wachten. Als je het gewoon een mooie naam vindt, en hij bij je past, dan zou ik het gewoon doen.

Ærin :hbeat:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: naam

Bericht door Anon20210626 »

bovengenoemd persoon is al 6 jaar niet meer actief hier , heeft weinig zin
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: naam

Bericht door Sara »

Plus dat die post ouder is dan de coming-out van Caitlyn Jenner, maar goed. Hoe kwamen we ook alweer hier? 😁
Gebruikersavatar
lisamarissa
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 jun 2019, 02:30
Gender: Trans MtF
Locatie: Drenthe

Re: naam

Bericht door lisamarissa »

I think we got here because somebody responded to a message from 6 years ago :D
Gebruikersavatar
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Ærin »

Och, ik kom hier ook maar als mosterd na de maaltijd aankakken, dat weet ik ook allemaal niet. Desalniettemin was het zeer wijs gesproken, al zeg ik het zelf!


Ærin :hbeat:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Emma »

Maakt ook niet veel uit. Staat geen straf op hier hoor.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]