naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

naam

Bericht door Antonnie »

hoe zou jij jezelf noemen als je er voor kiest om van geslacht te veranderen?
ik snap dat de meeste dat al gedaan hebben natuurlijk :) maar waarom heb je die naam gekozen dan?
ik zou mijn naam denk ik in iets veranderen wat op Annemarie lijkt, ik vond de naam Antonie wel mooi :)
heef took een AN aan de voorkant en een IE aan de achterkant
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: naam

Bericht door Jessy »

Mijn "oude" naam (in het dagelijks leven nog steeds in gebruik) is niets vrouwelijks van te maken, is een vrij unieke naam.
Ik weet niet meer precies hoe ik op Jessy ben gekomen, die naam hangt echt al een jaar of 16-17 bij me. Heb ook een tijdje aan Ashley gedacht, vind ik ook erg mooi. Maar die komt in onze taal natuurlijk niet zo vaak voor, en daarbij Jessy had ik al het langst en daar ben ik gewoon bij gebleven.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: naam

Bericht door Daniel »

Misschien met je ouders overleggen. Mijn moeder wilde me Mike noemen als ik als jongen was geboren, misschien hebben jouw ouders ook een naam bedacht voor als je als jongen was geboren.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: naam

Bericht door Jessy »

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar ja. Maar dat zal iets zijn dat ik vraag nádat ik uit de kast ben gekomen ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naam

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik noem mezelf al zo'n kleine 40 jaar Irene, maar als ik helemaal naar buiten kom, kies ik er waarschijnlijk toch voor om iets dichter bij mijn gegeven naam te komen.
Irene
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: naam

Bericht door Raisa »

Als ik van geslacht zou veranderen, dan zou ik mijzelf Laurens noemen.
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Re: naam

Bericht door jessica »

Interessante vraag,

Toen ik lang geleden kind was, kwam ik bij mijn ouders in de kamer en bij hun in bed liggen. Op een moment stelde ik de vraag. Stel dat ik als meisje geboren was hoe, welke naam hadden jullie mij dan gegeven? Waarom ik die vraag toen stelde was mij niet duidelijk, maar nu weet ik dat ik de informatie weldegelijk met een reden heb gevraagd.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: naam

Bericht door NaomiClareNL »

Van mijn mannelijke voornaam kun je niet veel maken. De tweede wel maar dat bevalt me totaal niet.
Toen een collega een paar dagen na de coming out naar mezelf en haar vroeg of ik al een naam had floepte ik er Naomi Clare uit. Later heb ik er nog Sigrid aan geplakt.

Naomi komt van een toenmalig buurmeisje.
Clare was de naam van een vrouw in een BBC tvserie in die tijd (circa 1995), ik viel destijds nogal op de actrice en kan nu niet eens meer haar naam noemen :fpalm:
Samen werd het onbewust de naam van mijn alter ego. Duurde even voor ik dat door had en dat ze vrouwelijk was.
Sigrid kwam ik tegen in mijn werk en ik vind het een mooie naam.

Toen ik de betekenis van de namen ging uitzoeken (oa behindthename.com) kwam ik erachter dat Naomi niet alleen een Hebreeuwse naam is maar ook een Japanse...
De betekenissen van alle drie de namen bevallen me wel.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Venka »

Ik heb altijd problemen gehad met mijn mannelijke naam,verkeerd begrepen,verkeerd uitgesproken,stomme verbasteringen,er was een vrouwelijke variant maar dat is geen optie. Maar een transitie is voor mij een nieuw begin van mijn leven en het afsluiten van alle ellende uit mijn mannelijke periode.Ik heb dus voor Aafke gekozen omdat het een mooie naam is,niet veel gebruikt,makkelijk in gebruik.
De betekenis van Aafke was voor mij doorslaggevend
Betekenis en herkomst van Aafke
Aafke is een Nederlandse meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `De goede`.
Mijn initialen moesten wel hetzelfde blijven als de mannelijke variant,die blijven AEB als eer betoon aan mijn moeder die veel te jong is overleden.Zij kon ook niet weten dat haar zoontje never nooit niet een jongen was.
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: naam

Bericht door Aris »

Ik ben voorlopig van plan mijn eigen naam aan te houden, kan zowel voor man als voor vrouw.
Aris dus.
Ik ken mannen en vrouwen die zo heten, of een variant daar van, bijvoorbeeld Ariska denk dat ik dan die zou aannemen.
Is apart genoeg en hoor hem zelden, ben ooit een Hyves begonnen voor mensen die zo heten ( of varianten ) http://arisvaneck.hyves.nl/" target="_blank
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie