naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: naam

Bericht door Simão »

Toevallig een andere oorsprong, van "sterk" (spijkerhard). ;)
Die auto was niet in me opgekomen en ik denk ook niet in de hoofden van de doelgroep (tieners).
Hij lijkt op Johnny Depp in het jong, help dat? ;)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: naam

Bericht door Freetouch »

Ben heel benieuwd naar je boek!
“good enough”
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: naam

Bericht door Simão »

Het voorlopige begin staat hier. Kan zijn dat er nog wat aangepast wordt. Ik heb dit zo even uit de losse hand geschreven.

Ik wil niet afdwalen, maar de aparte namen spelen wel een rol daarin, dus niet helemaal off topic. :lol:
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
BasandBass
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:19
Gender: Trans MtF

Re: naam

Bericht door BasandBass »

Als ik zou veranderen zou ik Bo willen heten. Of Leanne. Ik twijfel nog enorm!
I see a mirror me,
One I don't want to see,
That's me.
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: naam

Bericht door Bianca »

Ik koos mijn naam niet, de naam koos mij.

Ok, dat klinkt anders dan ik het bedoel, maar ik heb geen idee hoe ik eraan kom.
Ik stel mezelf al jaren online zo voor, en heb zelfs een apart facebook account zodat ik kan connecten met de mensen met wie ik onine spellen speel (en mijn echte intresse kan volgen lol!)
dennis
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 dec 2013, 14:36
Gender: Onzeker
Locatie: IJzendijke
Contacteer:

Re: naam

Bericht door dennis »

Ik zou mezelf Dennis noemen, als ik van geslacht zou veranderen .. zoals ik hier al doe zeg maar.
Van mijn eigen naam is volgens mij niet veel aan te veranderen.
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Hannah »

mijn Naam.
komt van mijn doopnaam Henri, van mijn peetoom Heinrich,roep naam henk, en ik was er allang en vroeg uit
Henny vond ik mooi , past en, niet appart, zo dat mijn omgeving er ook minder moeite mee zou hebben.
dat laatste blijkt,en de rest blijft moeite hebben.

een paar dagen terug was ik nog bij mijn vroegere wekgever, welke is overleden.
ik sprk zijn vrouw aan, en zij zegt Henk, ken je bart een zoon van een vroegere stagiare.
ik zeg nee, maar hij lijkt wel op z`n vader.ik vraag waarom zeg je nu henk, zegt zij ik kan niet henny zeggen.
ik vraag waarom, kun of wil je niet.nee zegt ze eigen wijs net als piet.
ik zeg ja dat siertje, maar dat geeft niet.ik weet wie het zegt.
zoo ga ik er mee om.recht voor de raap. ze zien maar.
Knuffels Henny (henk).
biaszu
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: naam

Bericht door biaszu »

Ik heb mijn hele leven lang (echt vanaf dat ik een jaar of vijf was) geklooid met namen. Onderweg heb ik onder andere alle namen van mijn neven uitgeprobeerd, eentje was mijn allervroegste zelf-naam, twee kwamen later toen ik zo dertien was en meer om de betekenis. Vanaf mijn vijftiende gebruik ik een vermannelijking van mijn geboortenaam, maar al is het een bestaande naam, toch voelt het wat gedwongen, nog afgezien van het feit dat het een beetje vlees-noch-vis was en bleef zo. Maar ja, ik veranderde steeds weer van mening. Dus toen het tijd was om 'officieël' te beslissen was dat zo makkelijk nog niet. Uiteindelijk heb ik het er met een aantal mensen over gehad en Tobias was een van de keuzes van iemand die veel voor mij betekent. Had het ook nog aan mijn peetvader willen vragen maar dat durfde ik uiteindelijk dan weer niet.. Mijn moeder vond dat ik maar Adam moest doen, om het symbolische zogezegd, maar dat zag ik wat minder zitten. Toch heb ik daar via via nog iets van gemaakt- wij hadden ooit vakantiekinderen in huis, een jongen en een meisje en dat meisje heette Eva. Dus toen heb ik de naam van die jongen dan maar overgenomen, als een soort afgeleide Adam. Die naam heb ik altijd mooi gevonden en lijkt bovendien heel erg op een naam die ik ook best lang heb 'uitgeprobeerd'. Is alleen wel een typische naam, dus moest er even goed over nadenken :lol: Nu is het (bijna) officieël en ben ik gewoon prima tevreden met wat ik gekozen heb en meer hoeft ook eigenlijk weer niet :)
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: naam

Bericht door kingpuki »

Ik heet officieel samantha. heb er 15 jaar geleden al sam van gemaakt :D
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: na

Bericht door Emma »

kingpuki schreef:Ik heet officieel samantha. heb er 15 jaar geleden al sam van gemaakt :D
Nou ken ik je niet al 15 jaar maar toen je nog in de kamer naast Anne woonde was je voor mij ook gewoon Sam hoor, echt wel!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie