Nieuwe chat! Zie dit topic.

naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Naidje
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2014, 11:08
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: naam

Bericht door Naidje »

Ik ben nog erg aan het twijfelen. Officieel heet ik Kilian. Daar bestaat geen vrouwelijke versie van. Wel zijn er Lillian of Gillian, maar daar irriteer ik me mateloos aan omdat men me heel vaak per ongeluk zo noemt. Als ik met een meisjeslichaam geboren was, dan hadden mijn ouders me waarschijnlijk Laila genoemd, en die naam vind ik wel erg mooi. Ook vind ik Nadia erg mooi klinken. Ik weet het nu echt nog niet zeker.
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: naam

Bericht door Kilian »

heuj .. mijn gekozen naam is kilian :D maargoed dat doet er eigenlijk niet toe xD
maar ik zou zeggen, ga voor de spiegel staan en ga een paar namen hardop zeggen en kijk of je ze vind klinken
en bij je vind passen :)
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: naam

Bericht door Miazara »

Misschien dat dit al gezegd is, maar ik niet aanraden om een naam te kiezen die heel erg lijkt op je oude naam, mensen hebben dan sneller de neiging om je oude naam te zeggen (niet express natuurlijk maar per ongeluk). Helpt ook niet om voor andere er aan te wennen en jezelf wordt er ook niet meestal niet vrolijk van.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
EdwinJulian
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 apr 2013, 10:58
Gender: Onzeker
Locatie: Waddinxveen

Re: naam

Bericht door EdwinJulian »

Mijn naam zou ooit op een dag Edwin worden. Mijn ouders hadden mij zo genoemd als ik als jongen was geboren en ik kan mezelf er steeds meer in vinden. Op school heb ik de situatie uitgelegd en voor de tijd dat we nog met elkaar op school zitten noemen ze me Edwin, zodat ik kan kijken hoe het voelt als het geregeld gebruikt wordt en tot nu toe voelt het erg goed :)
Mijn doopnaam (Juliana) zou ik graag behouden in een mannelijke variant gezien de vernoeming, dus dat zou dan Julian worden. Edwin Julian :)
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: naam

Bericht door Lindsay »

Emma schreef:
thegirlinme schreef:Veranderen jullie je doopnamen ook?
Denk het wel. Eigenlijk leek het me wel handig dezelfde letters te houden maar ja, ik weet nog zo net niet hoe ik op een geloofwaardige manier Emma met een F kan laten beginnen. Als ik dan toch bezig ben...
Uitzonderingen bevestigen de regel, je roepnaam heeft niets met je doopletters te maken.
De eerste letter wed dan wel gebruikt voor je roepnaam en als je de F wil verbouwen naar een beter passende oplossing zal niet meevallen.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Emma »

Klopt. Maar dan nog is het niet handig om een andere doopnaam te hebben dan roepnaam. Vind ik dan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: naam

Bericht door Lindsay »

Emma ik geef je helemaal gelijk dat het super onhandig is om roepnaam en doopnaam verschillend te hebben.
Helaas zijn er dus wel mooie voorbeelden te noemen waar het toch wel anders is.
Neem bijvoorbeeld de doopnaam Johannes daar zou je Johan of Jan als roepnaam verwachten dan blijft het een J.
In veel gevallen wordt dit ook Hans of Hannes en dan is de J. in één keer een H. geworden toch een verandering.

Ik heb nog een aantal pogingen gedaan om een leuke oplossing voor de F. met Emma te laten samensmelten voor mij nog een raadsel(nieuwe voornaam misschien).
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 189
Lid geworden op: 11 nov 2012, 19:13
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Twente

Re: naam

Bericht door Sandra »

Ik ken een Fenna en ook een Femke. Nog geen Femma ... idee?
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: naam

Bericht door Freetouch »

Emma schreef:Klopt. Maar dan nog is het niet handig om een andere doopnaam te hebben dan roepnaam. Vind ik dan.
hey we zitten op een lijn... dat vind ik nu ook...
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Anon20180501 »

Kan je eigenlijk al je doopnaamletters laten wissen en daarvoor in de plaats enkel je roepnaam laten opnemen in het GBA?