Nieuwe chat! Zie dit topic.

naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Emma »

Met een beetje geluk niets, behalve dan de kosten voor de afgifte van nieuwe ID bewijzen en een uittreksel uit het geboorteregister en de BRP om de boel voor eens en voor altijd te regelen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: naam

Bericht door Veronica »

Nou dat gaat dan nog lang duren voor mij :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Alexandra »

Sasha is mijn roepnaam. Puur en alleen gebaseerd op numerologie. Mijn officiële vrouwelijke voornaam is anders, en zal zo geregistreerd gaan worden in het GBA. Daarnaast heb ik (net zoals iedereen) een spirituele naam, maar die weet niemand. Ikzelf ook niet, want het is namelijk de sleutel tot je ziel.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: naam

Bericht door Lotte85 »

Het is een gevoelskeuze. Kan jij je identificeren met je naam? Als iemand je roept vindt je dat fijn klinken? Ben je er trots op om die naam te hebben? Ik zou niet te veel gaan puzzelen, doe wat goed voelt.
Keep your head up, keep your heart strong
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door J1nny »

Melany schreef:Veranderen jullie je doopnamen ook?
Bij gebrek aan dopen heb ik geen doopnamen, maar ben ik wel vernoemd.
Voorletters JW, welke blijven en slechts minimaal aangepast gaan worden naar Jacoba en Wilhelmina ipv Willem
De eerste staat op mijn stuurbrief en bij vragende blikken richting mijn presentatie zeg ik dat bij het uitgeven van mijn nieuwe rijbewijs de a eraf was gevallen en dat ik binnenkort wel een nieuw wel kloppend rijbewijs krijg.
Tot op heden geeft men volmondig de computersystemen de schuld en begrijpt men het. (ook omdat mijn rijbewijs nog niet oud is, iets meer dan een jaar)
Het valt ook niet ineens op, de missende a.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: naam

Bericht door Veronica »

Jinny schreef:
Melany schreef:Veranderen jullie je doopnamen ook?
Bij gebrek aan dopen heb ik geen doopnamen, maar ben ik wel vernoemd.
Voorletters JW, welke blijven en slechts minimaal aangepast gaan worden naar Jacoba en Wilhelmina ipv Willem
De eerste staat op mijn stuurbrief en bij vragende blikken richting mijn presentatie zeg ik dat bij het uitgeven van mijn nieuwe rijbewijs de a eraf was gevallen en dat ik binnenkort wel een nieuw wel kloppend rijbewijs krijg.
Tot op heden geeft men volmondig de computersystemen de schuld en begrijpt men het. (ook omdat mijn rijbewijs nog niet oud is, iets meer dan een jaar)
Het valt ook niet ineens op, de missende a.
Dan vallen de initialen veel minder op, bij mij is het P.O maar het wordt V.Ch of V.S, over de 2de naam ben ik nog niet over uit.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: naam

Bericht door Lindsay »

Als ik al zover zou komen dan zou ik alles willen wijzigen van de eerste tot en met de laatste letter.
Niets maar dan ook niets zou ik eigenlijk van mijn oude wereldje willen meenemen (ik weet het dat gaat zomaar niet).
Als ik dan alleen wat letters mag veranderen zijn het zeker de voorletters die passen helemaal niet bij Lindsay.
De 2 oude mogen het vierkant/rond archief in, de eerste letter zal een L worden.
Een tweede letter als het zou moeten een J denk ik.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: naam

Bericht door Misha »

Als jongen zou ik mijzelf Misha noemen (verrassend). Of Milan. Milan lijkt op mijn naam als meisje dus dat is aan de ene kant misschien verwarrend, maar aan de andere kant minder ongemakkelijk als mensen zich verspreken? Maar ik heb meer met Misha. Aan mijn ouders hoef ik het niet te vragen, die hadden mij Cornel genoemd als ik als jongen zou zijn geboren (hopelijk beledig ik nu niemand hier die Cornel heet, maar ik vind het geen toffe naam voor mezelf...)
Greene
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2014, 22:58
Gender: Man

Re: naam

Bericht door Greene »

Ik word een beetje gek van mezelf & mijn gebrainstorm naar een 2e naam eigenlijk momenteel... nog 2 maanden en dan mag het!!! (of het dan kan is natuurlijk vraag 2, die mensen moeten dan natuurlijk eerst op training ofzo hoe dat dan te doen allemaal).
Of het is in het Engels wel mooi maar in het Nederlands niet, of het is te 'gewoon,' of juist een beetje erg vreemd, of er zijn twee waartussen ik echt niet kan kiezen, of ik denk toch een beetje aan mijn ouders ondanks dat ik vind dat dat niet hoeft, enzovoort.

Luxeproblemen!!!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: naam

Bericht door Veronica »

Tja ik ben uit qua 2de naam, de eerste (Veronica) was vanaf de dag dat ik wist wie ik ben al duidelijk :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding