Nieuwe chat! Zie dit topic.

Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Opweg

Bericht door Ylse »

Lisa, je zegt dat je binnenkort weer eens een poging gaat wagen. Waarom niet gelijk beginnen met stoppen?

Ik weet het, ik heb nooit gerookt dus voor mij is het geen issue. Maar als je echt wil stoppen kan je nu ook beginnen in plaats van binnenkort.

Succes met stoppen
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Opweg

Bericht door Anon20230219 »

Ja Ylse,

Dat zou het beste zijn maar heb nogal wat spanningen op het moment dus ja..
Maar ga vanavond proberen hoelang het duurt voor ik zeg maar helemaal gek wordt :)
Wees maar blij dat je nooit gerookt heb want is echt een vervelende gewoonte.

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Opweg

Bericht door Nate_0 »

Als je roken als uitlaatklep voor spanningen gebruikt, zou je kunnen kijken naar andere mogelijkheden. Sporten werkt bijvoorbeeld goed, of je kunt iedere keer dat je zin hebt in een sigaret een kauwgompje gaan kauwen, etc.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Het gaat je lukken Lisa, vertrouw op jezelf, je bent veel sterker dan je ooit had durven dromen. Echt waar!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Opweg

Bericht door Anon20190501 »

Het klinkt wellicht hard, maar zo is het echt niet bedoeld: ik ben gestopt door mijn laatste peuk uit te drukken en geen nieuwe meer op te steken. Al heel snel werden de voordelen duidelijk en oVervleugelden ze het 'genot' van de volgende sigaret.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Opweg

Bericht door Anon20230219 »

Ja Sigy,

Zoals ik weleens zeg..ik ben gestopt met roken tot de volgende.
Tja ik was een week gestopt maar ja waarschijnlijk nog niet helemaal volledig achter mijn besluit gestaan..
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Opweg

Bericht door Nate_0 »

Gewoon weer proberen :) Dan kijken waarom het mis gaat, en dat aanpakken.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Prikkebeen

Dat liedje van Boudewijn de Groot en Elly Nieman, bijna 50 jaar geleden opgenomen. En ik blijf het een mooi nummer vinden. Vooral het stukje "Ik draag op mijn borsten een sleutel van goud, het licht in mijn oog is een ster die verschiet. Zo kan ik niet zijn.", had een enorme zuigende werking op m'n fantasie. (Lennaert Nijgh op z’n best) Onbewust bezig om definitief tussen wal en schip te geraken was mijn grote wens niet die sleutel van goud maar het verlangen naar dat andere. Waarvan ik ontdekt had dat het niet was weggelegd voor mij in de toenmalige hoedanigheid.
En om dan zoals vanochtend dat nummer terug te horen, laat toch ook het gevoel wat er destijds bij hoorde terug komen. En ik omarm dat gevoel met heel veel liefde, berustend en tevreden. Het grenzeloze respect voor die toneelspeler die mij naar hier gebracht heeft…
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Vandaag precies een jaar geleden mocht ik een nachtje logeren in een van de duurste hotels in Noord Nederland. Een aangenaam weerzien na bijna 2 jaar. Geweldige parkeer gelegenheid, goed toegankelijk voor iedereen, heel vriendelijk en gedreven personeel, wifi, winkels op overdekte loopafstand en bij elk bed een knopje waar je op mocht drukken als er iets was waar je je zorgen over maakte. Een verschrikkelijk duur logeeradres maar ik geniet er nog elke dag van.
Sommige mensen gaan op vakantie... En ik heb er voor gekozen om een borstvergroting te doen. Voor de prijs van een auto alleen maar een bumper, om het een beetje plat te zeggen. Maar ook hierin geen seconde spijt.
Klaar! Nee hoor, nog lange niet! :D
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Zes jaar geleden alweer dat mijn partner naar Santiago de Compostela liep en ik opweg was naar mezelf. Zij vond een man (een echte) en ik vond mezelf. De jaren daarna zijn niet altijd gemakkelijk geweest maar sinds een jaar of drie is de vriendin die ik altijd al heb gehad weer gewoon een vriendin die nooit meer uit mijn leven zal verdwijnen. En die vriendin bracht haar vriend in mijn leven waar ik met het volste vertrouwen m'n vriendin aan over durfde te geven. Gewoon, omdat ik nog steeds van haar houd. Het is niet anders en zal ook altijd wel zo blijven.
Wat is het leven toch een geweldige rollercoaster.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.