Nieuwe chat! Zie dit topic.

Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Fay »

Ho ff, tis de theorie he, in de kern wil niemand afgewezen worden, maar jezelf afwijzen lijkt mij het ergste, gelukkig heb je daar dan weer wel invloed op :)

Fee
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 23 feb 2018, 11:24 Ho ff, tis de theorie he, in de kern wil niemand afgewezen worden, maar jezelf afwijzen lijkt mij het ergste, gelukkig heb je daar dan weer wel invloed op :)

Fee
Theorie = geen praktijk. Mss bij u en dan ben je rijk. En is afgewezen worden om je zijn en niet om je kunnen, onbelangrijk. Want indien nodig heb je daar toch invloed op, wijs jezelf niet af .

Grtz Nick :lol:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door janine2363 »

Lisa1973 schreef: 23 feb 2018, 10:08 Nou ik persoonlijk doe het proces vooral voor mijzelf.
Ik denk dat hoever men gaat in een transitie, misschien meer van buiten afhangt (dus het doen voor anderen) dan je zou wensen. Echt voor jezelf om je goed met jezelf en je lichaam te voelen, voor jezelf en voor anderen om je goed te voelen met anderen en in relaties.

Een transman uit Hasselt, Arend heeft recent een interview gegeven voor een aantal Belgische kranten. Hij had de moed om zijn eigen transitie in vraag te stellen en te erkennen dat als de maatschappij anders zou zijn, mensen gewoon zou accepteren zoals ze zijn, hij zijn transitie anders gedaan zou hebben

Er zijn veel paradoxen, het is onmogelijk om je compleet te transformeren, dus je moet zowiezo gelukkig zijn met wie je bent, maar dat is niet hetzelfde als criticasters die transgender zorg als overbodig stellen (in het kort dat het belachelijk zou zijn dat de verzekering tussenkomt voor kosten) en dus zeggen. Je moet maar gelukkig zijn zoals je ben (en blijf zo)

Dus zelfs jezelf transformeren doe je al voor anderen in de zin van tegengas geven tegen die idiotie. Maar zoals Arend zei, als er minder idiotie en meer acceptatie was, dan is er minder subjectieve druk en noodzaak om te transformeren.

De balans is natuurlijk dat een ieder zover transformeert zoals nodig -zonder- druk van buitenaf. Een utopie, maar daar kan aan gewerkt worden ;-)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20190501 »

janine2363 schreef: 23 feb 2018, 16:50
Lisa1973 schreef: 23 feb 2018, 10:08 Nou ik persoonlijk doe het proces vooral voor mijzelf.
Ik denk dat hoever men gaat in een transitie, misschien meer van buiten afhangt (dus het doen voor anderen) dan je zou wensen. Echt voor jezelf om je goed met jezelf en je lichaam te voelen, voor jezelf en voor anderen om je goed te voelen met anderen en in relaties.

Nee hoor, mijn grootste remming is mijn eigen schijtlijsterij.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20230219 »

janine2363 schreef: 23 feb 2018, 16:50
Lisa1973 schreef: 23 feb 2018, 10:08 Nou ik persoonlijk doe het proces vooral voor mijzelf.
Ik denk dat hoever men gaat in een transitie, misschien meer van buiten afhangt (dus het doen voor anderen) dan je zou wensen. Echt voor jezelf om je goed met jezelf en je lichaam te voelen, voor jezelf en voor anderen om je goed te voelen met anderen en in relaties.

Een transman uit Hasselt, Arend heeft recent een interview gegeven voor een aantal Belgische kranten. Hij had de moed om zijn eigen transitie in vraag te stellen en te erkennen dat als de maatschappij anders zou zijn, mensen gewoon zou accepteren zoals ze zijn, hij zijn transitie anders gedaan zou hebben

Er zijn veel paradoxen, het is onmogelijk om je compleet te transformeren, dus je moet zowiezo gelukkig zijn met wie je bent, maar dat is niet hetzelfde als criticasters die transgender zorg als overbodig stellen (in het kort dat het belachelijk zou zijn dat de verzekering tussenkomt voor kosten) en dus zeggen. Je moet maar gelukkig zijn zoals je ben (en blijf zo)

Dus zelfs jezelf transformeren doe je al voor anderen in de zin van tegengas geven tegen die idiotie. Maar zoals Arend zei, als er minder idiotie en meer acceptatie was, dan is er minder subjectieve druk en noodzaak om te transformeren.

De balans is natuurlijk dat een ieder zover transformeert zoals nodig -zonder- druk van buitenaf. Een utopie, maar daar kan aan gewerkt worden ;-)
Ja ik kan mij zeker in bovenstaande vinden want toen ik eenmaal Lisa in 2015 weer naar buiten liet komen was het vooral in privé sfeer en zeker niet buiten.
Was zeker bang dat de weinige vrienden welke ik nog heb ik dan alsnog zou verliezen.

Maar op gegeven moment nam Lisa onbewust ook steeds meer het dagelijkse leven over.
De haat tegen mijn mannenkleding nam eigenlijk met de dag toe maar vanwege de druk van buitenaf heeft het lang geduurd eer dat ik de stap durfde te maken alles wat maar mannelijk was weg te doen en er iets vrouwelijkere kleding voor in de plaats te doen.

Dus die zin die ik vanochtend neerzette was van mij wat kort door de bocht, het even geduurd eer dat ik overtuigd kon zeggen dat ik een transitie voor mijzelf doe en wat een ander daar van vindt kan mij eigenlijk niet zo heel veel meer schelen maar het is zeker anders geweest.

Transitie is nu voor mij het plaatje compleet maken zodat mijn lichaam meer beantwoord aan hoe ik mij als mens voel, of de buitenwereld het geweldig vind om tegen aan te kijken zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn.

Bovenstaande moet je ook zeker in oog schouw nemen dat ik geen familie meer heb en het helaas ook zonder mijn moeder dit toch wel behoorlijk ingrijpende proces in bent gestapt.
Inmiddels wel gemerkt dat ik daarin geen uniek geval ben en er genoeg alleen aan deze zware reis beginnen.

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Fay »

Foor for thought, vanuit mijzelf: Als de hele wereld superrelaxed met elkaar om zou gaan en geslacht geen verschillen had, tussen mensen geen issue zou zijn,zou ik dan nog transformeren. ja want gd speelt zich af in mij, ik heb problemen met mijn lijf, vanuit mij,intern, niet van buitenaf

Dat je vervolgens alsnog met die harde buitenwereld te maken krijgt ten negatieve is al erg genoeg maar weerhoud mij niet,omdat er niet zoveel keus is, ik zou denken, ga je transitie in om aan maatschappij te voldoen, doe het dan iig niet, dat lijkt me niet de juiste fundering

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 23 feb 2018, 19:01 Foor for thought, vanuit mijzelf: Als de hele wereld superrelaxed met elkaar om zou gaan en geslacht geen verschillen had, tussen mensen geen issue zou zijn,zou ik dan nog transformeren. ja want gd speelt zich af in mij, ik heb problemen met mijn lijf, vanuit mij,intern, niet van buitenaf

Dat je vervolgens alsnog met die harde buitenwereld te maken krijgt ten negatieve is al erg genoeg maar weerhoud mij niet,omdat er niet zoveel keus is, ik zou denken, ga je transitie in om aan maatschappij te voldoen, doe het dan iig niet, dat lijkt me niet de juiste fundering

Fay
Ja en nog veel sneller. Maar de harde buiten wereld deed me lang, te lang twijfelen. Ik heb totaal geen spijt van mijn volledige operatieve transitie, integendeel ( Wie doet deze, trouwens voor een ander of de maatschappij ?) .

Maar ik snap mijn lotgenoten en het willen stealth leven als trans-zijnde, dat doet niemand zomaar zonder reden ( Er onvoorwaardelijk willen bij horen). Maar je bent het, en zal het altijd zijn ( En dat weet mss een weinig iemand, maar jij wel).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 23 feb 2018, 19:01 Foor for thought, vanuit mijzelf: Als de hele wereld superrelaxed met elkaar om zou gaan en geslacht geen verschillen had, tussen mensen geen issue zou zijn,zou ik dan nog transformeren. ja want gd speelt zich af in mij, ik heb problemen met mijn lijf, vanuit mij,intern, niet van buitenaf

Dat je vervolgens alsnog met die harde buitenwereld te maken krijgt ten negatieve is al erg genoeg maar weerhoud mij niet,omdat er niet zoveel keus is, ik zou denken, ga je transitie in om aan maatschappij te voldoen, doe het dan iig niet, dat lijkt me niet de juiste fundering

Fay
Dat klopt wel en dat spreek ik niet tegen, maar wat ik probeer te beschrijven is dat wat mensen -denken- voor zichzelf te doen en dat ook -zeer- stellig beweren toch onderhuids aangegeven is door dingen van buiten.

Een mens is niet gemaakt om allen te zijn, een mens is een sociaal wezen, maar ook een sensueel wezen, je hebt aanraking nodig en iemand die je wilt aanraken. Hierin lopen de invloeden van binnen- en van buiten door elkaar heen.

Uiteindelijk kies je voor jezelf, en ben je vrij te kiezen wat je wilt, maar als je doel is om gelukkig te worden, dan helpt het denk ik echt om te weten wat van welke motivate van binnen en welke van buiten komt. Het zou treurig zijn indien je na een hele rits medische ingrepen nog niet blij bent en eigenlijk niet zou weten waarom.

Ikzelf hoop dit jaar mijn genderbevestigende chirurgie te doen in de wetenschap dat ik er -niet- zeker van ben of het mij zal geven wat ik nodig heb, maar -wel- zeker dat het de enige weg is om ergens te komen ... Ik ben mij er accuut van bewust dat voor mij er motivaties puur voor mijzelf (hoe ik wil zijn) en voor anderen (hoe men mij verwacht te zien) spelen.

Volgens andere reacties van anderen op deze thread, zou ik dan juist -niet- mijn chirurgie moeten doen, maar mensen, ik dank U voor uw advies, maar ik zal hier mijn eigen keuzes maken ;-)

Janine
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Fay »

Mmm, thoughts, doel om gelukkig te worden, ik zet in op tevreden, al heel wat

Ik zie het gewoon als, iets wat ik moet doen, hoe klotig ook,.

Geluk, daar gaan we later aan denken

Overigens , bij veel jonge mensen zie ik veel extra chirurgie , om toch niet te tevredenheid te komen,wanneer is het goed?

Die tevredenheid vindt je niet door tig aanpassingen, dat is nu net waar de cosmetische industrie op draait, het beloven van een soort instant geluk, nee die vindt je in jezelf , je innerlijk, al heb ik zo ook mijn uiterlijke wensen

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 26 feb 2018, 15:41 Mmm, thoughts, doel om gelukkig te worden, ik zet in op tevreden, al heel wat

Ik zie het gewoon als, iets wat ik moet doen, hoe klotig ook,.

Geluk, daar gaan we later aan denken

Overigens , bij veel jonge mensen zie ik veel extra chirurgie , om toch niet te tevredenheid te komen,wanneer is het goed?

Die tevredenheid vindt je niet door tig aanpassingen, dat is nu net waar de cosmetische industrie op draait, het beloven van een soort instant geluk, nee die vindt je in jezelf , je innerlijk, al heb ik zo ook mijn uiterlijke wensen

Fay


Als man kan je niet tevreden zij zonder piemel, tenzij je er ergens tussenin kan leven. Niets mis mee. Maar als trans-man kon ik mijn tevredenheid totaal niet vinden zonder de nodige operatieve ingrepen ( Weg vrouwelijkheid, welkom mannelijkheid). Al die geschreven innerlijke rust, is totaal niet te vinden of van toepassing als het uiterlijk totaal niet klopt.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .