Nieuwe chat! Zie dit topic.

Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dorotka
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2012, 16:57
Gender: Vrouw
Locatie: fu

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Dorotka »

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180501 »

Judith schreef;
Maar misschien stel ik me nu kwetsbaar op en dat is voor mannen toch nog blijkbaar een taboe
Is dat niet heel normaal, Judith. Vrouwen zitten nu eenmaal ingewikkelder in elkaar dan mannen. Als ik zo'n direkt en kort door de niet aanstellen bocht post van een FTM lees denk ik, "da's een echte vent". ;)

Iedereen krijgt op haar of zijn manier en op bepaalde vlakken te maken met een weerbarstige wereld. 'Veilige' plekjes bestaan niet, zelfs de eenzame kluizenaar voelt zich niet veilig zolang die afhankelijk blijft van eten en drinken.
Handleidingen voor hoe je je staande moet houden in deze meedogenloze wereld zijn er niet dus moeten we er ieder voor zich het beste van zien te maken. Angst om niet getolereerd of geaccepteerd te worden vanwege je seksuele en/of genderidentiet, je uiterlijk, stem of motoriek is reeel maar een onwerkelijk als je je daardoor laat leiden tegen beter weten in. Je had dit namelijk kunnen zien aankomen toen je de stap maakte. Uit angst stoppen met roken vanwege de gruwelijke afbeeldingen van de gevolgen is een onwerkelijke emotie omdat je het reeele gevaar van roken al lang had kunnen weten.
Ik zeg niet dat ik geen angsten heb gekend, die had ik ook wel een beetje, maar door wie ik binnen mijn familie, vrienden en kennissenkring al dan niet getolereerd dan wel geaccepteerd zou worden was mij van begin af aan wel al duidelijk. Ik hield er ook terdege rekening mee dat niet elk ander mijn vriend(in) zou worden.
Door deze instelling van mij leef ik al 11 jaar gelukkig als vrouw, alleen mijn trajectgang heeft daar lange tijd afbreuk aan gedaan.

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

"wordt misselijk van de "het gaat zo geweldig met me, iedereen is aardig en ik ben superhot" berichtjes. Ik geloof er werkelijk geen ene reet van." Bedankt voor het "advies" :fpalm: . Zucht...
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Jannet V »

Judith, ik weet niet waar je Dolle Mina agressie vandaan komt maar het doet me denken aan haantjes gedrag. En daar heb ik me bij vrienden altijd al aan gestoord. Ja! In vergelijking met mijn vorige leven gaat het geweldig goed, ik merk nu weer op dat mensen aardig zijn, ik leef weer!
Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Dora »

TanteJuut schreef:
Ikzelf vind het wel kut als ik belachelijk gemaakt wordt om mijn trans zijn (ook al jubel ik over mijn uiterlijk en heb ik misschien een ego van hier tot Tokio) en een 2e rangsbehandeling krijg.
Door mensen die het zien of doorhebben? In het dagelijks leven of op je werk of tijdens het uitgaan?
heeft gezien weet dat ik niet hoef te klagen over passabiliteit
.

Dan snap ik bovenstaand niet helemaal, sorry.
Arike schreef: Als je op groepsniveau kijkt, dan zijn er op individueel niveau natuurlijk altijd uitzonderingen (zowel positief als negatief)

Overigens heb ik zelf geen problemen met mijn acceptatie...
Deze opmerking van Arike komt op mij helder en eerlijk over. Geen enkele reden om 'er geen reet van te geloven' hoor.

Maar ja, je hebt wel gelijk over de types die 'self proclaimed 'hot' zijn', ja, die overschreeuwen zichzelf vaak, heb ik het idee.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Dora »

Jannet V schreef:Judith, ik weet niet waar je Dolle Mina agressie vandaan komt maar het doet me denken aan haantjes gedrag.
Ik dacht het, jij zegt het.
In vergelijking met mijn vorige leven gaat het geweldig goed, ik merk nu weer op dat mensen aardig zijn, ik leef weer!
Jannet
En dat is wat ik graag lees, heerlijk. Een fris begin, enthousiasme, openheid en van je nieuwe leven genieten!
You go girl!
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

Hahahahahaha. Geweldig "dames". Ik ga als "haantje" dan maar weer snel terug in behandeling, maar nu als FtM. Hahahahahahahaha :lol:
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet niet hoe ik je reactie moet interpreteren, Judith. Overigens bedoelde ik met je men (in het algemeen).

Anyway, Ik zal de laatste zijn die zou beweren dat je voor een fijn en goed gevoel niet afhankelijk bent van anderen of die je tolereren en accepteren.
Het ligt wel aan je eigen instelling hoe hard die negatieve invloed vanuit de eigen kringen en de Mij. je uiteindelijk zal kunnen raken.

"Het gaat zo geweldig met me en iedereen is aardig", waarom zou dat niet kunnen? (superhot is een andere catagorie)
In tegenstelling tot de vaak vervelende situaties en omstandigheden die hier terecht vaak vermeld worden lijkt me het een opsteker voor iedereen om te horen dat het leven als transgender ook haar/zijn mooie kanten heeft. Goede ervaringen kunnen jaloersmakend zijn maar adviezen zijn nooit als zodanig bedoeld. Of je nu een 'zondagskind' bent of er voor hebt moeten knokken, het feit dat men vanuit eigen ervaring of perspectief de goedbedoelde adviesjes ventileert verdient waardering, ook al zullen ze niet altijd te verwezelijken zijn voor iedereen.

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

Ik wil alleen maar aangeven dat boodschap en boodschapper niet altijd verenigbaar zijn. De lelijkste en psychisch gebroken gebakkies praten hier op dit forum alsof het fantastisch met ze gaat puur uit schaamte. Daar heb ik moeite mee. Je kwetsbaar opstellen en zeggen dat sommige zaken moeilijk zijn is paarlen voor de zwijnen werpen heb ik gemerkt. Een discussie voeren en meerdere vragen opwerpen gaat al snel richting gemuts en tegeltjeswijsheden voor diegene die zich kwetsbaar opstelt i.p.v. de discussie te verlevendigen met vernieuwende inzichten of eigen ervaringen. Deze Dolle Mina kan er wel om lachen.

@Dora: een tweederangsbehandeling komt soms voor als men via de roddels heeft gehoord dat ik een trans ben. En dat vind ik niet leuk, omdat het verschil in acceptatie goed te merken is met acceptatie als vrouw.
@Jannet: je mag je gerust storen aan mijn teksten en mij een haantje noemen.
@Daniela: "je had dit namelijk kunnen zien aankomen". Ik wist niet wat "eraan kwam" (vraag: anderen wel dan?") en probeer nu zo goed mogelijk ermee om te gaan. Fijn dat er zoveel succesverhalen zijn. :roll:
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Dora »

Daniela schreef:
"Het gaat zo geweldig met me en iedereen is aardig", waarom zou dat niet kunnen? (superhot is een andere catagorie)
In tegenstelling tot de vaak vervelende situaties en omstandigheden die hier terecht vaak vermeld worden lijkt me het een opsteker voor iedereen om te horen dat het leven als transgender ook haar/zijn mooie kanten heeft. Goede ervaringen kunnen jaloersmakend zijn maar adviezen zijn nooit als zodanig bedoeld. Of je nu een 'zondagskind' bent of er voor hebt moeten knokken, het feit dat men vanuit eigen ervaring of perspectief de goedbedoelde adviesjes ventileert verdient waardering, ook al zullen ze niet altijd te verwezelijken zijn voor iedereen.

Liefs Daniela
Mee eens. Ik lees ook liever opbeurende postjes en ik zie dat ook als een opsteker. Verongelijkte, boze postjes, er zal een terechte reden voor zijn maar opbouwend vind ik ze niet.