Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

Ik ben er recent achter gekomen dat het soms verstandig kan zijn om schijntolerante mensen complimenten te geven. Je hebt als trans de macht om ze te laten denken dat ze ruimdenkend zijn. Ik zie het als een zich terugbetalende investering. Ben blij dat ik naast mijn militante houding meer keuze heb gekregen. ;-)
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Arike »

Thx
Die ga ik onthouden!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180501 »

"ÍN"(oops)Tolerantie is óf tot aan chronisch toe er met de paplepel ingeslaan óf ontstaan na een vervelende aanvaring.
In dat laatste geval zou het er misschien 'uit-getruct' kunnen worden maar ik ben bang dat de eersten, onverbeterlijk
als ze zijn, je de bekende vinger geven, frontaal of achter-baks.

Maar ik ga het een keer uitproberen. Nu nog uitvogelen wie schijntolerant is... ;)

Liefs Daniéla
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door FAtham »

Hmm echt passabel ben ik 50/50 doordat ik maar een half jaar T heb gehad maar als ik eerlijk ben zullen mensen me altijd mevrouw blijven naroepen omdat ik nu eenmaal een bepaalde lichaamsbouw/gezichtsvorm heb die niet echt mannelijk is. Aan de andere kant werd ik een aantal jaar geleden altijd per ongeluk meneer genoemd; omgekeerde wereld! Soms denk ik wel dat mensen het ruiken en precies gaan voor dat waar ze me mee kunnen kwetsen, of ik ben er zelf gewoon te gevoelig voor.

Maar waar ik nu woon is het wel echt te erg, op mijn vrijwilligerswerk was er een vrouw die me pertinent mevrouw bleef noemen...zelfs na correctie van een collega van mij "dat is toch echt een meneer". Ze bleef doorgaan en daardoor kom ik daar niet meer, ik zat al in een rotperiode in mijn leven en dat kon ik er echt niet bij hebben. Normaal als iemand dat flikt doe ik het tegen hun terug en noem ik hun bij het verkeerde etiketje. Lachen is dat. Meestal los ik het met humor op maar er zijn dagen waar ik het gewoon ff niet kan hebben. Het is niet leuk dat als ik met een goede vriendin rondloop ik lesbo's nageroepen krijg, maar aan de andere kant hoorde ik een aantal jaren geleden met mijn ex-vrouw dat we een leuk stel waren en wanneer we aan kinderen gingen beginnen.

Echt 50/50 dus en ik word daar behoorlijk moe van soms. Maar goed een vriend van mij word ook vaak mevrouw genoemd en die heeft een baard! Ik denk dat ik soms er te gevoelig voor ben en veel transen met me.
Acceptatie voor echt trans zijn verwacht ik niet. Ik zit grotendeels in de kast en iedereen denkt dat ik gewoon een androgyne vent ben. Behalve mijn beste vrienden en die brengen het onderwerp nooit op. Daar ben ik gewoon één van de guys en word ik nooit anders behandeld.
Tolerantie is het enige wat je kan verwachten en dat is soms al ver te zoeken. Nu kan ik daar bitter om worden maar ik heb er voor gekozen mijn eigen leven te leiden en me zo min mogelijk proberen aan te trekken van de rest van de massa die om me heen beweegt. Natuurlijk is dat wel eens lastig en kan een opmerking me uit het veld slaan maar ik pik mezelf altijd weer op en ik blijf niet binnen zitten daar onbeschofte boeren. Ik heb het al druk genoeg om mijn leven weer op poten te zetten na alle ellende die ik heb moeten doorstaan en nog steeds mee worstel. Trans-zijn is daar dan een klein ding bij eigenlijk voor mij persoonlijk, ik denk er in ieder geval niet dagelijks over na totdat iemand me mevrouw noemt, dan denk ik ineens "oh ja shit". :D
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Hihi, ik zag gisteren persoonlijk één lotgenoot uit Nederland. Je mening schrijven op een forum of je mening schrijven t.o.v. iemands schrijven op een forum ( Ver van mijn bed), viel toch totaal anders uit. En ja, ik ben dezelfde Nick ( nog steeds). Maar dat was jij dus totaal niet !

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Hihi, ik zag gisteren persoonlijk één lotgenoot uit Nederland. Je mening schrijven op een forum of je mening schrijven t.o.v. iemands schrijven op een forum ( Ver van mijn bed), viel toch totaal anders uit. En ja, ik ben dezelfde Nick ( nog steeds). Maar dat was jij dus totaal niet !

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik persoonlijk doe het proces vooral voor mijzelf.
Het is fijn als mensen er begrip voor op kunnen brengen en het accepteren maar je kan men daar niet toe dwingen.
Met mensen in gesprek gaan is vaak een goed ding maar als iemand echt zijn zienswijze niet wil veranderen doet zo'n gesprek dat ook niet.
Of ik er passabel uit gaat zien??, ik vrees dat de jaren van testosteron zijn sporen altijd wel na zullen laten.
Waar ik vaak kriegel van wordt is dat ik als een malloot wordt weggezet sinds dat het bekend is dat ik mijn leven aan het veranderen ben.
Als dit te vaak gebeurd dan laat ik het niet onbetuigd gaan en dus is er inmiddels een klacht neergelegd bij mijn gemeente vanwege een medewerker welke het nodig vindt bij elk gesprek te laten blijken wat ze van mij vindt.
Toen ze de opmerking plaatste in verband met werk en uitkering van"Ja leuk dat u dat allemaal wilt gaan doen maar het moet niet zo zijn dat het mogelijk vast werk in de weg gaat staan.."
Haar toen uitgelegd dat het geen keuze is maar inmiddels is vast gesteld dat ik dysforie heb en ik het dus niet voor de gein aan het doen bent..
Nu ik er over aan het schrijven ben mag ik volgende week weleens gaan bellen want verder er niets meer over vernomen.
Het feit dat je vaak als een rariteit wordt weggezet dat is soms voor mij weleens te veel en ondanks dat ik een sterk en strijdbaar karakter heb kan ook ik weleens uit het veld geslagen worden.
Gelukkig is het wel zo dat als het regelmatig voorkomt je er steeds sterker en makkelijker wordt, maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar om te denken dat dit ooit zo zal worden is een utopie..

Liefs:Lisa
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Lisa1973 schreef: 23 feb 2018, 10:08 Nou ik persoonlijk doe het proces vooral voor mijzelf.
Het is fijn als mensen er begrip voor op kunnen brengen en het accepteren maar je kan men daar niet toe dwingen.
Met mensen in gesprek gaan is vaak een goed ding maar als iemand echt zijn zienswijze niet wil veranderen doet zo'n gesprek dat ook niet.
Of ik er passabel uit gaat zien??, ik vrees dat de jaren van testosteron zijn sporen altijd wel na zullen laten.
Waar ik vaak kriegel van wordt is dat ik als een malloot wordt weggezet sinds dat het bekend is dat ik mijn leven aan het veranderen ben.
Als dit te vaak gebeurd dan laat ik het niet onbetuigd gaan en dus is er inmiddels een klacht neergelegd bij mijn gemeente vanwege een medewerker welke het nodig vindt bij elk gesprek te laten blijken wat ze van mij vindt.
Toen ze de opmerking plaatste in verband met werk en uitkering van"Ja leuk dat u dat allemaal wilt gaan doen maar het moet niet zo zijn dat het mogelijk vast werk in de weg gaat staan.."
Haar toen uitgelegd dat het geen keuze is maar inmiddels is vast gesteld dat ik dysforie heb en ik het dus niet voor de gein aan het doen bent..
Nu ik er over aan het schrijven ben mag ik volgende week weleens gaan bellen want verder er niets meer over vernomen.
Het feit dat je vaak als een rariteit wordt weggezet dat is soms voor mij weleens te veel en ondanks dat ik een sterk en strijdbaar karakter heb kan ook ik weleens uit het veld geslagen worden.
Gelukkig is het wel zo dat als het regelmatig voorkomt je er steeds sterker en makkelijker wordt, maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar om te denken dat dit ooit zo zal worden is een utopie..

Liefs:Lisa
:hug2: idd en het rare is vooral dat bepaalde lotgenoten daar een grote rol in kennen. Zich beter voordoen , schrijven of dat ze in werkelijkheid zijn ( Maar de deur niet durven uitkomen of contacten met andere lotgenoten durven kennen). Ik legde een lange weg af van vele jaren en nu denk ik : Hé, jij bent niet beter dan ik ! Jij mag niet meer dan ik ! Jij kan niet meer dan ik ( Zeker niet zonder je vriendjes of diploma's) ! . Ik ben nu eindelijk, mezelf overal en daar ben ik terecht trots op. En ik ga en sta, waar ik mag, kan en wil. Net als een ander ( Trans, cis, wat maakt het uit. Wie mij tolereer " Lelijk woord = niet echt aanvaarden, tolereer ik eveneens in de letterlijke zin van het woord).

Houden zo Lisa :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Fay »

Tis een beetje raar, alsof je toestemming nodig hebt te zijn wie je bent,dat impliceert acceptatie

Tolerantie, helemaal raar, impliceert afwijkend gedrag tov de massa die dat dan toch goedkeurt

Beide gevallen heb je niet nodig om jou te zijn

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180311 »

Dan ben jij rijk.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie