Nieuwe chat! Zie dit topic.

Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Dora »

TanteJuut schreef:Ik wil alleen maar aangeven dat boodschap en boodschapper niet altijd verenigbaar zijn. De lelijkste en psychisch gebroken gebakkies praten hier op dit forum alsof het fantastisch met ze gaat puur uit schaamte. Daar heb ik moeite mee.
Daar zit wat in maar dit is wel het internet. Ik denk schrijven op het internet uitnodigt de boel wat op te fleuren om zich ietsje beter te voelen over zichzelf.

Dat is internet-menselijk, niet zozeer schaamte, denk ik.

En lelijk is een relatief begrip, hoewel ik snap wat je bedoelt.
Het komt voor dat ik 'fantastische verhalen' transen via andere kanalen real life ontmoet en die me bij wijze van steil achterover doen vallen.
En eerlijk gezegd heb ik bewondering voor hoe ze zich staande kunnen houden en zich voor rare blikken en reacties van mensen om hun heen af kunnen sluiten.

Sommige 'fantastische' dingen die op het internet geschreven worden moet je met een fikse korrel zout nemen. Vooral als sommige postjes tussen de regels door ronduit zuur zijn.
Dat is een indicatie voor hoe het iemand werkelijk in het dagelijks leven vergaat.
Laatst gewijzigd door Dora op 27 jan 2013, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

Verongelijkte, boze postjes, er zal een terechte reden voor zijn maar opbouwend vind ik ze niet
Prima als je dat denkt. Mijn posts zijn vooral bedoeld om de discussie aan te zwengelen. Misschien is er een kans dat er projectie of onderdrukte boosheid in het spel zit (bij mij natuurlijk... ;) )

Wisten jullie trouwens dat ik er heel mooi uitzie, een goede opleiding heb genoten, een prima baan bezit en dito huis. Ook heb ik heel veel leuke vriendjes en vriendinnetjes. Ik wordt nooit, maar dan ook echt nooit, uit mijn roze droom gehaald door de medemens, want tja *bescheidenheidmodus aan* ik ben een supergeslaagde trans. Zo beter :D

Beetje humor en relativering kan hier geen kwaad dacht ik...
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180501 »

Wisten jullie trouwens dat ik er heel mooi uitzie, een goede opleiding heb genoten, een prima baan bezit en dito huis. Ook heb ik heel veel leuke vriendjes en vriendinnetjes. Ik wordt nooit, maar dan ook echt nooit, uit mijn roze droom gehaald door de medemens, want tja *bescheidenheidmodus aan* ik ben een supergeslaagde trans. Zo beter
Geloof ik meteen judith, maar toch denk ik dat jij je af en toe net zo K*t voelt als ik. :P En dan meld ik dat ook, net als jij, maar wat ik nooit doe is mezelf of wat ik allemaal meemaak als voorbeeld nemen voor hoe het iedereen zal vergaan. Ik kan me wel goed verplaatsen in anderen en geloof wat er gezegd wordt tot het tegendeel bewezen is. Maar ook dan houd ik rekening met wispelturigheid veroorzaakt door wat dan ook omdat dat een beetje eigen is aan ons. Maar dat is ook wel weer begrenst moet ik eerlijk zeggen.
Ik zat ook lange tijd op een politiek forum, dat is niet met een forum als het onze te vergelijken. Daar hechtte ik soms bij voorbaat geen waarde aan een oordeel of mening en bij twijfel geloofde ik het pas als de waarheid van hun post bewezen was... Ik denk niet dat we hier zo met elkaar moeten omgaan.

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Raisa »

TanteJuut schreef:Wisten jullie trouwens dat ik er heel mooi uitzie, een goede opleiding heb genoten, een prima baan bezit en dito huis. Ook heb ik heel veel leuke vriendjes en vriendinnetjes. Ik wordt nooit, maar dan ook echt nooit, uit mijn roze droom gehaald door de medemens, want tja *bescheidenheidmodus aan* ik ben een supergeslaagde trans. Zo beter :D
En dat soort dingen doen mij weer heel erg zuur voelen. Ik moet echt iets tegen mijn jaloezie en afgunst gevoelens doen...
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door J1nny »

Judith, ik ben nauwelijks passabel, ook door mijn lengte en 25 jaar zwaar werk.
Ik neem het leven als ik ben, en daar zullen rare blikken bij horen.
Maar ik heb mijn moeder overleefd en ik weiger mij door wie dan ook de put in te laten kletsen.
Ik ben positief tot een dag of drie in mijn kist.
Als ik roze ballonnen op kan laten zal ik het niet laten.
Dat daar ook wel eens een andere kleur tussen zit weten de mensen die mij beter kennen ook.

Ik ga er dus vanuit dat de meeste hier positief blijven, misschien ook uit levensbehoud.
Als je wil weten hoe het anders kan, lees de postjes op nl.support.transseksueel uit begin jaren zero er maar op na.
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

@Raisa: je zou ondertussen moeten weten dat ik een ironisch statement maakte. Ik heb zeer zeker mijn gebreken en wil graag dat anderen op dit forum ook eens wat opener hierover zijn. Daarom de provocatie.
@Jinny: ik snap dat positief zijn een goede zaak is. Waardeer je veerkracht, humor en ironie enorm. Jij hebt zeker relativeringsvermogen.
@Daniela: ik voel me inderdaad wel eens behoorlijk kut. Over de medemens en de schijntolerantie en het falen van het feit dat ik maar tot 80% vrouw ben gekomen. Ik veralgemeniseer inderdaad wat ik lees op het forum. Zal kijken of ik het pragmatische midden kan vinden in dit geval. Dank je wel (meen ik oprecht). Voel me niet te groot om van gedachten te veranderen.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Jannet V »

Juut! Je bent al jaren onderweg, de meesten hier nog maar pas of hooguit een paar jaar. Hou je een beetje in, iedereen wil graag de tijd krijgen om te ontdekken. Alles in hun eigen tempo, dat moet jij beter beseffen dan wie dan ook.
Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door TanteJuut »

Is goed Jannet. Dit haantje ;) zal het rustiger aan doen. Maar ik vind kwetsbaarheid en openheid belangrijk voor een transenforum. Dan wil ik niet in een "goed nieuws show" terechtkomen. Ken de klappen van de zweep.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Jannet V »

Juist daarom, je kent de klappen van de zweep!
Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Acceptatie en Tolerantie. Waar doen jullie het voor?

Bericht door Anon20180501 »

Hoi judith (tante),

Graag gedaan hoor maar ik geniet er eigenlijk van anderen 'de les' te lezen en ik heb van je genoten, thanks! ;)
Voel me niet te groot om van gedachten te veranderen.
Dat wist ik al want vanaf je introductie hier vond ik je posten waardevolle bijdragen aan de discussie en toen kwam in ene dit. Ik waardeer je nog steeds en zelfs je reactie die aanleiding tot deze discussie is vond ik waardevol, het kwam er alleen zo cru uit. ;)

Liefs Daniela