advies (hoge) hakken

Make-up, kleding, en zo voort
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

advies (hoge) hakken

Bericht door EmmaJJ »

Ik heb geen goede schoenen voor onder mijn rok.
Ik heb nu van die goedkope platte gympen gekocht, maar daar heb ik best lange voeten in. (Maat 45 , lengte 1.89)
Nu dacht ik: (en ik las het hier volgens mij ook al) Als ik voor hogere hakken kies, wordt mijn wreef vanzelf minder lang. Ik dacht aan 5 cm. maar ja. probeer maar eens iets met maat 45 te vinden.
De enige die ik vond, die ook ook nog eens mooi vond was deze:
https://www.groteschoenen.nl/webshop/da ... raciet.htm
Maar ja, die heeft een 7(!) cm hak. Is dat niet te hoog voormijn 1,89m. ?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door janine2363 »

J.J. schreef: Maar ja, die heeft een 7(!) cm hak. Is dat niet te hoog voormijn 1,89m. ?
Ik zou lagere nemen.
1. Laarsjes zijn heel fijn om te lopen (veel fijner als schoenen) dus zeker toen,
2. Ze geven goed steun aan je voet met een laarsje met een hakje kan je kilometers lopen, geen probleem
3. Met 1.89 toren je boven iedereen uit (behalve mij, je komt 1 cm te kort ;-)), dus de 7cm geeft alleen je vrienden een stijve nek
4. Ga vooral naar een winkel, want passen is essentieel (ik heb schoenmaat 44.5, mijn laarsjes zijn 43, 43.5 en eentje 46, tsja)
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Venusss »

@J.J.
Tijdje terug had ik een groot overzicht gemaakt voor mensen met grote schoenmaten. Kijk even of er in dit draadje wat je bij zit
viewtopic.php?f=8&t=3558&hilit=het+grot ... =10#p99494

Ik weet wel dat in de fysieke winkel van Caland meer laarzen zijn in 45 dan op de website staan
Bij Nelson werden sommige schoenen/laarzen in maat 45 worden verkocht als maat 46

Zat net even te kijken maar is deze laars wat voor jou?
https://www.passo.nl/product/67309/gabo ... ars-rits/0

ps. 7cm is niet tehoog (iets is pas negatief wanneer jij dat zelf inziet)
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door EmmaJJ »

Venusss schreef:@J.J.
Tijdje terug had ik een groot overzicht gemaakt voor mensen met grote schoenmaten. Kijk even of er in dit draadje wat je bij zit
viewtopic.php?f=8&t=3558&hilit=het+grot ... =10#p99494

Ik weet wel dat in de fysieke winkel van Caland meer laarzen zijn in 45 dan op de website staan
Bij Nelson werden sommige schoenen/laarzen in maat 45 worden verkocht als maat 46

Zat net even te kijken maar is deze laars wat voor jou?
https://www.passo.nl/product/67309/gabo ... ars-rits/0

ps. 7cm is niet tehoog (iets is pas negatief wanneer jij dat zelf inziet)

Dank. Ik heb jouw lijstje gebruikt. :-) Veel modellen houden toch op bij maat 43/44

De laars die je liet zien vind ik te glad.

Kus!
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Dieuwertje »

Ik denk niet dat Janine bedoelde dat 7 cm te hoog is. Je lengte van bijna 1,90 maakt je wel een lange vrouw. Stop daar nog een paar hakken onder van enig formaat en je wordt nog langer. Als je alle aandacht op je gevestigd wil hebben op straat is dat een manier om dat te bereiken. En als je daar wat minder behoefte aan hebt iets om te vermijden.
En ik zou zeker de moeite nemen om schoenen te gaan passen.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door janine2363 »

Dieuwertje schreef:Ik denk niet dat Janine bedoelde dat 7 cm te hoog is. Je lengte van bijna 1,90 maakt je wel een lange vrouw. Stop daar nog een paar hakken onder van enig formaat en je wordt nog langer. Als je alle aandacht op je gevestigd wil hebben op straat is dat een manier om dat te bereiken. En als je daar wat minder behoefte aan hebt iets om te vermijden.
En ik zou zeker de moeite nemen om schoenen te gaan passen.
Yup, dat bedoelde ik. Ik zou zelf het liefst hakken van -7cm hebben ;-)

En het is ook het plezier / gemak / zekerheid van lopen.

Het is enorm fijn om gewoon uit te gaan, het enige wat in de weg kan staan is onzekerheid / vragen over passabiliteit. Een mooi simple laarsje dat goed aan je voet zit, waar je comfortabel mee loopt, letterljik stevig op je voeten staat doet wonderen toch ;-)

Janine

P.S. Ik ga donderdag as. shoppen voor hogere laarzen denk ik, iets met een 7/8 broek, blouse, jasje misschien? Als iemand een geode suggestie heeft, graag !
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Tanja »

Inderdaad schoenen passen!! Ik heb in vergelijking met gympen twee maten kleiner van hakken!!!
Heb nog niet zolang geleden hakken met 12cm hak gekocht voor een feestje. Kon er geweldig op lopen maar einde van de avond slipte ik er uit. Dus hakken met een enkelbandje zouden nog beter geweest zijn. Hakken waren overigens maat 41. Heel raar die maatvoering.
Je kan natuurlijk ook gewoon laarsjes of hakken via Marktplaats kopen. Voor weinig geld toch leuke schoenen weg te halen en ook vast in jouw maat.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Janna »

Venusss schreef:@J.J.
Tijdje terug had ik een groot overzicht gemaakt voor mensen met grote schoenmaten. Kijk even of er in dit draadje wat je bij zit
viewtopic.php?f=8&t=3558&hilit=het+grot ... =10#p99494

Ik weet wel dat in de fysieke winkel van Caland meer laarzen zijn in 45 dan op de website staan
Bij Nelson werden sommige schoenen/laarzen in maat 45 worden verkocht als maat 46

Zat net even te kijken maar is deze laars wat voor jou?
https://www.passo.nl/product/67309/gabo ... ars-rits/0

ps. 7cm is niet tehoog (iets is pas negatief wanneer jij dat zelf inziet)
AAAHHHHH!! Je wordt bedankt, Venus. Zit ik weer de halve avond schoenen te kijken. :fpalm: :dance: :fpalm: :dance: :D :D

Wat een lijst. En zoveel leuks ook nog.

Maar goed, on topic. Ik ben zelf 1.89m en heb vooral platte schoenen of met een klein hakje. Wel heb ik laarzen met een hogere hak (cm of 7 a 8). Het valt wel op maar soms is dat het gewoon waard. Het zit en loopt in ieder geval heerlijk! Een mix is het beste, denk ik. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :-)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Venusss »

@Jolanda, had erbij moeten zetten
* * * * * * * * * WAARSCHUWING * * * * * * * * *
kijken is op eigen risico voor uw portemonnee
* * * * * * * * * WAARSCHUWING * * * * * * * * *
:lol: :lol:

Mooi dat jullie bijna even lang zijn als mij!
Even het forum in de gaten houden want ik zal een oproepje doen voor lange mensen
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: advies (hoge) hakken

Bericht door Anne V »

Met mijn 1,92 m beperk ik het maar tot een 3 cm. Laatst wel gezocht naar net iets meer maar die zijn toch nog maar 4,5 cm. Loopt net iets anders.
Model van de hak maakt ook wel uit voor het beeld.
Plaats reactie