Nieuwe chat! Zie dit topic.

Scheren (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nienke »

Natuurlijk staat het scheren mij erg tegen maar voor alle duidelijkheid zijn mijn ervaringen van jaren lang nat scheren.

Hoe meer mesjes hoe slechter en geïrriteerder het eindresultaat, ik gebruik altijd zonder merk te noemen met 3 mesjes.
Ik doe een toefje scheergel wat eigenlijk voor de benen is op mijn hand en vermeng dit met lauwwarm water dit verdeel ik dan over het haar.
Eerste ronde met de haar richting mee scheren en de tweede keer tegen de richting, als je direct tegen de richting in gaat krijg je meer irritatie en wondjes.
Het heeft ook zeker zin als je dik baard haar heb eerst het gel even te laten intrekken, dat het haar wat zachter wordt bij het scheren, spoel tijdig tussendoor de gel resten uit je mesje en gebruik een stukje leer om af en toe je mesje langs te scherpen dat doe ik dus gewoon met die 3 mesjes scheersysteem ook, gaan ze veel langer mee.

nahef scheren gewoon met water het gezicht afnemen dat alle gel weg is en met rust laten, ik heb een enorm gevoelige huid en dit werkt voor mij.

veel scheerplezier
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20190501 »

Nienke schreef: 17 sep 2017, 13:28 en gebruik een stukje leer om af en toe je mesje langs te scherpen dat doe ik dus gewoon met die 3 mesjes scheersysteem ook, gaan ze veel langer mee.
een gelijkaardig effect (maar minder uitgesproken) bereik je door het scheermesje over je onderarm te wrijven van pols naar elleboog. Wel tegen de scheerrichting in natuurlijk. Na wat oefenen kan je dat erg snel doen.

Is vooral leuk in gemeenschappelijke wasruimtes op campings. Zie je jongetjes met ogen als schoteltjes naar je kijken.

Stoer ! ;-) (maar toch mis ik het niet... :-) )
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Huh, interessant!
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20230219 »

Nienke schreef: 17 sep 2017, 13:28 Natuurlijk staat het scheren mij erg tegen maar voor alle duidelijkheid zijn mijn ervaringen van jaren lang nat scheren.

Hoe meer mesjes hoe slechter en geïrriteerder het eindresultaat, ik gebruik altijd zonder merk te noemen met 3 mesjes.
Ik doe een toefje scheergel wat eigenlijk voor de benen is op mijn hand en vermeng dit met lauwwarm water dit verdeel ik dan over het haar.
Eerste ronde met de haar richting mee scheren en de tweede keer tegen de richting, als je direct tegen de richting in gaat krijg je meer irritatie en wondjes.
Het heeft ook zeker zin als je dik baard haar heb eerst het gel even te laten intrekken, dat het haar wat zachter wordt bij het scheren, spoel tijdig tussendoor de gel resten uit je mesje en gebruik een stukje leer om af en toe je mesje langs te scherpen dat doe ik dus gewoon met die 3 mesjes scheersysteem ook, gaan ze veel langer mee.

nahef scheren gewoon met water het gezicht afnemen dat alle gel weg is en met rust laten, ik heb een enorm gevoelige huid en dit werkt voor mij.

veel scheerplezier
Ik scheer mijzelf tegenwoordig ook met een mesje en 2 dingen wat mij opvalt:
1.Dat ik meer jeuk krijgt op vooral mijn armen van de dames mesjes en scheerschuim dan van de mannelijke variant.

2.Het soms handig is omdat ik nog een elektrisch scheerapparaat heb de haren van snor en kin even grof voor te scheren.

Bij mij scheelt echt enorm in het aantal wondjes want kan er soms uitzien na het scheren alsof ik beschoten ben met hagel :)
Ben wel nieuwsgierig naar dat lapje leer om de messen mee te scherpen want ik verbruik nogal wat mesjes in de maand en ze worden altijd bot op een moment dat het slecht uitkomt eigenlijk.

Liefs:Lisa
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nienke »

Er staan ook op youtube filmpjes over, je kunt het over meerdere dingen scherpen, het langste wat ik met een mesje heb gedaan is ong 2 maanden, toen liet die strip los en vond ik het mesje onveilig.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20230219 »

Zal er eens naar gaan zoeken, dank voor de tip..
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20190501 »

Google 's op scheerriem
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 17 sep 2017, 21:40 Google 's op scheerriem
Hoi Sigrid,

Idd, de goeie oude tijd, het scheermes over de scheerriem ( Zoals ons vader en opa het deed).

Ik zelf doe het, soms nog eens met het oude ( Klap mes, handvat uit parelmoer, borstel en scheerriem) scheerset van mijn vader.

Grtz Nick ;) ( Stoere, mannelijke bezigheid en leuk in openlucht). Heb er ook nog eentje die open kan, mesje inleggen, scheren kan aan beide zijden ( Volledig scheermesje).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nick1703 »

Vindt jullie omgeving t ook kinderachtig als jullie pre t scheren? De mijne wel: oh wat kinderachtig scheren als t niet nodig is alleen omdat je graag een mannetje wil zijn
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Mijn omgeving weet het niet, basically... Maar er zit wel degelijk een aspect van meer passabel zijn in (naast nog psychologisch goed voelen, natuurlijk). Als je geen donshaartjes hebt, word je eerder als man gelezen dan met donshaartjes omdat juist die haartjes je kaaklijn etc. nog zachter laat lijken.

En serieus. Luister niet naar je ouders of naar wie dit ook maar zegt. Jij doet wat goed voelt voor jou, en je hoeft geen verantwoording af te leggen aan hen ook al willen zij van wel.
meerdere zakken met zaagsel