19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Make-up, kleding, en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

EricaTS schreef: 21 okt 2017, 13:15 Leuk om hier te lezen want al deze tips zijn meer dan welkom voor mij :-) Thx
Nog een paar dan i.p.v. de volledige 4 kleuren shaded eye.
- 1-kleur oogschaduw, met gekleurde eyeliner i.p.v. zwart, b.v. een roze tint, met vegetal brown, met een ietsje glitter
- 2 kleur oogschaduw, b.v. ooglid licht bronsgroen, metailc, ietwat glimmend en een klein toefje donkerder khaki groen in de hoek en een beetje in de oogkas brushen, eerder een grijs dan zwarte eyeliner
- oog enkel accentueren met wenkbrouw poeder, werkt goed als je een bril hebt, met het montuur in een vorm dat de oog vorm accentueerd
- 1- kleur oogschaduw die wel opvalt dus niet bruin / roze), maar specifiek een kleur die gaat met de kleding: Edelweiss, zilver, goud kan zelfs, maar dan moet het echt goed passen

N.B. de wenkbrouw (boog) accentueren heeft een heel sterk effect om je oog groter te laten lijken, de makkelijkste manier om dat effect te hebben denk ik.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nate_0 »

Ik denk ook dat het belangrijk is om je te realiseren dat het oké is om te experimenteren. Kijken wat bij je past, en wat je zelf mooi vindt. De meiden die ik ken hebben de kans gehad om van kleins af aan te experimenteren met make-up--de gemiddelde transvrouw ligt wat dat betreft 'achter' in ervaring.

Wat dat hele "te veel make-up betreft"--niet per se. Hangt van de persoon af, en leeftijd, en eigen wensen en stijl.
meerdere zakken met zaagsel
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nienke »

Ik weet niet of het plaatje nu zichtbaar komt, maar deze link was ik vorig jaar, en voor mijn doen te veel make-up, baard was ook niet netjes weg te werken maar wel minder zichtbaar.... liever dan plamuur

(Foto verwijderd)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Nate_0 schreef: 21 okt 2017, 16:13 Wat dat hele "te veel make-up betreft"--niet per se. Hangt van de persoon af, en leeftijd, en eigen wensen en stijl.
Maar dat is niet het punt. Je kleed je, verzorgt je niet om "ergens op te lijken", maar om bewust te kiezen "hoe je gezien wil worden".
Je kleding, dracht, verzorging is als het ware je visite kaartje van hoe je met de wereld om je een wil omgaan en je wil dat de wereld met jou omgaat.
Dat valt zeker onder "eigen wensen", maar veel ruimer dan het uiterlijk an-sich.

Het helpt dat ik als Nederlandse in Belgie woon, want voor zover ik mij Nederland herinner, of die keren dat ik er uit ga. In Belgie kleden vrouwen zich echt veel beter. en dat is niet in de zin van "te veel van", maar "veel aandacht voor detail en samenhang", en de mooiste vrouwen, en dat heeft niks t maken met "unblemished perection" zijn degene die hun eigen "look" helemaal natuurlijk dragen. Je moet echt goed kijken & observeren waar de onmiddelijke en intuitieve interpretatie van "mooi" vandaan komt. Bijna altijd dat de kleine details bij elkaar passen.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Marijn »

janine2363 schreef: 21 okt 2017, 14:19Maar als ik maandag weer naar mijn werk ga, dan doe ik dat zeker niet, geen enkele van mijn vrouwelijke collega's komt met de "weekeind-uit-avond-make-up" op het werk, en ze zouden ook niet begrijpen waarom ik dat wel zou doen.
Hier in de supermarkt zie ik soms wel jonge vrouwen achter de kassa zitten met een compleet egaal geplamuurd gezicht. Vind ik persoonlijk niet mooi. Helemaal niet in die setting.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Sara »

janine2363 schreef: 21 okt 2017, 14:19
Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32 Want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid...
Sarcasme staat net zo slecht op een vrouwen gezicht als teveel mascara ;-)
Oh is dat alleen voor mannen (sarcasme bedoel ik, niet teveel mascara)? Dan hop ik maar snel weer het hek over naar de andere kant 😁

Het was eigenlijk meer een vraag in stellende vorm, vandaar ook het vraagteken tussen haakjes. Door die te vervangen door drie puntjes, komt het mogelijk wat sarcastischer over dan bedoeld.

Wellicht houd ik wat betreft gebruik van make-up en stijlfiguren een wat bredere definitie van 'vrouw' aan. Als ik me voor de buitenwereld presenteer als vrouw, dan probeer ik zeker niet te lijken op de 'gemiddelde' vrouw of 'de meeste vrouwen' of mijn collega's. Dat is deels pure noodzaak, maar deels inderdaad ook een keuze. Ik snap nog steeds niet waarom mensen laten zien dat ik de moeite doe om op een vrouw te lijken het tegenovergestelde is van wat ik zou moeten willen. Wat zegt dekkende of ''perfecte' make-up dan over de vrouwelijkheid van vrouwen die een huidaandoening maskeren of vrouwen die het simpelweg mooi vinden?
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nate_0 »

Ik denk ook wel degelijk dat een generatieverschil hier in mee speelt. Kijk maar eens naar make-up tutorials op YouTube. Het is het huidige modebeeld. Waarom urenlange aandacht voor make-up niet zou werken voor een kassamedewerker snap ik ook niet helemaal...

Ik ken zoveel jonge vrouwen die veel make up gebruiken ongeacht wat ze doen (en persoonlijk vind ik het wél mooi en zie ik het bijna als een soort kunstvorm) maar daarnaast ben ik überhaupt niet zo van het zeggen dat kleding netjes/verzorgd/etc. moet zijn. Je moet je er comfortabel bij voelen, that's what is most important... En als iemand zich prettig voelt bij bepaalde make-up (inclusief wat hier "plamuur" genoemd wordt) dan moet diegene dat vooral doen. Who am I to judge them?
meerdere zakken met zaagsel
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Nate_0 schreef: 22 okt 2017, 17:57 Ik ken zoveel jonge vrouwen die veel make up gebruiken ongeacht wat ze doen
Vraag1: En waarom zouden ze dat doen ?
Vraag2: Welk woord in de zin doet afbreuk aan de notie van bewust bezig zijn ?

Enfin, ik ga nu verder met mijn dieet, want ik voel me te vet&dik ongeacht wat mijn BMI mij suggereert

Ik leef toch ook in de maatschappij waar veel mensen zich door peer pressure compelled voelen dingen
te doen die ze eigenlijk misschien minder zouden willen ?
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nate_0 »

Omdat ze het mooi vinden? Zich interesseren in make-up? Het voor zichzelf doen? Dat is in ieder geval wat mijn vrienden doen. Niet voor jongens of meiden, niet voor de maatschappij--als het moet gaan ze ook zonder make-up de deur uit. Net als kleding, muziek, etc. verandert ook de maatschappelijk geaccepteerde make-up met de tijd mee, zeker onder jongere mensen.

Ik snap niet zo goed wat peer pressure hier mee te maken heeft, behalve dat ik denk dat het onrealistisch is te verwachten dat 14 jarigen zich kleden e.d. als volwassenen. Smaken verschillen, simpel zat. Dat jij iets niet mooi vindt, betekent niet dat de hele wereld het niet mooi vindt.
meerdere zakken met zaagsel
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Nate_0 schreef: 22 okt 2017, 20:09 Ik snap niet zo goed wat peer pressure hier mee te maken heeft
Op een transgender forum, over het onderwerp uiterlijk, "make-up for trans woman". Met flame topics zoals "passabiliteit", nou ...
Nate_0 schreef: 22 okt 2017, 20:09 Smaken verschillen, simpel zat. Dat jij iets niet mooi vindt, betekent niet dat de hele wereld het niet mooi vindt.
Aandacht, verzorging, wat oog voor detail, je eigen expressie kiezen, zelfbewust zijn, maar voor je eigen redenen, niet die van een ander. Je kan daaruit veel zelfvertrouwen en dus plezier putten, dat is wat ik schrijf.

Ik geloof niet dat ik dus schrijf over hoe ik vind dat iemand dat zou moeten invullen. Ik merk wel op (en dat is observatie, geen mening) dat er verschillen zijn tussen landen en dat ik het mij schijnt dat in Belgie mensen meer aandacht schijnen te geven aan presentatie en dat ik dat wel kan waarderen. (mening, geen observatie), maar ik spreek me nog steeds niet uit in welke stijl dat is, "casual" vereist ook aandacht

Maar enfin, dat is wat ik beoogde te schrijven, ik weet natuurlijk nooit hoe de schrijfsels die uit mijn warrige hoofd komen (zie hoe goed mijn kapsel bij mij past ;-) door anderen gelezen worden.
Plaats reactie