Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is je laatste aankoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Benjamin »

Ik ben eigenlijk erg Spartaans ... Weiger bv. droger te gebruiken. Zo'n onzin als je ruimte hebt om aan de lucht te drogen en geen gezin. Heb wel sinds kort ook zo'n moderne wasmachine met tralala erop. Geen idee hoe het werkt. Hij wast wel lekker schoon en zou zo zuinig als ik weet niet wat moeten zijn. Met dank aan dit topic zojuist trouwens de zakdoeken op tijd gestreken. Überhaupt topdag gehad. Lekker geklust, én opgeruimd, en mijn nieuwe hartediefje was er ook nog even.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 16 jun 2018, 13:56
Hrafn schreef: 16 jun 2018, 13:20 Gisteren weer even wezen kringloopwinkelen en heb daar een lange mouwen shirt gekocht en een heel tof zomerjasje, tis weliswaar een damesjas (knopen aan de verkeerde kant) maar kniesoor, hij is best stoer!
Foto!

Ik heb nieuwe gordijnen besteld. Moet ze alleen nog wel op maat maken, en ik heb geen naaimachine. Even over nadenken dus.
Heb nog geen foto (misschien later)

Ik heb altijd ruzie met mijn naaimachine, het kreng loopt altijd vast, grrrr! Ik doe veel met de hand. Ik ben nu een linnen tuniek aan het maken, ik heb mezelf uitgedaagd om dat, volgens goed middeleeuws gebruik, met ieniemienie steekjes te doen en dan ook nog eens een dubbele naad. Daar ben ik nog wel even mee zoet. Er komt ook nog borduursel op maar dat wordt een winterproject.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Phlox »

Volgens mij staat dit topic in de verkeerde categorie.

Uiterlijk

Make-up, kleding, enzovoort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Emma »

Het driijft een beetje af inderdaad. Maar we zijn hier niet heel streng, dat maakt alleen maar dat mensen gaan aarzelen of ze iets wel moeten posten, ook als het om serieuze zaken gaat. En dan schieten we ook ons doel voorbij.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Jannet V »

Phlox schreef: 19 jun 2018, 07:29 Volgens mij staat dit topic in de verkeerde categorie.

Uiterlijk

Make-up, kleding, enzovoort
Ja, grappig! :violin: Dat is me in al die jaren nog nooit opgevallen. Maar goed...
Twee nieuwe spijkerbroeken omdat ik gisteren alweer uit eentje ben gescheurd. :D
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Freedom »

Twee felgekleurde zomerse t-shirts voor 1,20 per stuk (primark) en een zwart overhemd (korte mouw) met flamingo's erop
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Benjamin »

Jannet V schreef: 19 jun 2018, 21:50 Twee nieuwe spijkerbroeken omdat ik gisteren alweer uit eentje ben gescheurd. :D
Dat dacht ik eergisteren ook. Er zat een gat in het kruis en ik baalde, want zo oud was 'ie nog niet. Bij nadere inspectie bleek ik per ongeluk een oude broek aan te hebben die ik had bewaard om te klussen ...

Laatste aankoop:
Een tas vol ASN duurzaam mixfonds neutraal

Ik ben eindelijk begonnen met een project wat al lang lag te wachten: het verduurzamen van mijn financiën. Betalen en sparen had ik al gedaan. Beleggen ben ik nu mee bezig. "Foute" of onduidelijke ETF's eruit en vervangen door duurzame fondsen, groenprojecten en microfinanciering. Volgende stap is verzekeringen onder de loep nemen en veranderen:
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/
Verzekeraars moeten nog veel leren.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Gwenda »

Benjamin schreef:
Jannet V schreef: 19 jun 2018, 21:50 Twee nieuwe spijkerbroeken omdat ik gisteren alweer uit eentje ben gescheurd. :D
Dat dacht ik eergisteren ook. Er zat een gat in het kruis en ik baalde, want zo oud was 'ie nog niet. Bij nadere inspectie bleek ik per ongeluk een oude broek aan te hebben die ik had bewaard om te klussen ...

Laatste aankoop:
Een tas vol ASN duurzaam mixfonds neutraal

Ik ben eindelijk begonnen met een project wat al lang lag te wachten: het verduurzamen van mijn financiën. Betalen en sparen had ik al gedaan. Beleggen ben ik nu mee bezig. "Foute" of onduidelijke ETF's eruit en vervangen door duurzame fondsen, groenprojecten en microfinanciering. Volgende stap is verzekeringen onder de loep nemen en veranderen:
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/
Verzekeraars moeten nog veel leren.
Dank voor de link Benjamin. Zeer verhelderend!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Goose »

Erg interessante link inderdaad, ik ga er binnenkort eens op mijn gemak naar kijken. Ik zou willen dat duurzame opties wat goedkoper zouden zijn, want nu kan ik het vaak gewoon niet betalen...
Daan
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Benjamin »

Goose schreef: 21 jun 2018, 15:07 Erg interessante link inderdaad, ik ga er binnenkort eens op mijn gemak naar kijken. Ik zou willen dat duurzame opties wat goedkoper zouden zijn, want nu kan ik het vaak gewoon niet betalen...
Soms valt dat dus reuze mee. Ik ben verleden jaar met betalen en sparen overgestapt van de Rabobank naar ASN. Ik geloof dat het me maar 19 cent meer kost in de maand ofzo. Beleggen blijkt nu zelfs goedkoper te zijn in mijn geval, want ASN kent geen service fee en mijn vorige broker, Binck, wel.

Die verzekeringen, dat valt me eigenlijk ook reuze mee. Ik heb zojuist eens gekeken naar inboedelverzekeringen bij de Consumentenbond ter vergelijking. In mijn geval zou Ditzo de op één na goedkoopste keuze zijn, en Ditzo valt onder ASR (= duurzaamste verzekeraar).

Qua groene stroom en groen gas is het vaak zoeken naar een goede deal, maar daar valt vaak wel wat van te maken. Levensmiddelen en zo zijn wel echt duurder, maar ik ga geregeld voor biologische spullen naar de Lidl. Valt dan ook wel weer mee. Hun gerecyclede wc-papier is ook prima trouwens. Schoonmaakspullen ga ik altijd speciaal halen bij AH, hun eigen ecologische huismerk is heel betaalbaar en maakt prima schoon. Maar ja, het kan allemaal wel voor minder, dat ben ik met je eens.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -