Nieuwe chat! Zie dit topic.

De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Goedendag allemaal!

We zijn natuurlijk allemaal uniek, hoe cheesy dat ook klinkt. ;) Toch kijken we bewust of onbewust naar anderen, omdat we hen bewonderen en/of ons door hen laten inspireren.

Ik heb het niet per se over idolen, maar wiens stijl kun jij waarderen? Op Instagram kijk ik bijvoorbeeld graag naar Olcay Gulsen. Niet omdat ik haar mooi vind, maar omdat ze altijd stijlvol gekleed en opgemaakt is. Hetzelfde heb ik bij Doutzen Kroes, Anna Nooshin en Victoria Beckham.

Allemaal vrouwen waar ik nooit op zal lijken en dat streef ik ook helemaal niet na, maar je laten inspireren kan natuurlijk geen kwaad.

Door wie liet/laat jij je โ€” qua stijl(!) โ€” inspireren tijdens de zoektocht naar en ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl? :hbeat:

xx DelicateFlower
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Sara »

Ik denk dat het juist een goed idee is om bewust naar anderen te kijken, hoe uniek je dan ook mag zijn ๐Ÿ˜

Mijn grootste inspiratiebronnen zijn eigenlijk een hele hoop 'gewone' mensen: mensen die ik onderweg zie, collega's die er altijd piekfijn uitzien, diverse OOTD'ers op Instagram, anderen die dingen posten in groepen op Facebook (bijvoorbeeld 'fanclubs' van bepaalde kledingmerken).

Ik kijk ook veel naar mezelf: wat zijn m'n sterke en minder sterke punten, hoe oud ben ik, wat staat me goed en wat zeg ik met wat ik draag, etc. Met andere woorden: een stijl ontwikkelen die in het verlengde van mezelf ligt.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Sara schreef: โ†‘17 feb 2020, 21:30 Ik denk dat het juist een goed idee is om bewust naar anderen te kijken, hoe uniek je dan ook mag zijn ๐Ÿ˜
Helemaal mee eens! ๐Ÿ™ƒ
Sara schreef: โ†‘17 feb 2020, 21:30 Mijn grootste inspiratiebronnen zijn eigenlijk een hele hoop 'gewone' mensen: mensen die ik onderweg zie, collega's die er altijd piekfijn uitzien, diverse OOTD'ers op Instagram, anderen die dingen posten in groepen op Facebook (bijvoorbeeld 'fanclubs' van bepaalde kledingmerken).
Voorbijgangers in het dagelijks leven, ook een erg mooie inspiratiebron inderdaad. ๐Ÿ˜Š
Sara schreef: โ†‘17 feb 2020, 21:30 Ik kijk ook veel naar mezelf: wat zijn m'n sterke en minder sterke punten, hoe oud ben ik, wat staat me goed en wat zeg ik met wat ik draag, etc. Met andere woorden: een stijl ontwikkelen die in het verlengde van mezelf ligt.
En heb je het idee dat al die voorbijgangers je daarbij helpen? Bij het ontwikkelen van die stijl? ๐Ÿ˜ƒ
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Sara »

Ja, het zijn allemaal bronnen van inspiratie voor het uitproberen van nieuwe dingen (of het verfijnen van bestaande dingen). Ik zoek de elementen uit die me aantrekken en ik probeer ze toe te passen op mijn eigen situatie. Dat ook simpelweg een bepaalde combinatie van kleuren, vormen of stijlen zijn.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Tanja »

Ben een groot fan van Susan Smit (schrijfster) vind haar overigens zeer mooi en haar stijl geweldig.
En tja, op Insta zie ik alleen maar vrouwen die voor mij geweldig zijn.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Tanja schreef: โ†‘21 feb 2020, 11:49 Ben een groot fan van Susan Smit (schrijfster) vind haar overigens zeer mooi en haar stijl geweldig.
Haar stijl is inderdaad mooi! Ik heb verder niet veel met haar, maar ik kijk wel altijd naar haar kleding en make-up, haha.
Tanja schreef: โ†‘21 feb 2020, 11:49 En tja, op Insta zie ik alleen maar vrouwen die voor mij geweldig zijn.
Ik filter de 'perfecte' dingen eruit, hoor. Ik ben daar gelukkig niet zo gevoelig voor, omdat ik me realiseer dat veel nep is en gefilterd. En vaak vind ik de 'perfecte' meiden op Instagram qua stijl niet eens mooi of interessant. Ik ben selectief met wie/wat ik volg en wat ik bewaar (je bewaarmapje is trouwens wel handig als een soort van moodboard).
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door MichelleB »

Ik doe eigenlijk vooral waar ik zin in heb haha
In mijn kast ligt wel iets voor elke gelegenheid, maar ik ben vooral alto ๐Ÿ˜›
Ik volg vooral fotografen op insta ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Nilas »

Peaky Blinders! Ik vind giletjes en coats supermooi en heb een heleboel op Pinterest opgeslagen. Het is alleen zo lastig om dat in de juiste maat te vinden en รกls het perfecte jasje dan bestaat, is het natuurlijk veel te duur... Struggle is real.
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Vethrvolnir »

@Nilas dit is zรณ waar
:shock:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Marica »

Regel 1 Het moet comfortabel zijn.
Regel 2 Het moet passen, niet geheel onbelangrijk.
Regel 3 Schijt hebben aan de mening van anderen.
Regel 4 Overdaad schaad.
Regel 5 Hakken zijn killers, voor even leuk, maar niet voor een hele dag/avond.
Regel 6 Weet wat het weer gaat zijn.
Regel 7 Nu sta ik weer voor de kledingkasten, en weet niet wat ik aan moet.
Regel 7b Zwart is altijd goed.
#Vrouwenzaken, #Keuzes
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjรฅfรธr og Norge gal :)