Kam/borstel kopen in Groningen?

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Anon20210626 »

eh , effectjes als een beetje ontlading ? electrische schokjes dus . Hoe droger de lucht hoe pijnlijker ......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Amy »

Oke dus die pijn is het enige wat er erg aan kan zijn?
Ik hoor wel eens van die geluidjes van statische elektriciteit als ik mijn haar borstel en ook zoals Jessy al zegt vooral in de winter. De zelfde geluidjes die je wel eens hoort als je een wollen trui of zo uit doet. Ik ervaar daar verder geen pijn bij dus dat lijkt me dan verschillend per persoon?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Anon20210626 »

klopt hoor , het is persoonlijk wat je daar van merkt .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
roos
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 sep 2016, 12:41
Gender: Vrouw

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door roos »

doll89 schreef:die van kruidvat is topp
Dankjewel zal ik die eens bekijken.
Amy schreef:Vraagje, waarom is het erg als het statisch is? Wat gebeurt er dan of wat voor problemen geeft dat?
Ben je wel eens in zo'n museum geweest waar ze van die bollen met bliksem erin hebben en als je daar je handen op legt dat je haar dan overeind gaat staan? Dan is het statisch. Plastic en haar zijn allebei statisch dus als je met een plastic kam over je haar wrijft dan wordt het geladen en gaan de haren uit elkaar staan zoals hier
Spoiler:
Afbeelding
, misschien niet zo overdreven maar je krijgt het idee, dan zweven er wat losse haren boven je hoofd. Hout is niet statisch dus daarbij gebeurd dat niet. Van schokjes heb ik nooit last gehad maar ik kan me voorstellen dat dat gebeurt.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Jessy »

Amy schreef:Vraagje, waarom is het erg als het statisch is? Wat gebeurt er dan of wat voor problemen geeft dat?
In mijn geval leidt het tot vrij hevige statische schokken zodra ik iets aanraak dat van metaal is. En met vrij heftig bedoel ik dat wanneer ik op het werk de kopieermachine aanraak, de hele directe omgeving het knettergeluid hoort, en ik soms zelfs even draaierig in mijn hoofd ben.
Als ik mijn haren verzorg met een kam/borstel die niet van plastic is heb ik daar opvallend minder last van.
roos schreef:Ben je wel eens in zo'n museum geweest waar ze van die bollen met bliksem erin hebben en als je daar je handen op legt dat je haar dan overeind gaat staan? Dan is het statisch. Plastic en haar zijn allebei statisch dus als je met een plastic kam over je haar wrijft dan wordt het geladen en gaan de haren uit elkaar staan zoals hier
Mijn haar is echt enorm droog en pluizig, 's winters heb ik zo'n bol helemaal niet nodig en staat het altijd zo als ik het niet vast doe :?
De meeste verzorgingsproducten voor droog haar hebben maar beperkt en zeer kortdurig effect. Het enige wat wel enorm goed helpt is een keratinebehandeling bij de kapsalon. Maar ook dat werkt relatief kort (ze zeggen 3-6 maanden, bij mij is het 1-2 hooguit). En gezien zo'n behandeling snel 200 Euro kost (of meer, afhankelijk van haarlengte) wordt dat een kostelijke grap die ik dan maar bewaar voor vakanties en feestdagen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Anon20210626 »

even off topic , sorry maar in München in het Deutches Museum staat een hele mooie Vandegraaff generator. Dat is de naam van de machine en inderdaad werkt die met een kam die over een band strijkt om statische electriciteit op te wekken.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Amy »

Zo'n bol heb ik nooit zelf aangeraakt maar ik heb dat effect wel op TV gezien en zo. Mijn eigen haar is daar volgensmij te dik voor om zo te zweven zelfs als het erg droog is, misschien met zo'n bol wel omdat het veel meer elektriciteit is maar met borstelen niet en ik heb ook een plastic borstel.
Daarom zal ik dat probleem wel niet kennen.

Dat effect wat jij beschijft Jessy daarvan wist ik niet dat dat door je haar komt, ik dacht dat dat vooral door je kleding of zo komt en de ondergrond waar je op loopt. Dat lijkt ook altijd erger als ik op sokken loop. Ik heb dat ook nog nooit zo erg gehad dat ik er duizelig van word, wel ooit erg hard als ik de auto uit stap en dan op het moment dat ik het metalen deel van de deur vast pak.

Ik snap nu wel goed dat dit erg problematisch kan zijn en dank jullie drieën voor de uitleg. :)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Jessy »

Ik mijn geval is het haar een factor (omdat het enorm droog is). Kleding is dat zeker ook, afhankelijk waarvan ze gemaakt is. Het is de wrijving tussen de twee die statische lading veroorzaakt. En bij wrijving met plastic gebeurt dat ook.
Renée schreef:even off topic , sorry maar in München in het Deutches Museum staat een hele mooie Vandegraaff generator. Dat is de naam van de machine en inderdaad werkt die met een kam die over een band strijkt om statische electriciteit op te wekken.
Wat ingewikkeld, mij een handje geven werkt vast ook :lol:
Ik ken deze generators, ook hier is het wederom de wrijving tussen de twee die de statische electriciteit opwekt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Stephen »

Ik.he houten borstels bij de etos gezien vandaag
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Kam/borstel kopen in Groningen?

Bericht door Venusss »

Maakt het soort kam nog uit voor een pruik met lang haar en kan iemand een linkje geven voor iets wat bij kruitvat tekoop is?
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken