Kapsel

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Kapsel

Bericht door Jessy »

Ik heb haar, maar het is een ramp. Zeer dik en stug, geen model in te krijgen. Groeien onmogelijk, wordt een natuurlijke afro die mijn gezicht veel te smal doet lijken.
Ben dus beperkt tot een pruik. Een vrouwelijk kapsel met mijn eigen haar zal altijd een droom blijven... :roll:

Eerste keuze is in een winkel zorgvuldig gemaakt op hoe het bij mijn gezicht zou passen. Ik had zelf al een idee (Photoshop!) en waar ze mee aan kwam was een schot in de roos.
Later nog meerdere haarwerkjes bijgekocht, om te proberen met verschillende haarstijlen, en dat beviel goed (met 1 heb ik nog steeds geen foto's helaas). Ook voor wat langer haar gegaan.
Uiteindelijk geïnvesteerd in een full lace haarwerkje met echt (Virgin) haar. Eens je dat hebt gehad, wil je nooit meer synthetisch. Of zo ervaar ik het toch.
Kleur altijd donkerbruin genomen, iets donkerder dan mijn eigen kleur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel

Bericht door jacqueline »

hoe lang duurt het voordat je schouderlang haar hebt?
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Kapsel

Bericht door Arike »

iets van een jaar, meen ik mij te herinneren
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Kapsel

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb mijn pruik maar 1 jaar gedragen omdat mijn eigen haar toen tot op mijn schouders gegroeid was.

Ik denk wel dat dat een gemiddelde tijd is waar je op kan rekenen.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Kapsel

Bericht door Judiana »

heb een korte kop dat zal wel zo blijven...

kan geen pruik verdragen vanwege hoofdhuid dusss jammer de bammer geen pruik voor mij
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kapsel

Bericht door Hedwich »

'k Ben best jaloers op de mensen hier die het met hun eigen bos haar afkunnen... :oops:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Kapsel

Bericht door Jeste »

Wat ik me heel erg af begin te vragen: Zijn er M>V-transgenders die hun haar kort scheren? Ik zal toch niet de enige zijn? Er zijn toch ook genoeg bio-vrouwen die hun haar kort scheren. Het is zelfs zo dat ik met dat kort scheren van m'n haar begonnen ben omdat ik een meisje leerde kunnen die dat ook deed, wat ik heel mooi vond.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel

Bericht door KimNL »

Nu ik nog steeds zonder hormonen moet leven, zijn mijn lange haren toch een manier om me vrouwelijker te voelen. Dus dus voor nu laat ik ze lekker lang groeien (nu schouderlengte). Misschien als ik me met hormonen vrouwelijk en comfortabel genoeg voel, dat ik dan weer zou gaan experimenteren met kortere kapsels.

Xo Kim
marlies
Gast

Re: Kapsel

Bericht door marlies »

Hedwich schreef:'k Ben best jaloers op de mensen hier die het met hun eigen bos haar afkunnen... :oops:
idem..
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Kapsel

Bericht door Jessy »

Ik overweeg ze kort te scheren... alleen omdat het aanbrengen van een pruik dan gemakkelijker is :mrgreen:
Een kort kapel is op dit moment niet mijn ding, vind het zelf niet zo mooi. Zou niet korter dan schouderlengte gaan nu.
Hedwich schreef:'k Ben best jaloers op de mensen hier die het met hun eigen bos haar afkunnen... :oops:
Anders ik wel... :roll:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.