Kapsel

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kapsel

Bericht door Hedwich »

Als ik bio-vrouw was geweest en hetzelfde karakter had ontwikkeld als dat zich nu ontwikkeld heeft, zou ik waarschijnlijk wel een paar keer een kort kapsel gehad hebben, of met geschoren flanken, of een hanenkam of zo. Nu durf ik dat niet aan en bovendien heb ik grootvaarlijke inhammen die mijn passabelheid ziet zouden vergroten.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Kapsel

Bericht door Jeste »

KimNL schreef:Nu ik nog steeds zonder hormonen moet leven, zijn mijn lange haren toch een manier om me vrouwelijker te voelen. Dus dus voor nu laat ik ze lekker lang groeien (nu schouderlengte). Misschien als ik me met hormonen vrouwelijk en comfortabel genoeg voel, dat ik dan weer zou gaan experimenteren met kortere kapsels.

Xo Kim
Soms denk ik daarom wel eens om m'n haar toch te laten groeien, want ik maak het mezelf wel moeilijk met dat korte haar. Maar soms zie ik wel eens een bio-vrouw (hoewel, hoe weet ik dat zeker, dat dat zo is?) met kort haar en een beetje een jongensachtig uiterlijk. Dan vind ik dat weer ontzettend leuk en gaat bij mij de tondeuse weer over m'n hoofd.
Het is met m'n kleding eigenlijk hetzelfde, die is nou niet echt heel erg vrouwelijk, maar wel zoals ik het wil. Maar goed, dat is een ander topic: http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... 2518#p2518
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Kapsel

Bericht door leonie »

heb van begin juni 2011 men mannelijk heel kort haar laten groeien , ben dan in antwerpen naar een dames kapper geweest einde oktober 2011 , de kapper ( een homofiel meer erg aangename mens ) zei me nog wat te wachten , ben dan terug geweest 4 maart 2012 , en zie de photo hiernaast maar eens , neen is geen pruik hoor ,is men eigen haar , ik ga het echter nog 2 jaar laten doorgroeien .
Ik vind lang mooi haar echt vrouwelijk , ik ga nu wekelijks naar de dameskapper , en ho dat is zo zalig , daar tussen de andere dames zitten , en als je dan buitenkomt , gewoon het einde vind ik , beslist een aanrader .
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Kapsel

Bericht door leonie »

jacqueline schreef:hoe lang duurt het voordat je schouderlang haar hebt?
Dit hangt er een beetje van af , hoe kort je haar is bij aanvang ??

hoofdhaar groeit normaal ongeveer 1 cm per maand , dus reken zelf maar uit .

als je dus van heel kort haar begint , en je wil haar tot op je schouder neem dan gerust 2 jaar of langer

Voor diegene die wat kaalheid vertonen , tegenwoordig kan je haar laten inplanten ,en ja , dat groeit , dit kost alleen heel veel geld ??
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kapsel

Bericht door Hedwich »

leonie schreef:Voor diegene die wat kaalheid vertonen , tegenwoordig kan je haar laten inplanten ,en ja , dat groeit , dit kost alleen heel veel geld ??
Is idd erg prijzig en deze methode is niet geschikt als je meer wilt dan inhammen kleiner maken.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Kapsel

Bericht door leonie »

dit is men huidig kapsel , gedaan door een dameskapper op 4 maart 2012 ,

dit was men eerste keer dat ik in een dames kapsalon binnen ging voor men haar , toen de kapper gedaan had met me , was ik zo verstomd , ik bleef van de ene spiegel in de andere spiegel kijken , zo prachtig vond ik het , uiteindelijk begon ik te huilen , zo blij was ik , de andere dames in het kapsalon ( een 15 tal ) begonnen spontaan te aplaudiseren , maar echt ik kon toen men emoties niet meer onder controle houden zo gelukkig was


Afbeelding
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kapsel

Bericht door Eva »

:) Heerlijk nietwaar?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

Ik heb schouderlengte haar, beetje krullend. Foto heb ik geplaatst in rubriek post je foto.

Het liefst knip ik een jongenskapsel maar ik durf deze stap niet te zetten, ik woon in zo'n dorp waar iedereen je nakijkt (bah).
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

Mark schreef:Ik heb schouderlengte haar, beetje krullend. Foto heb ik geplaatst in rubriek post je foto.

Het liefst knip ik een jongenskapsel maar ik durf deze stap niet te zetten, ik woon in zo'n dorp waar iedereen je nakijkt (bah).
Las even in "Bekijk uw berichten" en moet dit toch even corrigeren *zie foto* :P
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Kapsel

Bericht door Gabriël »

@ Mark: Haha, wel goed van je dat je die stap hebt durven te zetten dan! Heb je nu dat je inderdaad wordt nagekeken waar je bang voor was, of valt het mee?


Ik heb haar tot op mijn onderrug en ben een pony aan het laten uitgroeien. (die is nu tot de onderkant van mijn oren ongeveer) Verder is het zwart/bruin en heeft lichte slag.
Maar echt een kapsel wil ik het niet noemen aangezien ik er verder geen model in heb zitten, ik heb gewoon haar. :D Af en toe doe ik een zijscheiding en wafel + toupeer ik het, maar meestal hangt het gewoon los met een middenscheiding.