Kapsel

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

Gabriël schreef:@ Mark: Haha, wel goed van je dat je die stap hebt durven te zetten dan! Heb je nu dat je inderdaad wordt nagekeken waar je bang voor was, of valt het mee?
Inmiddels is men eraan gewend maar ik kreeg er toch veel reacties op zoals: wat heb jij nu weer gedaan? Ook werd (word...) ik veel nagekeken in het dorp.

Ik heb eerst een kleine hanekam gehad 2 weken (wat wel een beetje een grote verandering was) en daar kreeg ik heel veel negatieve reacties op: dat staat je echt afschuwelijk! Ik moet zeggen ik vond het wel leuk. Had mijn haar precies zoals John "soap" MacTavish in Modern Warfare (Call of Duty).
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Kapsel

Bericht door Gabriël »

Dat is ook erg zeg, dat anderen je gewoon zeggen dat het je afschuwelijk staat! Zeker omdat in de meeste gevallen het een mening is verpakt als een feit (dat zij niet van een hanekam houden), want als ik je gezicht zo zie van je foto's dan zou dat volgens mij gewoon leuk staan.
Maar gelukkig dat men ondertussen aan je huidige haar is gewend. Hopelijk duurt het niet lang meer voordat je er helemaal niet meer op wordt nagekeken dan.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Kapsel

Bericht door Jessy »

Ik hou ook niet zo van een hanekam, maar dat is persoonlijk. Feit blijft dat mensen wat respect mogen tonen.
En als ze je nakijken is dat vast omdat je er goed uitziet ;) Misschien kom ik je wel eens tegen gezien ik nu elk weekend in Roermond zit.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

Jessy schreef:En als ze je nakijken is dat vast omdat je er goed uitziet ;) Misschien kom ik je wel eens tegen gezien ik nu elk weekend in Roermond zit.
Dat zal dan wel de reden zijn :)

Maar ik denk dat de kans dat we elkaar tegenkomen niet groot is aangezien ik niet ieder weekend in Roermond ben (woon in een dorp vlakbij Roermond). Lijkt me wel heel leuk als het wel zo is.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Kapsel

Bericht door Paul »

@ Mark: je ziet er harstikke goed uit hoor, dus no worries.

En ontopic: ik kan me heel goed voorstellen dat men (nog) niet een gewenst kapsel kan of wil nemen zolang je lichaam er niet mee strookt.
Ikzelf heb bijvoorbeeld altijd lang haar gehad; meestal in een staart gedragen. Als ik dataf zou knippen of wat dan ook, zou het niet alleen voor mijn omgeving vreemd zijn, maar ook voor mezelf. En net als Gabriël, wil ik ook geen kort haar omdat dat mannelijk zou zijn.

Wat ik wel wil doen is mijn haar wat bijknippen, zodat het wel lang is, maar wat mannelijker of androgyner oogt.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

Paul schreef:@ Mark: je ziet er harstikke goed uit hoor, dus no worries.
Bedankt! Dat betekent heel veel voor mij.

Ik moet zeggen ik ben ook niet ineens naar kort haar gegaan. Heb ze eerst een stuk langer gedaan zodat het een beetje mannelijk en vrouwelijk was. Dat heb ik een maand gehad en toen heb ik een hanekam ervan gemaakt. Dat heb ik misschien 2 weken gehad en daarna heb ik ze kort afgeschoren.

Om alles in een keer kort te doen is misschien ook een grote stap.
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel

Bericht door jessica »

Krijg soms wel de vraag of ik een pruik draag, maar als ik vertel dat het van mijzelf is dan hoor ik dat ik gezegend ben met het goede haar.

Doet me wel goed.

En als er dan mensen zijn die zeggen dat het haar dat ik heb echg niet kan. Dan ben ik erg snel klaar met die personen. Ik kies ervoor om te leven en niet geleefd te worden.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Kapsel

Bericht door Paul »

@ Jessica: helemaal groot gelijk! Mensen hebben hoe dan ook altijd commentaar op wat dan ook.
En al zou je een pruik dragen, wat dan nog?
Ik heb een aantal jaar geleden een vriendin verloren aan kanker. Voor dat ze bestraald zou worden was ze zo bang dat ze hele plukken haar op haar kussen zou vinden, dat ze het preventief helemaal afschoor en een pruik ging dragen. Mensen die dan commentaar hadden, schrokken zich rot als ze bij een verkeerde opmerking gewoon die pruik aftrok en dan met een big smile zei; wil je het zo zien dan?

En @ Mark: groot gelijk dat je het in stappen hebt gedaan. Ik ben afgelopen week ook naar de kapper geweest, en heb gevraagd of het iets androgyner geknipt kon worden. Ik had het van origine in laagjes (blech), maar dat is nu dus niet meer, en het is ook niet te kort en ook niet te lang. Stapje voor stapje!
En ik meen wat ik zei; je ziet er hartstikke goed uit, en helemaal een boy!
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Kapsel

Bericht door Gabriël »

*schopt een wat ouder topic omhoog*

Ik heb besloten om toch een ander kapsel te nemen.
Al een jaar of 5 à 7 wil ik graag een deathhawk, dus een getoupeerde hanekam die je vaak in de deathrock scene tegenkomt. Maar ja, met mijn lange haar (zo'n 75 a 80cm lang) vond ik het altijd te eng om de stap te wagen, want als ik het niet leuk zou vinden, dan zou het een jaar of 7 duren voordat het weer aangegroeid zou zijn.
Maar nu heb ik toch besloten ervoor te gaan. Want ja, ergens is het ook wel zot; ik ga wel laten snijden in mijn lichaam en wil hormomen nemen die beide niet volledig ongedaan gemaakt kunnen worden, maar mijn haar afknippen -terwijl dat gewoon weer aangroeit!- vind ik te eng? En ik wil ook niet de rest van mijn leven het gevoel hebben van 'had ik maar ooit het geprobeerd...'

Maar omdat ik vanwege mijn autisme moeite heb met veranderingen, heb ik wel besloten om het in stappen te doen. Eerst ga ik om de aantal weken/maanden een stuk of 10cm van mijn haar afknippen tot het zegmaar tot oksellengte is (de lengte die ik wil behouden). En met die lengte kan ik het dan tot een fauxhawk doen (dus een hanekam zonder dat de zijkanten zijn afgeschoren) om te kijken hoe het me zal staan dan en om te besluiten of ik die laatste stap dus ook ga zetten. En dan als ik dat wel besluit te doen, de schaar erin dus!

Ik vind het erg spannend en eng tegelijk, maar kijk er ook naar uit. Mijn plan is om als ik echt voor de volledige hawk ga, ik de zijkanten eraf wil hebben voordat ik begin met de diagnostiek bij de VU. Dus ergens in het voorjaar zal ik de laatste stap denk ik wagen.
En vandaag heb ik alvast de eerste +/- 15 cm afgeknipt. En ondanks dat het verschil visueel niet zo veel op valt voor de buitenwereld, moet ik er zelf wel aan wennen. Ineens houdt mijn haar nu boven mijn navel op. :P

En dit is trouwens een plaatje (geen idee wie hij is, kwam de foto tegen op een website van Wave Gothic Treffen bezoekers) met een voorbeeld hoe een deathhawk eruit ziet, en die ook al jarenlang een inspiratie is van hoe ik het wil hebben (al zal mijn haar iets langer zijn).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Kapsel

Bericht door Laurens2 »

@ Gabriel:
Ziet er erg stoer uit! Ik zou er gewoon voor gaan, als het iets is wat je graag wilt moet je dat doen. Ik had ook graag een hanekam en ben er gewoon voor gegaan. Van haar tot mijn schouderbladen tot dit:
Afbeelding
Kan niet op tegen die wat jij wilt maarja :) Kreeg er positief maar vooral negatief commentaar op.

Maar hou ons op de hoogte, ik zou graag een foto willen zien van het eindresultaat! :D