hoe kom je van lichaamshaar af?

Make-up, kleding, en zo voort
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door SophiaW »

Lieve mensen,

Ik zou heel graag van mijn lichaamshaar af willen. Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk, ik heb bijna overal bovengemiddels lichaamshaar. Op mijn handen, armen, benen, borst en zelfs op mijn voeten. :?

Ik denk dat dit zelf wel minder wordt zodra ik hormonen mag... maar dat duurt nog wel eventjes :(

Scheren werkt niet, want dan komt het alleen maar harder en stoppelig terug en dan voelt mijn huid niet zacht aan en zie je overal zwarte stippen. En elke dag mijn hele lichaam scheren is ook geen optie haha. Maar epileren zorgt er bij mij voor dat ik veel rode bultjes krijg, en het groeit ook nog eens hard en snel terug. (En het doet suuuper veel pijn!!)

Ik vroeg me af hoe jullie van je lichaamshaar af kwamen? Of kan dat echt pas nadat je hormonen hebt...?

Bedankt voor jullie reacties! :hbeat:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Jannet V »

Epileren werkt dan beter als scheren. Na het scheren met IPL aan de slag is ook een optie. Op lichaamsbeharing geeft dat toch een redelijk resultaat. Harsen is ook een mogelijkheid maar zonder hormonen komt de beharing weer net zo sterk terug. Bij donkere beharing zou ik dus gaan voor IPL, voor minder dan 200 euro heb je al zo'n ding.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door SophiaW »

Blijven de haren dan permanent weg met IPL, of tijdelijk? En is dat niet slecht voor de huid?
Gebruikersavatar
Sabrine
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2015, 05:30
Gender: Onzeker

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Sabrine »

Ik gebruik zelf de Philips Lumea Comfort IPL voor mijn benen. Een keer in een opwelling met korting gekocht.
Heb het idee dat het iets langer duurt voordat de haartjes terugkomen maar terugkomen doen ze.
Epileren werkt toch het beste bij mij. In het begin was het wat pijnlijk maar na verloop van tijd werd dat een stuk minder.
Een nadeel van IPL is dat het toch wel tijd rovend is, epileren gaat een stuk sneller.

Zelf zit ik te denken om voor mijn rug toch maar eens professionele hulp in te schakelen.
Daar met een scheermes te keer gaan heeft al een aantal keer geleid tot een waar bloedbad :evil:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Eva »

Epileren kan - zeker in de aanvang - ongewenste bijeffecten hebben. De eerste maanden (langer, misschien, is al weer een tijdje geleden) had ik last van ingroeien van haartjes. Minder erg dan bij scheren, maar het levert wel die nare rode bultjes op.
Op een zeker moment lijken de haartjes er genoeg van te hebben en komen de meeste niet terug, of hooguit als dons. Of in mijn geval hormonen ook een rol hebben gespeeld vind ik moeilijk vast te stellen, maar met mijn forse beharing destijds zouden alleen hormonen vermoedelijk niet voldoende effect hebben gehad.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Jessy »

Helemaal er vanaf komen lukt vrees ik alleen met permanente ontharingsbehandeling. Dit kun je niet zelf en er hangt een hoog kostenplaatje aan.
Wat je zelf kunt doen is harsen, epileren, of scheren. IPL voor thuisgebruik kan ook maar echt veel meer effect dan epileren lijkt dat niet te hebben.
Niet de hormonen, maar de androcur (verlaagt je testosteronwaarde) zullen ervoor zorgen dat er op den duur minder haar terug komt, en het minder hard groeit. Ook zullen de haartjes wat dunner en lichter worden eens je met HRT bezig bent.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Jannet V »

IPL geeft geen permanente ontharing maar de terug groei neemt wel heel sterk af. Nadelige gevolgen voor je huid heeft het niet. Vooral in het begin is het een behoorlijke klus maar na verloop van tijd gaat het steeds sneller. De terug groei is minder sterk en t.o.v. scheren heb je na een poosje geen stoppels meer maar haartjes die dunner terug komen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Rianne62 »

Hoi,

Ik heb een licht getinte huid en zwarte haren (helaas niet meer op mijn hoofd) die zeer snel groeien. Om helemaal glad te blijven moet ik mij 2x per week scheren. Een tijdrovende zaak waar ik best wel van baal. Daarom heb ik vandaag een epileer apparaat gekocht, eentje die je in bad kunt gebruiken. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn bevindingen.

Liefs, Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door Lara25 »

Ik heb zo een braun silk epil apparaat gekocht! werkt prima. Nu al 2 en halve week haarsloos! Je moet het wel bijhouden en het doet flink pijn bij je bovenbenen :o
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: hoe kom je van lichaamshaar af?

Bericht door SophiaW »

Ah ja ik heb ook zo'n silk epil apparaat! Alleen ik ben al meer dan een maand bezig met mijn benen... het doet gewoon zo'n pijn dat ik eigenlijk maar iedere dag een klein stukje doe, maar het wordt wel mooi glad! Ondanks dat er wel rode bultjes komen en het nu toch wel redelijk snel teruggroeit.

En ja, bij je bovenbenen doet het echt het meest pijn :?

Jesse, mag je androcur dan al wel nemen voordat je HRT krijgt?