Het grote schoenen topic

Make-up, kleding, en zo voort
TessB
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Het grote schoenen topic

Bericht door TessB »

Ik heb even gezocht op het forum en het leek mij handig om hier wat neer te zetten over mijn eigen ervaringen met het zoeken naar (mooie) schoenen in een grote maat. Zelf heb ik maat 45/46 en dat is niet altijd een pretje als het op winkelen voor schoenen aankomt. Over de jaren heen is het mij echter gelukt om iets van 15 paar schoenen te verzamelen die qua pasvorm variëren tussen als gegoten en net iets te krap, maar te doen als je ze inloopt. Ik ben student, dus ik ben noodzakelijkerwijs erg gericht op budget. Gelukkig hoeft goed niet duur te zijn. Here we go:

www.amazon.de
Dit is mijn persoonlijke favoriet en ik zal uitleggen waarom. Als je onder Schuhe klikt op Übergrößen kun je daar grote maten invoeren en binnen verschillende categorieën zoeken. Het aanbod is vrij uitgebreid en boven de €29 betaal je meestal geen verzendkosten. De levertijd is relatief kort, binnen één week heb je een bestelling vaak al binnen. Wat merken betreft zijn Andres Machado (ook via Andypola.es, maar daar zijn om de een of andere reden de verzendkosten naar NL hoger) en Remonte Dorndorf persoonlijke aanraders. De pasvorm is over het algemeen goed (soms wat strak) en de schoenen zijn niet heel prijzig. Daarnaast heb je Mustang en Gabor, waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar die je wel ziet bij andere webshops waar ze grote maten aanbieden. Een afrader is echter Jonny's vanwege de slechte kwaliteit.

Primark
Ja, de Primark. Een tijdje terug kwam ik erachter dat ze bij de Primark op sommige schoenen het labeltje Extra Wide hebben zitten. Opvallend genoeg pas ik met mijn maat 45 in de Extra Wide 43. Ik ga er vanuit dat het met 44 dan ook wel goed zit. Je zult ze echt moeten passen om zeker te weten dat je de goede koopt, maar ik kan nergens anders voor €12 een setje laarzen aankomen dat zo goed loopt. Het probleem is bij mij in ieder geval de breedte van de schoen en dat nemen de Extra Wide schoenen weg.

vanharen.nl
Van Haren heeft zo schoenen tot maat 44, maar soms pas je er met 45 ook in. In de winkel zijn ze te herkennen aan de XXL sticker die op de zijkant van de doos zit (ook maat 43). Ik vind deze schoenen persoonlijk relatief smal, maar ze zijn niet duur en met een beetje inlopen is het vaak nog wel te doen.

Verder ben ik bekend met o.a. Silhouette en Stravers, maar daar bestel ik niet i.v.m. bovengenoemde mogelijkheden.

Een algemene tip als je bij Nederlandse webshops kijkt is om te checken of Amazon het niet goedkoper heeft. Dat is namelijk al snel het geval. Aanvullingen zijn uiteraard welkom!
Gebruikersavatar
Esther..
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 dec 2015, 17:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Esther.. »

Leuk topic, ben gek op schoenen, schaam me bijna wel met maatje 41/42 daardoor heb ik al een hoop meer keuze :oops:

Persoonlijk zijn voor mij de toppers:

zalando, ze hebben daar vrij veel 42 dames maten en ook nog leuke modellen zonder dat je meteen tegen regenlaarzen zit aan te kijken :cry:
Merken die ik daar regelmatig gekocht heb zijn: even&odd (budget merk, maar qua maat meestal wel goed) en Anna Field.

New look, die hebben veel 'extra wide' modellen en ook leuke modellen in 42 en 43, alleen soms zit een 41 als 42 en dan weer 43 als 41.
Gemiddelde ervaring is wel goed, heb denk ik 10 paar new look schoenen, 1 was maar miskoop, de prijzen zeker in de uitverkoop zijn zeer goed.
Giaro (via ebay, verloper golden6_de) vaak hele mooie laarzen,pumps etc voor echt bodem prijzen (zelfs een keer maar 15 euro voor een paartje betaald)
En Giaro maakt schoenen tot en met maat 46!
Nadeel is dat ze niet altijd verkrijgbaar zijn en dat de hakken vaak heeeeeel hoog zijn hihi. :hbeat:
Topshop heb ik ook redelijk wat van hun 42 is wat aan de krappe kant, maar voor mij heel goed te doen met inlopen.
Converse heb ik twee paar sleehak all star sneakers van, zitten echt heel lekker, ook de breedte is goed.
Tommy Hilfiger, echt hele fijne, mooie schoenen/laarzen maar heel duur, ze hebben een goede beschrijving/tabel van de maten die ook echt klopt!
Heb er 4 paar schoenen in de uitverkoop gekocht (-50%) en ze zitten alle 4 als gegoten, zou kunnen zeggen dat hun maten vrij ruim vallen.
Vooral de sleehak sneakers ben ik helemaal weg van.
Pleaser (iedereen hier wel bekend) heb je ook veel van in grotere maten maar dat meer voor binnen/in de slaapkamer hihi.

Tot zover hopelijk heeft iemand er wat aan :)
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door leen »

in belgie is er ook http://www.vanluechene.be/#onze-folder leveren ook correct per postorder. Hebben maten tot 47. De winkel is t-friendly
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Venusss »

Ik zoek specifiek schoenen maat 46 zonder hak omdat ik lange vrouw ben. De zoektocht is echt een ramp als je elegante schoenen zoekt voor onder een vintage rok ofz. Heeft er iemand advies of recent wat leuks gezien? Thnx
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door wiggeltje »

Een website zonder hakken en maat 46 heb ik helaas nog niet gevonden.

Wel ken ik een website met onwijs mooie hakken voor tot maat 46: http://www.bananashoes.com/

Ik heb daar ook wat besteld :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Anon20230219 »

Tjeempie kom ik aan zetten met maatje 39/40 hihihi.

Maar mooi topic elk geval, als ik wat tegen kom qua grotere maten zal ik het hier plaatsen.

Heb wel gemerkt dat het ook belangrijk is waar de schoenen vandaan komen qua productie.

Italiaanse schoenen zitten mij vaak het beste als ik volgens hun maat stelling 41 pas.

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Cait »

Tall People in Apeldoorn heeft een leuke winkel met veel kleding (vooral broeken) voor lange vrouwen en veel schoenen in grote maten tot 48. Op hun webwinkel zie je niet zoveel. Ze hebben leuke moderne schoenen en kleding, vaak ook mooie aanbiedingen. De winkeliers hebben ook schoenmaat 46 en zijn ook iets van 1.90m tot 2 meter. Ik weet niet of ze transvriendelijk zijn. ik ben iig vaak geslaagd in die winkel. Leuk en behulpzame mensen en veel keuze.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Jer158 »

Ben ik de enige die dacht dat dit het grote schoenentopic zou zijn? Blijkt het groteschoenentopic te zijn. :) Heb niet zo veel bij te dragen op dat gebied, maar vond het wel grappig
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Petra-S »

Tja met mijn maatje 40 heb ik dat probleem niet. Maar eenleuk topic voor de mensen die veel moeten zoeken.
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Het grote schoenen topic

Bericht door Venusss »

Lisa1973 schreef:Tjeempie kom ik aan zetten met maatje 39/40 hihihi.

Maar mooi topic elk geval, als ik wat tegen kom qua grotere maten zal ik het hier plaatsen.
:wship: super
wel zonder hak of een lage hak want ik als lange vrouw hoef niet op straat boven iedereen uit te steken (ik heb overigens wel hakken) :lol:
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken