Nieuwe chat! Zie dit topic.

Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Mellaney »

Heeft er iemand ervaring met de Amolux diamond zelf hechtende borstprothese? Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van niet zelf hechtende 'kipfiletjes' :D cupmaat B , maar wil nu een maatje groter kopen (cup C) en die zelf hechtende lijken mij ideaal. Ik ben vooral op zoek naar antwoorden op de vragen...
  • Blijven ze echt goed zitten? (ook zonder BH?)
    Hoe is het draagcomfort?
    Kun je ze met gewone BH's dragen? (ze hebben namelijk een iets andere vorm dan de gewone prothese)
Voor de duidelijkheid en als voorbeeld, hier een link naar een Nederlandse website waar ze de prothese aanbieden.
http://www.contactbreastprosthesis.com/ ... Itemid=155

Groetjes, Mellaney
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Anon20210626 »

Hai hai ,

Allereerst de pluspunten , ze hechten mooi , voelen goed en zijn mooi. Het draagcomfort is fijn en ze zijn met de meeste BH goed draagbaar. Push up geeft wel eens een minder mooi resultaat , het blijven protheses
Ik zou ze wel altijd dragen met BH en oppassen met strapless BH's en ditto jurken. Ze hechten goed maar als je uitgaat en dans , dus zweet , is het niet altijd helemaal betrouwbaar .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Mellaney »

Bedankt voor je antwoord Renee :wship: . Ik had inderdaad ook gelezen dat de zelf hechtende werking minder wordt bij een vette huid en bij meer transpiratie en dat het gewicht van de prothese ook een factor is waarmee rekening gehouden moet worden (grote cupmaat = zwaardere prothese en vraagt meer van de zelf hechtende laag op de prothese). Fijn dat ze ook goed met gewone BH's zijn te dragen, want daar had ik nog de nodige vragen over.

Groetjes, Mellaney
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Anon20210626 »

Ik droeg vroeger nr 6 , dat komt overeen met B tot C . Wat betreft BH , je zal zelf een beetje moeten uitvinden wat je lekker vind zitten of juist niet . Ik vond zelf BH's met een beugel en de bovenkant iets afdekten het prettigst . Push up en zeg maar een3/4 vond ik zelf niet zo mooi staan of lekker zitten . Ga vooral passen en neem ze niet te groot .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Mellaney »

Ik was eerst van plan om de prothese online te bestellen, maar afgaand op jouw advies denk ik dat ik ze toch maar bij Mariposa ga kopen. Het is dan iets duurder, maar ik kan ze dan onder deskundige advisering van 'de dames' goed passen en ervaren. Nogmaals enorm bedankt voor jouw advies Renee :D
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Blue »

Ik ken dit type niet maar ik gebruik wel zelf hechtende borstprotheses (Aphrodite, cup C) en die kun je inderdaad gebruiken met een gewone bh. Voordeel t.o.v van een bh het "kipfiletjes" is dat het direct op de huid zit en de lichaamstermperatuur aanneemt waardoor je meer het idee krijgt dat het bij je lichaam hoort.
En nee ze blijven zonder bh niet (lang) zitten, helemaal niet met zweten. Wel is er een soort Medische huidlijm (Hollister Medical Adhesif) te koop die je i.c.m met de protheses kunt gebruiken zodat je ze wel zonder bh kunt dragen. Ik heb hier nog geen ervaring mee maar ik heb het spul wel besteld. Het schijnt dat je er dan zelfs mee kunt douchen en zwemmen en dat het 72uur blijft zitten.
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Mellaney »

Dank je voor je reactie Blue :wship: . Net even Gegoogled naar de Aphrodite prothesen die jij gebruikt. Ze zien er heel mooi en natuurlijk uit, maar de aanschafprijs ligt wat mij betreft te hoog. Ik denk dat de Amolux voor mij toch de beste optie is en prima geschikt zijn voor mijn doel :D .
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door i-rene »

Ik heb zelf ook de Aphrodite en ik vind ze echt super, want ze voelen echt als een deel van je lichaam.
Zelf heb ik cup B genomen en dat is voor mijn figuur voldoende.
De Holisterspray heb ik ook aangeschaft en ik wil daar over een poosje ook mee experimenteren door ze bijvoorbeeld een weekend non-stop te dragen.
Zonder die spray blijven de prothesen in een ondersteunende BH goed zitten.
In BH hemden die minder ondersteunen blijven ze ook best zitten en gaan niet "wandelen", maar je moet niet te lang bukken...
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door leen »

Heb amolux diamond en ze zijn na jaren nog steeds in prima toestand. Wel steeds reinigen na het dragen met hun speciale zeep. Kleefkracht neemt iets af na jaren, maar is nog steeds ruim voldoende. Bra-less dragen lukt bij mij niet. In het midden kleven ze beter dan op de randen. Als je je huid reinigt met de doekjes die ze verkopen kleven ze beter, maar met een bh is dat niet echt noldig. Best dragen met een sport bh of een elastische bh zoals belvita bra die de randen volledig afdekt. Dan is de vorm ook het meest natuurlijk.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Amolux diamond zelf hechtende borstprothese

Bericht door Blue »

Ik heb de Hollister spray inmiddels geprobeerd en het werkt super, Ik heb met de protheses kunnen slapen en douchen en ze bleven muurvast zitten. Nadeel is wel dat het plakspul bijna niet te verwijderen is na gebruik. Ook de remover van Hollister vind ik onvoldoende werken om de lijmresten van de protheses af te krijgen, om het van de huid te krijgen is de remover wel goed.

Dus je kunt ze hiermee inderdaad zonder bh gebruiken, ik vind het 's avonds altijd een opluchting om die strakke bh uit te kunnen doen maar het geeft me een dubbel gevoel omdat ik dan ook de protheses af moet doen en ik me dan niet meer compleet voel. Maar met de hollister spray blijven ze dus gewoon zitten. Alleen vind ik het minder geschikt voor een avondje, maar voor een paar dagen is het ideaal want ze blijven dan tenminste op hun plek zitten ipv dat ze los in bh hangen.