Utopie?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Utopie?

Bericht door diederique »

Dit najaar ben ik drie jaar bezig met epileren (10/20% zwart, rest grijs). Inmiddels heb ik zo'n 15 lasersessies gehad en rond de 50 elektrische epilatiesessies. Jaarlijks onderbreek ik dit gebeuren een maand of 5 met maar een enkele sessie als ik even terug ben.
Ooit dacht ik naïef dat het een kwestie zou zijn van 1 of 2 jaar. Inmiddels scheer ik me nog maar 1x2 dagen, maar meer tijd er tussen lukt niet.
Een vraag aan de "grijsaards"; hoewel mijn huidtherapeut zegt dat ze er zelfs een " Ruud Lubbert baard" onder krijgt, kom je ooit echt van je baard af. Wat mag ik verwachten?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Utopie?

Bericht door Claire »

Helaas geen antwoord hier na 8 laser en zo'n 100 uur elektrische epilatie ben ik nog wel lang bezig.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Utopie?

Bericht door Ylse »

Vanmorgen gaf mijn huidtherapeute aan dat het een kwestie van lange adem is en dan misschien als alles goed gaat wordt het steeds minder erg. Overigens krijgen cis-vrouwen op leeftijd ook baardgroei, alleen is dat meestal wat minder stug haar dan bij de (ex-)"mannen".

Verder las ik laatst ergens dat iemand er al 380 uur elektrische epilatie op had zitten, dus als je nu 100 uur bezig bent dan zou je nog even voort kunnen.

En ja, ook ik hoop er op dat het snel klaar zal zijn, al vrees ik het ergste.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Utopie?

Bericht door Alice »

Ieder heeft een eigen type huid/haar dus je kunt nooit goed een vergelijking met een ander maken.
Voor mij, na 20 jaar moet ik 2 – 3 keer per jaar nog elektrisch laten ontharen.
Nog steeds komen er haren te voorschijnt op plaatsen waar jaren geen haar groeide.
2 jaar laser ontharing, bleek achteraf weggegooid geld.
Elektrisch, héél, héél veel over 3 -4 jaar daarna steeds minder
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Utopie?

Bericht door Jeste »

Om dat haar op m'n gezicht maak ik me niet meer druk. Als het te veel wordt trek ik er gewoon wat haartjes uit.
Wel in het verleden met laserepilatie donkere haren weg laten halen. Veel waren het niet en erg opvallend waren ze ook niet, maar ze waren er wel. Verder met elektrische epilatie doorgegaan voor de lichte haren. De hardnekkigste haren zijn daarmee verdwenen, maar er zitten nog zo verschrikkelijk veel meer haartjes op m'n gezicht. Niet te doen om dat weg te krijgen.
Omdat ik een tijdje veel dingen te doen had, had geen tijd voor afspraken met de huidtherapeut. Toen was ik de haartjes er maar uit gaan trekken, omdat scheren zo vreselijk vervelend was. Dat bleek eigenlijk heel goed te gaan. Het worden nu gelukkig geen harde stoppels die prikken. Er groeien wel regelmatig wat stevigere haren, maar dat is te overzien. Veel haar zit er evengoed wel, maar dat is toch anders dan echte mannelijke baardharen.
Maar het zal inderdaad wel zo zijn dat dit erg per persoon verschillend is.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Utopie?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb nog geen ervaring, maar volgens mijn huidtherapeute zou het geen probleem moeten geven, de grijze haren in mijn gezicht vallen blijkbaar mee.
Irene
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Utopie?

Bericht door Summer »

Voel me bijna schuldig maar na 3 jaar hrt (incl finasteride) en 10 laserbehandelingen trek ik er hooguit drie witte eucalypta haren per week nog uit mijn kin, de rest is weg, scheerapparaat overleden door te weinig opladen. (mijn cis-f-partner heeft meer witte-kin haren dan ik)
Wat ik wel doe is ongeveer elke zes weken "het pluis" (echt bijna onzichtbaar) laten weg harsen in de salon. dat pluis is overigens ook cis-wit.
dus 10x lightsheer duet (+- 500 shoten per behandeling 50 min) heeft het goed gedaan voor mij.
Deed wel mega zeer, stond altijd te shaken bij het betalen na een behandeling. Maar een dag later was het zo goed als over.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Utopie?

Bericht door Anon20190122 »

Als je er wel van af komt heb je mazzel maar ga er maar van uit dat je nooit volledig van je gezichtsbeharing af komt!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Utopie?

Bericht door Nate_0 »

Misschien goed om te weten--baardgroei bij cisvrouwen is niet alleen een "ouderdomskwaaltje". Ik ken een aantal cisvrouwen van mijn leeftijd (24) die al een aantal jaar hun baard/snor aan scheren zijn ivm PCOS (cystes in de eierstokken, die er o.a. voor zorgt dat de hormoonbalans verstoord wordt). Ook komen dingen als borstharen en de "happy trail" richting navel bij cisvrouwen voor, alleen schamen zij zich er vaak dusdanig voor dat ze het angstvallig verhullen/geheim houden...

Ik bedoel, kijk naar de scheerreclames die gemarket zijn naar cisvrouwen... De dames die zich daarin scheren, hebben al geen lichaamsbeharing om mee te beginnen. Dat is verre van realistisch natuurlijk, en laat je niet van de wijs brengen door alle schoonheidsidealen die voor vrouwen lijken te gelden.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Utopie?

Bericht door Jeste »

howthesummerends schreef:alleen schamen zij zich er vaak dusdanig voor dat ze het angstvallig verhullen/geheim houden...
Inderdaad, er is heel veel schaamte waardoor vrouwen met gezichtsbeharing denken dat zij de enige zijn. Het zou goed zijn om eerlijk voor dit soort dingen uit te komen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.