Utopie?

Make-up, kleding, en zo voort
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: Utopie?

Bericht door JacquelineM »

Hoi Diederique,
ik hoop dat je net zo'n goede huidtherapeute hebt als ik en een vergelijkbare baard, dan is er echt hoop. Toen ik 2 jaar geleden op mijn 63e met HRT begon had ik een baard met ca 5% donker en voor de rest grijze, witte en soms wat rossige haren. Ik heb slechts 3 IPL-behandelingen gehad maar ben ermee gestopt omdat ik er weinig vertrouwen in had. In de zomer is mijn huid er ook net iets te donker voor.

Daarna ben ik overgeschakeld op elektrisch epileren. Mijn eerst behandelaar gebruikte de zogenaamde diathermie-methode. Na ongeveer 5 behandelingen van een uur ging zij er daarna ikzelf met vakantie. Na 3 maanden schrok ik een beetje van de enorme nagroei van dunne haartjes. Ik ben daarna bij een andere schoonheidsinstituut verdergegaan met de zgn. Blent-methode. Dit duurt langer, want iedere haar moet ca. 3 seconden vastgehouden worden. Er wordt dan naast de hoogfrequente wisselstroom ook een gelijkstroom door de naald gestuurd waarbij loog in de huid gevormd wordt. Dit breekt de eiwitten af waardoor regeneratie van een nieuwe haar vrijwel uitgesloten is. Het is wat pijnlijker voor jezelf, maar omdat de sessie langer duurt en er dus meer behandelingen nodig zijn, ook pijnlijker voor je portemonnee :cry: . Ik heb het allemaal zelf moeten betalen want pas in februari 2016 kreeg ik 'groen-licht'.
Na ongeveer 100 sessies van 3 kwartier is het werk nu bijna klaar. Ik hoef mij niet meer te scheren en mijn scheerapparaat is met pensioen :D . Nergens groeit nog maar één haartje, alleen op de bovenlip, de voormalige snor, komen nog af en toe wat dunne vlashaartjes tevoorschijn. Eens in de 4 a 5 weken ga ik dus nog even bij die lieve meisjes langs en op de 'relax'-stoel liggen om die laatste 'stuiptrekkingen' met 'wortel en tak' elektrisch uit te roeien. Het worden er steeds minder dus ik heb heel goede hoop.
Ik wens jou dezelfde stoppelvrije toekomst toe.
Groetjes, JacquelineM.
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: Utopie?

Bericht door JacquelineM »

Hoi Diederique, nog even een kleine correctie. De epileermethode heet 'Blend' i.p.v. 'Blent' zoals ik eerder meldde. Over deze behandelmethodes staat interessante info op
Er staat letterlijk: We have found no better approach than the use of blend electrology in the treatment of the male to female transsexual.
Naar deze site werd op 9 april 2014 verwezen door SophiaW onder 'Dagelijks leven, medisch, transvrouwen (MtF)'. Mogelijk is dit alles voor jou als veteraan hier oud nieuws maar ik kom pas kijken, vandaar.
Groetjes, JacquelineM.
anneduelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2013, 15:04
Gender: Vrouw

Re: Utopie?

Bericht door anneduelle »

Nuttige info. Dank je wel.
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Utopie?

Bericht door Amber Vlinder »

Hoi Jacqueline,
JacquelineM schreef: 08 aug 2016, 00:44 Ik ben daarna bij een andere schoonheidsinstituut verdergegaan met de zgn. Blent-methode. Dit duurt langer, want iedere haar moet ca. 3 seconden vastgehouden worden. Er wordt dan naast de hoogfrequente wisselstroom ook een gelijkstroom door de naald gestuurd waarbij loog in de huid gevormd wordt. Dit breekt de eiwitten af waardoor regeneratie van een nieuwe haar vrijwel uitgesloten is.
Bij mij reageert mijn huid nogal heftig op de blent-methode. Daarna heb ik vaak een soort wondvocht en er ontstaan altijd bultjes die vaak pas na 2 weken echt weg zijn. Had jij dit ook?
De andere electrische methode die ze hier de flash methode noemen is wat vriendelijker voor mijn huid, maar als het resultaat is dat de haartjes toch vaak weer terug komen kies ik toch liever voor de blent. Het nadeel van de blent is ook dat het inderdaad wat langer duurt dan de flash. Ik heb trouwens wel gemerkt dat de tijd ook heel erg afhangt van de ervaring van degene die de behandeling uitvoert.

Kun je mij een pb sturen met het adres van de praktijk waar jij dat hebt laten doen?

Lieve groet,
Amber
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Utopie?

Bericht door Amber Vlinder »

Oops, blent dus ipv blend :)

Lieve groet,
Amber
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: Utopie?

Bericht door JacquelineM »

Hoi Amber,

Sorry voor mijn wat late reactie; ik zit niet meer zo frequent op het forum.

Het aantal epilatie-uren kan ik niet meer exact nagaan, wel zie ik dat het mij 6607,50 euro gekost heeft. Daarvan is ongeveer 5000 euro voor eigen rekening. De epilatie heb ik vrijwel geheel gedaan in de periode dat ik nog niet bij het VUmc in behandeling was en voordat ik groen-licht had. Het ziekenfonds heeft achteraf dus wat coulance getoond door toch nog een deel te vergoeden.
Scheren doe ik nooit meer. Heel af en toe verschijnt er nog een dun wit haartje op de bovenlip, maar dat is mogelijk een gevolg van het feit dat ik lang niet meer de aanvankelijke dosis van Cyproteron 50 gebruik maar (slechts) 12,5 mg. Blend is dus goed, heel goed zelfs maar duur. Pijnlijk vond ik het niet zo (behalve dan op de rand van de lippen en vlak onder de neus), maar dat ligt voor iedereen anders. Verdoving met bv. Emla heb ik nooit gebruikt.

Blaasjes na de behandeling heb ik niet gehad; wel was de huid roodachtig en iets bobbeliger dan normaal. 's Avonds was het allemaal weggetrokken. Tijdens het behandelen van het haarzakje kwam er vaak een druppeltje vocht uit het haarkanaaltje als de wisselstroomstroom de haarwortel zodanig verhitte dat die a.h.w. 'overkookte'. Iedere behandeling duurde ongeveer een half uur tot 3 kwartier, en ik streefde ernaar om 3 behandelingen per week te doen, maar vaak werd dit teruggebracht naar 2 omdat het voor de huid anders te intensief (belastend) zou worden. Je gaat uiteindelijk toch voor een mooi resultaat.

Na iedere behandeling werd de huid ingesmeerd met Aloëgel, waarna met een apparaatje met gladde stompe kop (de naam hiervan ben ik even kwijt) de huid zachtjes gemasseerd werd en waarbij een gelijkstroom met tegengestelde polariteit als bij de epilatie gebruikt werd. Dit was om de huid te 'kalmeren'.

Ik heb de succesvolle behandeling laten uitvoeren bij Instituut Cosmonique, Beekstraat 18, 8162 HB Epe.
Tel: 0578-610429
www.cosmonique.nl
[email protected]

Als je inlichtingen gaat inwinnen vraag naar Nadine Bakker; zij is de 'expert' daar op het gebied van elektrisch ontharen. Enne ..... zij was mijn 'gezelschap' op de 'elektrische stoel' in de 'martelkamer' :-) :-) :-) , maar nu overdrijf ik. Zou het zo overdoen.

Lieve (en gladde) groet van Jacqueline.
Plaats reactie