naar de kapper

Make-up, kleding, en zo voort
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: naar de kapper

Bericht door Vethrvolnir »

@Tiffan idk
de manier waarop het gaat gewoon.
:shock:
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: naar de kapper

Bericht door zuidwest »

Wat een fijne en nuttige reacties van jullie allemaal :D
Tiffan schreef: 13 nov 2019, 18:09 Ik heb geen ervaring met krullen maar wel met lang stijl haar. Als je het nu gewoon 'rechttoe, rechtaan' laat fatsoeneren zonder dat er veel af gaat, dan kan er niet veel kwaad denk ik, wat betreft later er een dameskapsel van maken. Gewoon zeggen dat je er zo min mogelijk af wilt. Hoe meer je er nu aan laat zitten, hoe meer kanten je later op kan als je meer een dameskapsel wilt. Daar hoef je nu volgens mij dus nog geen basis in te leggen. Je kunt wel zeggen dat je het nog langer wilt laten groeien, dus alleen bijpunten/fatsoeneren, dan groeit het tenminste duidelijk, in plaats van dat het aan de onderkant sneller splijt en klit dan er aan de bovenkant bij kan groeien.

Voor in de toekomst, als je een dameskapsel wilt: stel je er laagjes in wilt, vertel er dan bij dat je het wel/niet allemaal in een staart wilt kunnen dragen, of dat je het misschien niet erg vindt als er haar (bijv aan de voorkant bij je gezicht) niet lang genoeg is om weggebonden te worden. Ik kan niet goed tegen haar in mijn gezicht, dus dat was mijn belangrijkste criterium toen het nog lang was: het moet allemaal nog in een lage staart kunnen! Ik hou niet van clipjes of schuifjes om het mee vast te zetten, maar dat kan natuurlijk wel.
Succes :)
Ik heb zelf inderdaad stijl haar, dus ik denk dat ik inderdaad ga doen wat Tiffan zegt, gewoon zo min mogelijk er van af. En natuurlijk ga ik het niet leuk vinden er iets af te laten halen, maar het kan op dit moment nog niet anders :( De haren vooraan bij mijn gezicht hoeven ze niet te doen, want die wil ik graag verder lang laten groeien en die wrijf ik wel naar achteren en dat alleen al doet me heerlijk vrouwelijk voelen. :)

Mijn eerste dameskapsel wil ik op termijn graag iets met een staart en als ik het goed van @Tiffan heb begrepen moet dat niet zo moeilijk zijn. Enfin, tegen die tijd is er wel wat werk aan de winkel want ik heb intussen behoorlijk wat grijze/witte haren tussen mijn donkere. Ik zal dus tegen die tijd iets moeten gaan doen met kleurspoeling of verf, maar wellicht kan ik dat tegen die tijd beter door de dameskapper laten doen. Het is in ieder geval iets om naar uit te kijken :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: naar de kapper

Bericht door Marica »

https://www.barbershops.nl

Mannelijkheid en de tijd van vóór de uniseks kapper zijn de twee thema's die steeds terugkomen in de verschijning van de moderne barbier. Vrouwen zijn er niet toegestaan, de bebaarde klant drinkt whisky. Het fenomeen lijkt daarmee toe te spelen op het cliché van 'de echte man'. En dan specifiek die uit de jaren twintig en dertig, met veel pommade in het haar en een stropdas. De barbier zet zich af tegen de in zijn ogen vervrouwelijkte samenleving en het vervrouwelijkte kapperswezen. Hij belichaamt de retroseksueel, als reactie op metroseksuelen als voetballer Cristiano Ronaldo. Een man moet weer echt man zijn, niet zijn haar verven, maar een flinke baard laten staan - en die vervolgens door andere mannen laten bijwerken.

Bron : Volkskrant
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: naar de kapper

Bericht door Marica »

@Vethrvolnir Misschien dat je daarom een raar gevoel ervaart bij je kapper.


Ik ben reuze tevreden bij mijn kapper, daar komen zelden mannen, dus ik zit lekker tussen de dames :dance:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: naar de kapper

Bericht door zuidwest »

Heeft iemand nog goede ervaringen met een kapper in regio Den Haag?
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: naar de kapper

Bericht door Vethrvolnir »

@Marica ja maar dat is eigenlijk juist waarom ik naar de barbier wil. dan hoor ik erbij. maar ik pass nog niet genoeg . :(
ik heb nu gewoon een andere barbier in de stad letterlijk gemaild of hij er oke mee is om mijn haar te doen in zijn alleen mannen barber shop of dat hij me als transgender man liever niet tussen zijn klanten heeft. want ik heb geen zin meer in arelaxte situaties. maar ik wil wel een mooie fade. en ik wil niet in discussie over mevrouw of vrouwenkapsels . dat is waarom ik naar de barbier wil. ik ga naar de barbier dus ik ben een man . dat dus.
:shock:
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: naar de kapper

Bericht door Benjamin »

Vethrvolnir schreef: 14 nov 2019, 19:20 @Marica ja maar dat is eigenlijk juist waarom ik naar de barbier wil. dan hoor ik erbij. maar ik pass nog niet genoeg . :(
ik heb nu gewoon een andere barbier in de stad letterlijk gemaild of hij er oke mee is om mijn haar te doen in zijn alleen mannen barber shop of dat hij me als transgender man liever niet tussen zijn klanten heeft. want ik heb geen zin meer in arelaxte situaties. maar ik wil wel een mooie fade. en ik wil niet in discussie over mevrouw of vrouwenkapsels . dat is waarom ik naar de barbier wil. ik ga naar de barbier dus ik ben een man . dat dus.
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat kapper Erik, een soort oerbarbier, uit de tijd dat er nog geen woord als 'barbier' nodig was om zoiets aan te duiden, in Leiden ook vrouwen knipt maar dan moeten ze niet zeiken dat ze een mannenkapsel krijgen (zijn woorden). Ik denk dat hij transmannen dan ook wel knipt. Ik koop mijn scheermessen bij hem, aardige vent.

Ik laat mezelf knippen bij de schoolsalon van ROC Rijnland. Dat bevalt me erg goed maar ik kan me voorstellen dat je daar wel superduidelijk moet zijn als je als niet passende transman een kort herenkapsel wilt. Die meisjes (zijn het altijd) zijn zo jong nog.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: naar de kapper

Bericht door Vethrvolnir »

@Benjamin bedankt. het barbier ding is meer dan haar geknipt krijgen
want het is gaaf om er gewoon te zijn als man tussen mannen.
:shock:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar de kapper

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vethrvolnir schreef: 14 nov 2019, 19:20 @Marica ja maar dat is eigenlijk juist waarom ik naar de barbier wil. dan hoor ik erbij. maar ik pass nog niet genoeg . :(
ik heb nu gewoon een andere barbier in de stad letterlijk gemaild of hij er oke mee is om mijn haar te doen in zijn alleen mannen barber shop of dat hij me als transgender man liever niet tussen zijn klanten heeft. want ik heb geen zin meer in arelaxte situaties. maar ik wil wel een mooie fade. en ik wil niet in discussie over mevrouw of vrouwenkapsels . dat is waarom ik naar de barbier wil. ik ga naar de barbier dus ik ben een man . dat dus.
Dat snap ik heel goed. Een paar jaar geleden ging ik naar de kapper met een foto van een dameskapsel, dat leidde toch nog tot verwarring. Ik trek nu gewoon iets normaals aan stel me voor als Irene, dat maakt het allemaal een stuk relaxter. Ja ik betaal nu ook de damesprijs dat dan weer wel ;)
Irene
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: naar de kapper

Bericht door Marica »

Vethrvolnir schreef: 14 nov 2019, 19:20 @Marica ja maar dat is eigenlijk juist waarom ik naar de barbier wil. dan hoor ik erbij. maar ik pass nog niet genoeg . :(
ik heb nu gewoon een andere barbier in de stad letterlijk gemaild of hij er oke mee is om mijn haar te doen in zijn alleen mannen barber shop of dat hij me als transgender man liever niet tussen zijn klanten heeft. want ik heb geen zin meer in arelaxte situaties. maar ik wil wel een mooie fade. en ik wil niet in discussie over mevrouw of vrouwenkapsels . dat is waarom ik naar de barbier wil. ik ga naar de barbier dus ik ben een man . dat dus.
Je hebt helemaal gelijk, wat er in je onderbroek zit is niet aan hem te beoordelen. En dat je nog niet passed, daar kan hij je misschien bij helpen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie