Hit me with those laser beams!

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Hit me with those laser beams!

Bericht door Anon20190501 »

Vandaag had ik mijn eerste sessie laserontharing. Vantevoren had ik me toch zenuwachtig gemaakt, ondermeer door de horrorverhalen hier op het forum ("huilend en schreeuwend van de pijn"...).

Na afloop dacht ik echter: Is het dat maar?
Ja, je voelt het wel. Elke flits is als een elastiekje dat keihard tegen de huid geschoten wordt. En inderdaad, het ruikt verbrand (kill, kill , kill :twisted: ). En ja, de huid is na afloop wat rood en geïrriteerd.

Maar ofwel heb ik een hele hoge pijngrens, ofwel hebben de laserhuilers nog niet veel meegemaakt. Want échte pijn, dat is toch heel wat anders.

Dit korte verslagje om diegenen die er nog aan moeten beginnen toch wat gerust te stellen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Emma »

De pijngrens ligt bij iedereen anders. En als je bij een goede huidtherapeut gaat ligt de intensiteit van de laser in het begin een stuk lager dan later. En dat scheelt best wel in de pijn... Al klinkt het wel alsof jij ook dan niet meteen door het dak heen zult gaan...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Anon20190501 »

Dat zei de huidtherapeute inderdaad: Vandaag beginnen we iets voorzichtiger. Als je huid goed reageert op de behandeling gaan we volgende keer een stukje "tuffare" (vind niet meteen de NL vertaling voor de Zweedse term)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Emma »

Tuffare klinkt als het Engelse tougher. Dus steviger, harder.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Anon20190501 »

Juist, evident eigenlijk, dank je wel ;-)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Amy »

Is het een echte laser of IPL? Hoe donker is je haar op die plekken en hoe veel staat er? Heb je emla creme gebruikt of iets anders wat verdoofd?
Al die dingen hebben effect op hoe erg je het voelt naast je pijngrens dan.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Jessy »

Persoonlijke instelling doet ook enorm veel.
Als je gaat met de gedachte dat het niets voorstelt, dan gaat het altijd tegenvallen.
Als je het ergste verwacht kan het alleen maar meevallen! ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Anon20190501 »

Echte laser. Ik heb even gekeken voor de behandeling en het toestel is een "Candela GentleLase Pro, Alexandrite laser". Het haar is vrij donker en stug. Het is "mannelijk" (shiver, shiver :( ) baard-en snorhaar. Gelukkig heb ik geen echt volle baard, maar om een idee te geven: Scheren is toch elke dag nodig.

Er is geen enkele verdoving gebruikt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Nate_0 »

Maar ofwel heb ik een hele hoge pijngrens, ofwel hebben de laserhuilers nog niet veel meegemaakt. Want échte pijn, dat is toch heel wat anders.
Eehm. Misschien maar niet oordelen over andermans(vrouws) pijngrens... Iedereen is anders, en niet alleen qua pijngrens maar ook hoe erg de pijn is op een bepaald lichaamsdeel. Sommige mensen zullen gevoeliger huid etc. hebben, en om te zeggen dat zij geen echte pijn ervaren.... Ja, daar word ik altijd een beetje kriegel van. (Zeker omdat je dan kunt gaan stellen... wanneer heb je WEL "echte pijn" ervaren.)

Not to mention dat huilen een fysieke reactie is. Sommige mensen huilen eenmaal eerder dan andere mensen, en de situatie wat dat betreft verschilt ook.... (BV: Ik huilde niet toen ik mijn arm brak, maar de tranen komen wel als ik mijn teen stoot.)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hit me with those laser beams!

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik dacht van mijzelf altijd dat ik een watje was qua pijn...
Totdat ik 6 jaar geleden mijn hele gezicht aan flarden trek met een fiets ongeval met een aanhanger en de arts al moet gaan hechten in de wang terwijl de verdoving nog niet goed is ingedaald.
De dame welke voor een gekneusde vinger op een brancard naast mij lag zag ik paars weg trekken terwijl ik al brommende als een leeuw mij stil op de operatietafel wist te houden..
Denk ook dat pijngrens iets is van overleving...als je niet anders kan dan onderga je gewoon de pijn..
Vermoed als ze bij mij gaan laseren ik ook wel als een baby gaat liggen jammeren omdat het een andere soort pijn is..en je weet dat het er aan gaat komen..