Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Jer158 »

Kan me helemaal vinden in wat Nate schrijft...

Veel goedbedoelde tips slaan de plank nogal eens mis. Bijv. de tips om er ouder uit te zien. Leuk voor een cis man, niet voor een pre-T trans man. Sterker nog, als pre-T trans man je "ouder" kleden zal in sommige gevallen juist tot meer misgendering leiden omdat je nu eenmaal niet doorkan voor volwassen man waar dat als tiener jongen misschien nog wel lukt.
Hung her from the branches of a mango tree
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Venusss »

Maar dan moet je van het voetballen of het scheren van je scheenbenen daar beneden geen littekens hebben ;)
Een rok daarin tegen is veel makkelijker voor een snelle wip bij een kopieermachine
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Nate_0 »

Venusss schreef:Maar dan moet je van het voetballen of het scheren van je scheenbenen daar beneden geen littekens hebben ;)
Een rok daarin tegen is veel makkelijker voor een snelle wip bij een kopieermachine
??? :?
meerdere zakken met zaagsel
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Venusss »

Nate_0 schreef:Gelukkig is het tegenwoordig wel helemaal hip als je je broek op 7/8 draagt met de enkels vrij :P
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Nate_0 »

Aah... denk niet dat littekens daar iemand zouden opvallen, zeker de eventuele littekens van benen scheren.

Ik denk ook niet dat Emma van de snelle wip bij een kopieermachine is ;)
meerdere zakken met zaagsel
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Emma »

Nate_0 schreef:Aah... denk niet dat littekens daar iemand zouden opvallen, zeker de eventuele littekens van benen scheren.

Ik denk ook niet dat Emma van de snelle wip bij een kopieermachine is ;)
:D

Ik hars mijn benen. Geeft een veel beter resultaat. En de kopieermachine staat op zolder, de slaapkamer is dichterbij dus sneller.

Dat van die rok is ook een misvatting, daar heb je vaak een panty onder aan en dat trekt veel minder makkelijk uit en aan dan een broek.

Nu weer naar het passabiliteitsonderwerp.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door janine2363 »

Hoewel ik de eerste ben om hard te roepen dat "de mening van de buiten wereld" niet zo belangrijk is
(negatief: niet iedereen hoeft mij te "herkennen"), zou ik liegen dat ik niet een reactie van de buitenwereld
nodig heb (positief: Net dat paar mensen die mij "erkennen").

Voor mij, om er uit te zien zoals ik gezien wil worden. Ik heb alle voordelen, en hoe hard ik ook nadenk voor
Nate, ik zie niet echt iets wat ik zie werken voor hem.

>> Het zou in ieder geval al helpen als de transgenders op het forum niet zo zouden reageren op het
>> uiterlijk van een FtM--want het laatste wat je als man wilt, is om als schattig/cute te worden gezien.
Maar wat net dàt verschil zou maken zijn wij hier:

Ik vond Ilona's eerste mail met tips goed bedacht, positieve suggestie, maar als Nate zegt dat het dat niet
helpt en ook duidelijk waarom dat zo is. Wat heeft het voor zin om te roepen dat het "erger kan", dat geeft
niet de positieve erkenning die hij nodig heeft.

Voor wat het waard is: Het is altijd de moeite te lezen wat je schrijft, je bent stellig, overtuigd van jezelf?
OK, "that's how it goes in a man's world". Je staat je mannetje. Voor mij ben je 'n vent.

Janine
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door DeSprinkhaan »

Hai Nate,

Misschien zeg ik toevallig nog wat handigs..... Zelf heb ik een redelijke passing, maar eigenlijk maar op één moment: als ik me als een vrouwelijke/androgyne man kleed, en mijn gezicht vermannelijk met mascara (zie hieronder), maar zelfs dan is het maar zo'n 30% van de tijd dat ik direct als man wordt gezien, maar meestal vinden mensen het geen probleem als ik ze corigeer, en zeggen ze gewoon meneer tegen mij. Soms werkt het ook als ik me typisch mannelijk kleed, maar meestal blijf ik toch op een wat femininere stijl (gelukkig hou ik daarvan :mrgreen: ). Ik ben ook nog eens een ukkie (als in 1m60), maar gelukkig is zijn er toch best veel kleine mannen in Frankrijk, dus is dat niet héél storend.

Mmmm... gezicht technisch wat tips (misschien zit er iets handigs bij ;) ):
-Laat je haar een beetje groeien en ga naar een goede kapper en vraag: "zorg dat mijn gezicht er mannelijk uitziet. Het kapsel kan me niet schelen, als ik er maar als een man uit zie !" Ik zou zou snel niet weten wie een goede kapper is in Nederland (behalve Morves, in Amsterdam)

-Mascara kunsten ! Wat heb je nodig, meer of mindere donkere mascare, het liefst dicht bij je haarkleur (jup, blond is moeilijk...), haal die door je wenkbrauwen, en ze worden er een stuk dikker van. Veel mensen hebben dan ook nog eens dons haar bij de snoor en bakkenbaard, en die kan je ook makkelijk met mascara donkerder maken. Het is opvallend hoeveel mannelijker het je gezicht maakt ! Doe daar een goed kapsel bij, en heup of niet, mensen zullen ten minste even twijfelen...

En het heerlijke is als ze twijfelen, is dat jij kunt lachen en zeggen "Ja hoor, no problem, ik ben echt een man, maar het zit in mijn genen, gewoon super vrouwelijke bouw, vreselijk irritant, maar ik ben eraan gewent !" Bij mij is het opvallend hoe makkelijk mensen gewoon meneer tegen me zeggen, als ik dit bij aanvang vertel met een glimlach. Niks transgender, gewoon een vrouwelijk gebouwde knul.

-Verder baard technisch (maar nog steeds, het werkt alleen maar goed met donkerder haar... misschien je haar verven als je echt licht blond bent? Je hebt fantastische nep-stoppelbaardjes die super makkelijk te maken zijn (kost 5à10minuten). Als je naar de kapper gaat, bewaar je geknipte haar, knip deze in mini-stukjes (2mm), smeer stevige haargel op je gezicht waar je de baard wil, en wrijf de haartjes eroverheen.. en haal dan een gezichtsborsteltje eroverheen om de losse haartje weg te halen, anders zit je T-shirt eronder, of vind je de haartjes in je eten (echt gadver!). Maar het resultaat (na wat oefenen om de goede baardvorm te hebben, is echt fantastisch !

En mensen zijn toch best standaard: baard + mannelijke kleding = man. Punt. Als je dan ook met wat stemoefeningen je stem ietje naar beneden krijgt (als in hoge mannenstemmen), kom je denk ik een best eind, heupen of niet ;)

Voor kleding, hier een site van een transman die kikt op hotte (trans)mannen ! : http://ftmguide.rassaku.net/ , soms een beetje... tja... maar er zitten veel goede tips tussen ;)

En nog een lange, maar goed uitgelegde andere baard methode: http://javertkyopeaceandlove.tumblr.com ... -lockcombs (maar ik raad die van mij aan, die is erg realistisch en vooral snel en makkelijk op te doen ;) )

En vergeet niet dat sommige tips niet compleet realistisch zijn als je er heel goed naar kijkt (zelf mijn nep-baardje, daar kan je van zien dat hij nep is als je hem echt observeert...), maar mensen zullen er niet vanuit gaan dat hij nep is? Want waarom zou wie dan ook overdag gewoon in de stad) een nep-baard dragen? En welke vrouw heeft überhaupt een baard? Dus heupen of niet het is een man.


Succès ermee !
Plaats reactie